چه نوع میوه های به سلامتی و تناسب اندام کمک می کنند؟

0

میوه‌ها را می‌توان در دو دسته کلی طبقه‌بندی کرد. برخی میوه‌ها کالری زیادی دارند و می‌توانند باعث افزایش وزن شوند؛ اما برخی دیگر نه تنها کالری کمی دارند، بلکه به چربی‌سوزی و کاهش وزن نیز کمک می‌کنند. برای افرادی که در پی کاهش وزن هستند، آشنایی با انواع میوه های لاغر کننده اهمیت زیادی دارد. دیگر افراد نیز باید این گروه از میوه‌ها را بشناسند تا بتوانند میزان کالری دریافتی روزانه خود را کنترل کنند. در این مطلب برخی از انواع میوه های لاغر کننده را معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید با دیگر میوه های لاغری فوق العاده برای چربی سوزی و کاهش وزن در بلاگ اسنپ فود آشنا شوید.

 میوه های سلامتی

انواع میوه های لاغر کننده

برخی میوه‌ها به عنوان مواد غذایی لاغر کننده سریع شناخته می‌شوند که مصرف آن‌ها برای افرادی که رژیم غذایی لاغری دارند، امکان‌پذیر بوده و به کاهش وزن کمک می‌کند. از جمله میوه های چربی سوز و لاغر کننده می‌توان به کرفس، خیار، سیب، پرتقال، پاپایا، آناناس، بلوبری، لیمو ترش، گریپ فروت، انار، آووکادو، کیوی و به اشاره کرد. در ادامه به معرفی دقیق‌تر برخی از این میوه‌ها می‌پردازیم.

میوه پاپایا کمک کننده لاغری

پاپایا از جمله مواد غذایی لاغر کننده سریع شناخته نمی‌شود اما خوردن این میوه به شما برای رعایت رژیم غذایی کمک زیادی خواهد کرد. پاپایا کالری کمی داشته و موجب افزایش وزن نمی‌شود. همچنین این میوه حاوی فیبر است که موجب احساس سیری بیشتر شده؛ در نتیجه به خوردن دیگر مواد غذایی میل نخواهید داشت. در صورتی که تصمیم دارید وزن خود را کاهش دهید، پاپایا را در رژیم غذایی خود جای دهید.

پاملو(پوملو) چیست؟

میوه های سلامتی

پاملو نوعی میوه آسیایی است که طعمی مشابه گریپ فروت دارد، اما از نظر اندازه بزرگتر از گریپ فروت است و حتی ممکن است وزن آن تا ۱۰ کیلوگرم نیز برسد. این میوه خواص بسیاری برای بدن دارد و موجب شادابی پوست، کاهش کلسترول خون و سلامت قلب، پیشگیری از بیماری سرطان، تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با التهاب و عفونت می‌شود.

یکی از مهم‌ترین خواص میوه پاملو، کمک به کاهش وزن است. در حقیقت پاملو یکی از میوه های لاغر کننده شکم بوده که کالری کمی دارد. این میوه موجب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و بدین طریق چربی‌ها سریع‌تر تجزیه خواهند شد. معمولا افرادی که به دنبال لاغری هستند، از این میوه در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند.

میوه آلبالو؛ چربی‌سوز قوی

آلبالو یکی از میوه های تابستانی بوده که حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف است. مصرف آلبالو به دلیل وجود ویتامین ث( C ) موجب تقویت سیستم ایمنی خواهد شد. آنتی اکسیدان‌ها و کاروتنوئیدها موجود در آلبالو باعث می‌شود تا این میوه به عنوان لاغر کننده قوی شکم و پهلو شناخته شود. با مصرف آلبالو می‌توانید بدون آن که نگران افزایش وزن باشید، از کلیه مواد مغذی این میـوه محبوب بهره‌مند شوید.

لیمو ترش؛ پر خاصیت و لاغرکننده

لیمو ترش در گروه سبزیجات و میوه های لاغر کننده قرار می‌گیرد که مصرف آن به حذف چربی‌های بدن کمک می‌کند. این میـوه حاوی ویتامین (سی) C و گروه ب B است که بخشی از نیاز بدن به این ویتامین‌ها را تامین می‌کند. لیمو ترش فاقد چربی است و کالری کمی دارد و این همان چیزی است که از انواع میوه های لاغر کننده انتظار داریم. همچنین لیمو ترش خواص بسیار زیادی برای بدن به همراه خواهد داشت.

سیب؛ لاغرکننده و ضدسرطان

در لیست سبزیجات و میوه های لاغر کننده نام سیب نیز جای می‌گیرد. سیب خواص بسیاری زیادی داشته و متخصصان توصیه می‌کنند تا از این میـوه به طور مرتب در رژیم غذایی استفاده کنیم. سیب حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که سطح رادیکال‌های آزاد در بدن را کاهش می‌دهد و بدین طریق احتمال ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند انواع سرطان کاهش خواهد یافت. فیبر موجود در سیب باعث می‌شود تا مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید. این میوه حاوی اسیدی به نام پکتین است که با ورود به معده به هضم سریع‌تر چربی‌ها کمک کرده و مانع از افزایش وزن می‌شود.

خیار سرشار از مواد مغذی

خیار یکی از میوه‌های پرمصرف و البته خوشمزه‌ای است که در سبد غذایی اغلب افراد جای دارد. جالب است بدانید که خیار نیز یکی از انواع میوه های لاغر کننده محسوب می‌شود. خیار را می‌توان به صورت میوه، اسموتی و یا در ترکیب سالاد استفاده کرد و از خواص آن بهره‌مند شد. خیار فاقد چربی است و کالری کمی دارد که به چربی‌سوزی بدن کمک می‌کند. همچنین فیبر موجود در خیار موجب احساس سیری بیشتر می‌شود.

کاهش وزن با میوه بلوبری

میوه های سلامتی

بلوبری یک میـوه خوشمزه و البته پر خاصیت است. آنتی اکسیدان‌های موجود در این میـوه، بدن را از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کند. همچنین بلوبری برای حفظ سلامت قلب و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی مفید خواهد بود. از دیگر خواص بلوبری می‌توان به کاهش وزن اشاره کرد. بلوبری کالری کمی داشته و ترکیبات موجود در این میـوه به چربی‌سوزی کمک می‌کنند. همچنین بلوبری فیبر زیادی دارد و به همین دلیل انتخابی مناسب برای رژیم‌های لاغری است.

کاهش وزن با کمک میوه‌ها

همانطور که گفته شد برخی میوه‌ها برای لاغری مفید هستند، اما فراموش نکنید که مصرف میوه‌ها به تنهایی به کاهش وزن کمک نمی‌کند. اگر قصد دارید وزن خود را پایین بیاورید، باید به طور روزانه ورزش کنید و یک رژیم غذایی اصولی داشته باشید. رژیم غذایی که در آن غذاهای چرب و پرکالری کاهش یافته و در عوض سبزیجات و میوه‌های لاغرکننده و پرخاصیت جایگزین شده‌اند./۵۰۳۱۱۶

منبع : میوه لاغرکننده

نظرات