مواد غذایی سرشار از ویتامین سی + مواد خوراکی سرشار از سی

0

ویتامین سی یکی از مهم ترین ویتامین هایی است که بدن ما به آن نیاز دارد. ویتامین سی باعث می شود، بدن در مقابل بیماری ها و ویروس ها مقاوم شود. در این مقاله در مورد مواد غذایی سرشار از ویتامین سی صحبت می کنیم تا در کمترین زمان بتوانید این مواد را فراهم کنید.

مواد غذایی سرشار از ویتامین سی

مواد غذایی سرشار از ویتامین سی

ویتامین C برای سلامت بدن و پیشگیری از بیماری‌ها بسیار ضروری است و برای تامین ویتامین C مورد نیاز بدن می‌توانید از مکمل‌های شیمیایی و یا منابع طبیعی سرشار از ویتامین C استفاده کنید. ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که در بسیاری از غذاها، به ویژه میوه و سبزیجات وجود دارد. ویتامین سی به دلیل اینکه یکی آنتی اکسیدان قوی است و همچنین تأثیرات مثبت بر سلامت پوست و تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته شده است.

گوآوا؛ یکی از غنی‌ترین منابع ویتامین سی

مواد غذایی سرشار از ویتامین سی

میوه گوآوا یکی از خوراکی‌های بسیار غنی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. یکی از ویتامین‌های فراوان گوآوا، آنتی‌اکسیدان ویتامین C است، به‌ طوری که هر میوه‌ی گوآوا محتوی ۱۲۵٫۵۷ میلی‌گرم ویتامین C است که بیش از دو برابر مصرف روزانه توصیه‌ شده محسوب می‌شود. گوآوا همچنین سرشار از فیبر است که به سلامت سیستم گوارش بدن کمک می‌کند. میزان مصرف:‌ یک عدد میوه‌ی گوآوا حاوی ۱۲۵٫۵۷ میلی‌گرم ویتامین سی (%۲۰۹ میزان لازم مصرف روزانه) و ۳۷ کالری است.

آب پرتقال

مواد غذایی سرشار از ویتامین سی

هربار که شروع به عطسه کردن می کنید، پرتقالی را برداشته و آبمیوه گیری را روشن میکنید؟ مطالعات نشان داده است که مصرف ویتامین ث درواقع نمی تواند از سرماخوردگی جلوگیری کند اما می تواند مدت زمان بیماری را کاهش و از شدت علائم آن بکاهد. یک عدد پرتقال متوسط به اندازه ۶۹٫۷ میلی گرم ویتامین ث دارد که در واقع این مقدار کمتر از بسیاری میوه ها و سبزیجات متداول می باشد.

میوه‌ی گل رز

مواد غذایی سرشار از ویتامین سی

میوه‌ی گل رز، یک میوه کوچک و شیرین و کمی تند است که از گیاه گل رز بدست می‌آید. این میوه سرشار از ویتامین C است. تقریباً شش میوه‌ی گل رز، ۱۱۹ میلی‌گرم ویتامین C یا ۱۳۲٪ از مصرف مورد نیاز روزانه را تأمین می‌کند.

ویتامین C برای کلاژن سازی لازم است، چرا که با بالارفتن سن هم موجب یکپارچگی و صافی پوست می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند که ویتامین C باعث کاهش آسیب‌های ناشی ازآفتاب به پوست، کاهش چین و چروک، خشکی پوست و تغییر رنگ و بهبود ظاهر کلی آن می‌شود. ویتامین C همچنین به بهبود زخم و بیماری‌های التهابی پوست مانند اگزمای پوست کمک می‌کند.

پودر فلفل قرمز

مواد غذایی سرشار از ویتامین سی

یک قاشق غذا‌خوری از پودر فلفل قرمز ۵٫۱۳ میلی‌گرم از ویتامین C ضروری بدن شما را تأمین می‌کند. این میزان حدود ۹ درصدِ میانگین مصرف روزانه‌ی توصیه‌ شده برای یک فرد بالغ است. این منبع شگفت‌انگیز از آنتی‌اکسیدان‌ها و املاح معدنی می‌تواند به غذاهای مورد علاقه‌تان اضافه شود و شما را از مزایایی که برای سلامتی‌تان دارد، بهره‌مند سازد. میزان مصرف:‌ یک قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز حاوی ۵٫۱۳ میلی‌گرم ویتامین سی (%۹ میزان لازم مصرف روزانه) و ۲۵ کالری است.

نظرات