بیوگرافی شهید محمدرضا مغزیان در سریال سرجوخه کیست؟ + عکس ها و نحوه شهادت

0

شهید محمدرضا مغزیان در سریال سرجوخه کیست؟ بیوگرافی و نحوه شهادت شهید محمدرضا مغزیان با عکس ها و تاریخ و محل شهادت شهید محمدرضا مغزیان و زندگینامه شخصی از تولد در اصفهان و خانواده تا فعالیت سیاسی و مبارزاتی و شهادت در کرستان و مزار و محل خاکسپاری و همه چیز درباره شهید مغزیان در سریال سرجوخه را در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی شهید محمدرضا مغزیان با عکس و نحوه شهادت + خانواده و سوابق و شغل

بیوگرافی شهید محمدرضا مغزیان

اطلاعات شخصی شهید محمدرضا مغزیان ❤️

ولادت: ۱۳۴۰/۳/۸

شهادت: ۱۳۶۵/۱/۲۱

محل شهادت: سقز توسط عوامل ضد انقلاب ترور و به شهادت رسید

مزار و محل خاکسپاری: گلستان شهدای اصفهان، قطعه حبیب بن مظاهر، ردیف ۵، شماره ۱۶

شهید محمدرضا مغزیان متولد ۸ خرداد ۱۳۴۰ در اصفهان به دنیا آمد و در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۶۵ به شهادت رسید.

سوابق از کودکی تا جوانی

شهید مغزیان دوران دبستان را در مدرسه هراتی و راهنمایی را در مدرسه حاتم بیک گذراند و با تحصیل در دبیرستان صارمیه، موفق به اخذ دیپلم شد.

وی از همان کودکی و نوجوانی به همراه پدربزرگش به مسجد می رفت و در نماز جماعت و در فعالیت های مذهبی شرکت می کرد.

شهید مغزیان فعالیتهای خود را علیه رژیم پهلوی به همراه یاران قدیمی خود حاج اکبر آقابابایی و سرهنگ پورقربان آغاز کرد. وی در حوادث انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ در چاپ و تکثیر و پخش اعلامیه و عکس های امام حضور فعال داشت.

او همچنین با مدرک دیپلم به شهرهای دورافتاده و شرق کشور رفت و در آنجا چند ماهی به فعالیت های فرهنگی مشغول شد و در سال ۱۳۵۸ به همراه دیگر جوانان انقلابی و مبارز در کمیته دفاع شهری که به تازگی تشکیل شده بود، حضور یافت و در آن شروع به فعالیت نمود.

بیوگرافی شهید محمدرضا مغزیان در سریال سرجوخه کیست؟ + عکس ها و نحوه شهادت

عضویت در سپاه پاسداران

این شهید گرانقدر در همان تاسیس سپاه پاسداران به عضویت سپاه درآمد و در راه اندازی بسیج منطقه ۶ شرکت کرد.

از جمله فعالیتهای وی در بسیج منطقه ۶، تشکیلاتی نمودن بسیج مساجد منطقه جهت کلیه امور از جمله آموزش نظامی، مبارزه با ضد انقلاب و منافقین و همکاری با روحانیت جهت پیشبرد اهداف انقلاب و تشکیل شوراهای محلی و … می توان اشاره کرد.

در سال ۱۳۶۱ عضو شورای اطلاعات سپاه و مسؤول اطلاعات بسیج اصفهان شد. در سال ۱۳۶۲ به جبهه کردستان و قرارگاه حمزه سیدالشهدا رفت و پیشنهاد شهید بروجردی مسؤول اطلاعات و عملیات قرارگاه حمزه سیدالشهدا شد.

همچنین ببینید: بازیگر نقش ابراهیم در سریال سرجوخه کیست؟ +بیوگرافی و عکس های شخصی بدون گریم

تاریخ و نحوه شهادت محمدرضا مغزیان

شهید مغزیان در ۲۱ فروردین ۱۳۶۵ در سقز توسط عوامل ضد انقلاب ترور و به شهادت رسید و پیکر پاکش را به اصفهان انتقال دادند و در گلستان شهدای اصفهان، قطعه حبیب بن مظاهر، ردیف ۵، شماره ۱۶ به خاک سپرده شد.

تاریخ و نحوه شهادت شهید محمدرضا مغزیان

شهید مغزیان سریال سرجوخه کیست؟

در سکانس های مختلف سریال سرجوخه تصاویری از شهید محمدرضا مغزیان به چشم می خورد و ابوالفضل صفری تهیه کننده این سریال گفت: در بهار ۱۳۶۵ پیکر مطهر شهید مغزیان در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

امنیت کردستان به شهید مغزیان مدیون است جایی که سرانجام خونِ مطهرش در همان سرزمین ریخته شد. بی تردید «مسجد بهشت» در اصفهان می تواند گواه این باشد که محمدرضا مغزیان اهل بهشت است.

عکس مزار شهید محمدرضا مغزیان و محل خاکسپاری

مسجدی که شهدای بی شماری را تقدیم انقلاب اسلامی کرد و محمدرضا نقش بی بدیلی برای تبدیل این مسجد به دژی محکم و استوار در برابر خرافه پرستان و پایگاهی برای بسیجیان داشت.

سریال سرجوخه این افتخار را دارد که نام و یاد این شهید بزرگوار را در لابلای تصاویر و دیالوگ های خود زنده کند تا از این طریق تکرار کند که امنیت اتفاقی نیست! یاد همه شهدای ترور و شهدایی که برای امنیت این سرزمین تلاش کرده و جانشان را در این راه تقدیم درگاه الهی کرده اند را گرامی می داریم

نظرات