اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم فرحه با نقش +‌ داستان کامل فیلم فرحۀ و عکس ها

0

فیلم سینمایی فرحه (۲۰۲۱) : خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران لبنانی و اردنی فیلم فرحه عبارتند از: علی سلیمان، اشرف برهم و کرم طاهر سلطان الخیل سمیرا اسیر نور طاهر با اسامی و عکس ها و بیوگرافی نقش های فیلم فرحه همراه با اسامی عوامل و دانلود کامل در ادامه مطلب میخوانید.

اسامی بازیگران فیلم فرحه با نقش و عکس ها و داستان

فیلم فرحه فیلمی عربی به کارگردانی اردین سلام محصول سال ۲۰۲۱ کشور اردن بر اساس داستان زندگی واقعی دختری به نام فرحه ساخته شده است. این فیلم برای اولین بار از نتفلیکس به نمایش درامد که بازتاب گسترده ای در رسانه های عرب زبان داشت. این فیلم از داستان‌هایی واقعی الهام گرفته شده و روایتگر حملات صهیونیست ها به روستاهای فلسطینی در سال ۱۹۴۸ است. این در فیلم های سینمایی اخر هفته روز چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ در ساعت ۱۶ از شبکه یک پخش میشود

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم فرحه با نقش +‌ داستان کامل فیلم فرحۀ و عکس ها

اسامی بازیگران فیلم فرحه

در فیلم عربی” فرحه” بازیگران اردنی و لبنانی زیادی به ایفای نقش پرداختند که عبارتند از:علی سلیمان، اشرف برهم و کرم طاهر سلطان الخیل سمیرا اسیر نور طاهر و .. به هنرمندی پرداختند.

بیوگرافی بازیگران فیلم فرحه با نقش +‌ داستان کامل فیلم فرحۀ و عکس ها

داستان کامل فیلم فرحه

«فیلم فرحه» فیلمی است که با بازسازی یکی از جنایات رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸، جنایات رژیم صهیونیستی در اشغال فلسطین را زنده کرد، این فیلم اشغالگری رژیم صهیونیستی را با گفتمان غربی بازسازی می‌کند. این فیلم که به عنوان نماینده کشور اردن برای اسکار نیز معرفی شد، در نهایت از سوی شرکت نتفلیکس به نمایش درآمد

عکس بازیگران فیلم فرحه

داستان فیلم در روستای الطنطوره در شمال فلسطین اشغالی و برای دختری ۱۴ ساله به نام فرحه است که یک انباری پنهان کرده است و او در روزهای طولانی که در این انباری به سر می‌برد شاهد اتفاقات وحشتناکی است که توسط گروه‌های صهیونیست و با همراهی افسران انگلیسی نسبت به یک خانواده فلسطینی انجام می‌شود.

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم فرحه با نقش +‌ داستان کامل فیلم فرحۀ و عکس ها

این فیلم روایت دوران نوجوانی یک دختر جوان در یکی از روستاهای فلسطین اشغالی در سال ۱۹۴۸ است. شخصیت حقیقی داستان فردی به نام «رضیه» است که در فیلم نام وی به «فرحۀ» تغییر می یابد. «فرحۀ» دختری سرزنده و هوشیار است که مادر خود را از دست داده است. او به دنبال ادامه تحصیل است. اما به دلیل آنکه روستای آنها پس از مقطع ابتدایی مدرسه‌ای برای دختران ندارد، نمی تواند به تحصیل ادامه دهد. لذا «فرحۀ» تصمیم می گیرد برای ادامه تحصیل به شهر برود. او آرزوی خود را اینگونه بیان می‌کند که آرزو دارد پس از تحصیل «معلم» شود و مدرسه ای برای دختران در روستایشان تأسیس کند. در ایامی که او در تلاش است پدرش را که مردی متمول و کدخدای روستا است برای ادامه تحصیل «فرحۀ» در شهر قانع سازد، اشغالگران انگلیسی در حال ترک فلسطین هستند. زمانی که پدر «فرحۀ» نامه ثبت نام وی در مدرسه‌ای در شهر را امضا می کند، اشغالگران صهیونیست به روستای آنها حمله می کنند. پدر تلاش می کند او را همراه یکی از اقوام راهی شهر کند تا در امان بماند اما فرحه با پدر می ماند و پدر برای آنکه جانش را نجات دهد او را در انبار آذوقه منزل شان مخفی کرده، در را از پشت قفل می کند تا بعداً باز گردد و فرحه را نجات دهد.

اسامی بازیگران فیلم فرحه

خانواده ای که در حال فرار از دست اشغالگران هستند به حیاط خانه آنها وارد می شود. «فرحۀ» آنها را از شکاف زیر در می بیند. مادر این خانواده که صاحب دو فرزند کوچک دارد، باردار است و حالا با درد زایمان به حیاط خانه آنها آمده است. در حیاط خانه، مادر خانواده ناگزیر فرزندش را به کمک پدر خانواده به دنیا می آورد. اما او دو فرزند در شکم دارد و سر رسیدن اشغالگران باعث می شود او فرصت به دنیا آوردن فرزند دوم را نداشته باشد. پس از زایمان و قبل از سررسیدن اشغالگران، «فرحۀ» فرصتی پیدا می کند که صدا بزند و درخواست کمک کند. پدر خانواده تلاش می کند «فرحۀ» را نجات دهد اما هنگامی که هنوز در انبار آذوقه را کامل باز نکرده بود و تنها درزهای روی در هویدا شده بودند، اشغالگران سر می رسند و نجات «فرحۀ» نیمه رها می شود.

 داستان فیلم فرحه

فرحه از روی شکاف در حیاط خانه را می بیند. اشغالگران یک خانواده ۵ نفره را در حالی تیرباران می کنند که هنوز مادر خانواده، طفل دوم را به دنیا نیاورده است. فقط کودک شیرخواره زنده می ماند چون سربازی که از سوی فرمانده دستور کشتن این طفل را دریافت کرده بود، دستور را عملی نمی کند. اما نوزاد در حیات تنها می ماند و «فرحۀ» که از شکاف در نوزاد را می بیند و صدای گریه های او را می شنود نمی تواند کمکی به او کند. تلاش «فرحۀ» صبح فردا نتیجه می دهد و او با کمک سلاح کمری که از انبار آذوقه می یابد در را باز می کند اما دیگر دیر شده است و «نوزاد» تا صبح جان داده است. فرحه از خانه خارج می شود و راه نجات خود را می یابد و به سوریه می رود.

زمان پخش

فیلم سینمایی «فرحه» به کارگردانی «دارین سلام»، جمعه ۲۵ فروردین ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

نظرات