بیوگرافی آرش عاشوری نیا عکاس و همسرش + ماجرای درگذشت و آثار

0

بیوگرافی آرش عاشوری نیا عکاس و همسرش + ماجرای درگذشت و آثار

آرش عاشوری نیا عکاس درگذشت : آرش عاشوری‌نیا عکاس تهرانی متولد سال ۱۳۵۹ چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ بر اثر برق گرفتگی در سن ۴۲ سالگی درگذشت. در ادامه مروری داریم بر بیوگرافی و زندگینامه آرش عاشوری نیا و همسرش و خانواده اش با معرفی آثار او با عکس های جذاب و دیدنی وی و سوابق این عکاس با تجربه و قدیمی کشورمان. با ما همراه باشید

آرش عاشوری نیا عکاس کیست

بیوگرافی آرش عاشوری نیا

آرش عاشوری نیا عکاس زاده ۱۳۵۹ در تهران – درگذشته ۶ مهر ۱۴۰۱، علت مرگ حادثه برق گرفتگی،
او فارغ التحصیل رشته عکاسی، عکاس خبری و مطبوعاتی اهل ایران بود. عاشوری‌نیا عکاس خبرهای مهم روز و مطبوعات بود. او همچنین موسس سایت عکس کسوف در سال ۱۳۸۳، برنده جایزه فتوبلاگیز ۲۰۰۵ و دارنده جایزه ویژه خبرنگاران بدون مرز ۲۰۰۶ نیز بود.

بیوگرافی آرش عاشوری نیا عکاس مطبوعاتی

سوابق و فعالیت ها

وی فعالیت‌های‌ حرفه‌ای خود را با ورود به حوزه‌ی عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در سال ۱۳۷۹ آغاز کرد. او با راه‌اندازی سایت عکس کسوف در سال ۱۳۸۳ کارش را در حیطه عکاسی طبیعت و پرتره و حوادث و خبر ادامه داد. عاشوری نیا برنده جایزه فتوبلاگیز در سال ۲۰۰۵ و برنده جایزه ویژه خبرنگاران بدون مرز در سال ۲۰۰۶ بود. وی در ششم مهر ماه ۱۴۰۱ بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داد

درگذشت آرش عاشوری نیا

عاشوری‌نیا جزو نخستین عکاسان ایرانی بود که فتوبلاگش را به‌طور جدی به‌روزرسانی می‌کرد. او در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۴ به‌عنوان عکاس روزنامه یاس نو فعالیت می‌کرد و عکس‌هایش از رویدادهای سیاسی و اجتماعی ایران در دهه ۸۰ در حافظه تصویری ایرانیان باقی مانده است. او همچنین در دور جدید انتشار مجله زنان، دبیر عکس این مجله بود.

همسر آرش عاشوری نیا

ازدواج و همسرش

آرش عاشوری نیا اردواج کرده و متاهل بود. کاوه عاشوری نیا طراح و گرافیست برادر ایشان می باشد.

عاشوری‌نیا طی سال‌های فعالیت خود پرتره‌های بسیار ارزشمندی از شخصیت‌های برجسته فرهنگی و هنری ایران گرفته است و علاوه بر این در زمینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی نیز بسیار فعال و تاثیرگذار بود.

درگذشت آرش عاشوری نیا عکاس مطبوعاتی

برگزاری دو نمایشگاه عکس در تهران و دو نمایشگاه عکس دیگر در لندن و کلن از فعالیت‌های نمایشگاهی عاشوری‌نیا بود.

هم‌چنین دبیر عکس روزنامه «یاس‌نو» بوده‌ و در حال حاضر هم به عنوان عکاس آزاد با رسانه‌های ایرانی و بین‌المللی همکاری دارد و عکاسی صنعتی و تبلیغاتی را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند.

درگذشت آرش عاشوری نیا عکاس مطبوعاتی

عاشوری‌نیا عکاس مطبوعاتی ایرانی بر اثر سانحه برق‌گرفتگی درگذشت. مراسم تشییع و خاکسپاری متعاقبا اعلام میشود

در همن رابطه پیام تسلیت سایت عکاسی اینگونه نوشته شده است:

روزهای سخت و خبرهای بد پایان ندارد. دوست، رفیق و یار و همراه سایت عکاسی آرش عاشوری نیا ساعاتی پیش بر اثر ایست قلبی درگذشت.
سایت عکاسی این ضایعه را به زهرا عزیز همسرش، پدر و مادر آرش، کاوه عزیز برادرش تسلیت و خود را در این سوگ شریک می داند.

آثار آرش عاشوری نیا

پدر و مادر آرش عاشوری نیا

نظرات