اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم همه دختران من با نقش ها +عکس ها و داستان

0

فیلم همه دختران من : خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران فیلم همه دختران من با اسامی و عکس ها و نقش های هنرپیشه های این فیلم همراه با اسامی عوامل با بازی نسرین مقانلو، زنده یاد نادیا دلدارگلچین و فردوس کاویانی و علی مصفی تا زمان در فیلم های آخر هفته در ادامه مطلب میخوانید.

فیلم همه دختران من

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم همه دختران من با نقش ها +عکس ها و داستان

فیلم همه دختران من یکی از فیلم‌هایی قدیمی و پر مخاطب و محبوب سینما و تلویزیون ایران است که به مناسبت روز مادر ساعت ۲۱ جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ روی انتن شبکه نمایش می رود، فیلمی به کارگردانی پناه بر خدا رضایی.

فیلم همه دختران من اولین فیلم اسماعیل سلطانیان در مقام کارگردان و تهیه کنندگی علی اصغر اوجانی محصول سال ۱۳۷۲ است. فیلم سینمایی همه دختران من جزو فیلم‌هایی است که بازیگران مطرحی چون فردوس کاویانی ، نسرین مقانلو ، کوثر خیری، مرحومه نادیا دلدارگلچین ،  علی مصفا، زنده یادابراهیم آبادی و… در آن بازی کردند.

خلاصه داستان فیلم همه دختران من

خلاصه داستان فیلم همه دختران من

داستان این فیلم درباره اسفندیار است. اسفندیار رویینی که صاحب شش فرزند دختر است انتظار فرزند هفتم را می کشد، اما فرزند هفتم نیز دختر است. اسفندیار پس از آن که از دریافت مساعده از اداره اش ناامید می شود به شرکت مهندسان مشاور مراجعه می کند که در آن جا در ازای بهره ی ماهانه سرمایه گذاری کرده است.

مهندس فروغ تقاضا می کند که با سودابه، دختر بزرگ اسفندیار، ازدواج کند و در ازای آن یک واحد مسکونی با قیمتی مناسب به اسفندیار و خانواده اش واگذار کند. سودابه که به عقد کارمند جوانی به نام علی درآمده تصمیم پدر را نمی پذیرد. اسفندیار قصد دارد خانه ی مسکونی اش را که در محله ی پر رفت و آمد است بفروشد تا خانه ی جدیدی بخرد، اما موفق نمی شود. سودابه و علی به خانه ی مهندس می روند و در آنجا متوجه می شوند که مهندس از سه روز قبل خانه اش را ترک کرده است. آنها به محل کار مهندس می روند و با انبوه طلبکارها روبرو می شوند. علی به دوستانش در دادستانی مراجعه می کند و اسفندیار و خانواده اش نیز که از موضوع با خبر شده اند به فرودگاه می روند و مهندس را که با چهره ی مبدل قصد فرار دارد دستگیر می کنند.

اسامی بازیگران فیلم همه دختران من

بخشی از اسامی بازیگران فیلم همه دختران من

۱- فردوس كاويانی در نقش اسفندیار
۲- ناديا دلدارگلچين نقش اول زن
۳- نسرين مقانلو
۴- علي مصفا
۵- ابراهيم آبادی
۶- محمدعلي مژدهی
۷- عباس محبی
۸- مجيد قناد
۹- گلاره سلطانيان
۱۰- آزيتا سلطانيان
۱۱- تينا مردانی
۱۲- سونا مردانی
۱۳- سيما مردانی
۱۴- اردشير قبادی.
۱۵- پرويز بشردوست
۱۶- مهدي لنجانيان
۱۷- فرخ لقا هوشمن
۱۸- حسن درخشانی
۱۹- رضا شكوهی
۲۰- گيتی شاكری
۲۱- نرگس كشاورز
۲۲- كبري قشقایی
۲۳- شهناز فريدونی
۲۴- كيومرث كريمی
۲۵- مليحه ابراهيمی شعربافان
۲۶- فواد درخشانی
۲۷- حميد سلطانيان
۲۸- پرويز پهلوانی
۲۹- حسن شكوهی
۳۰- ابراهيم هانيبال

بازیگران فیلم همه دختران من

فردوس کاویانی

فردوس کاویانی (زادهٔ ۳ مهر ۱۳۲۰ بازیگر ایرانیِ تئاتر، سینما و تلویزیون است.او بازیگری را از سال ۱۳۴۰ با حضور در نمایش‌های تئاتر آغاز کرد و بازی در سینما را نیز از سال ۱۳۴۹ با فیلم تجاوز به کارگردانی حمید مصداقی شروع کرد. کاویانی بازیگر فیلم‌های مشهور شهر قصه، اجاره‌نشین‌ها، بانو، میکس، سگ‌کشی و نیز سریال‌های محبوب دههٔ ۷۰ مانند همسران و آژانس دوستی است و آخرین اثر هنری‌اش را با نقش‌آفرینی در نمایشی در سال ۱۳۹۳ اجرا کرد.

او دانش‌آموختهٔ رشتهٔ بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است که در سال ۱۳۵۰ فارغ‌التحصیل شد.

نادیا دلدار گلچین

بیوگرافی بازیگران فیلم همه دختران من

نادیا دلدار گلچین (زادهٔ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۳۹ – درگذشتهٔ ۲۵ مرداد ۱۳۹۱) هنرپیشه سینما و تلویزیون اهل ایران بود. از دیگر بستگان وی در سینما می‌توان به دختر عموی وی مرجانه گلچین اشاره کرد.
نادیا دلدار گلچین در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۳۹ در رشت متولد شد. او فرزند نادر گلچین خواننده آواز سنتی بود. وی در رشتهٔ موسیقی در هنرستان عالی موسیقی به تحصیل پرداخت و موفق به اخذ دیپلم در این رشته گردید. ابتدا وارد عرصهٔ تئاتر شد و به تدریج به بازیگری در سینما روی آورد و در سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم ابلیس (ساختهٔ احمدرضا درویش) به ایفای نخستین نقش خود در سینمای ایران پرداخت

نسرین مقانلو

نسرین مقانلو زادهٔ ۱ تیر ۱۳۴۷ هنرپیشه سینما و تلویزیون اهل ایران است که از سال ۱۳۷۰ کار حرفه‌ای خود را آغاز کرده‌است. او پس از ایفای نقش در سریال مسافری از هند به شهرت رسید.

عکس های بازیگران فیلم همه دختران من

زمان پخش ۱۴۰۱

فیلم همه دختران من جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱ در شبکه نمایش پخش می‌شود.

عوامل فیلم همه دختران من

تهیه کننده: علی‌اصغر اوجانی

کارگردان اسماعیل سلطانیان

نویسنده اسماعیل سلطانیان
موسیقی حسن زندباف
فیلم‌بردار غلامرضا آزادی
تدوین‌گر سعید حاجی‌میری
کشور ایران
زبان فارسی

نظرات