فیلر بینی چیست + انواع فیلر بینی،عوارض، مدت زمان ماندگاری و تمام نکات مهم فیلر بینی

0

فیلر بینی چیست : فیلر بینی یکی از گزینه‌های آسان، کم خطر و سریع برای زیباسازی فرم بینی است. از این رو ما تمام نکات مهم درباره فیلر بینی ویژه ۱۴۰۲ را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

فیلر بینی چیست

فیلر بینی چیست + انواع فیلر بینی،عوارض، مدت زمان ماندگاری و تمام نکات مهم فیلر بینی

فیلر بینی چیست؟

فیلر بینی یا پرکننده‌ بینی یکی از راه‌های اصلاح فرم بینی بدون جراحی است. در این روش شما هیچ نیازی به جراحی، بیهوشی، عوارض پس از جراحی، گذراندن دوره نقاهت و صرف هزینه زیاد نخواهید داشت. با کمک فیلر بینی می‌توانید بینی‌هایی داشته باشید که کوچک تر و باریک تر به نظر می‌رسند. با تزریق اسید هیالورونیک در نقاط لازم توسط پزشک، پل بینی باریک تر، اندازه سوراخ بینی کوچک تر و ظاهر کلی بینی صاف تر می‌شود.در فیلر بینی یک ماده تزریقی که معمولاً اسید هیالورونیک است را در مناطقی وارد می‌کنند که لازم است حجم بیشتری داشته باشند. علاوه بر اسید هیالورونیک، از بوتاکس نیز به این منظور استفاده می‌شود.

انواع فیلر بینی

اسید هیالورونیک : اسید هیالورونیک هنگام تزریق به زیر پوست باعث حفظ رطوبت شده و آبرسانی را افزایش می‌دهد. در واقع ژل هیالورونیک را برای پر کردن هرگونه فرو رفتگی استفاده می‌کنند. در نتیجه برای رفع جای جوش، افزایش حجم گونه، خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، رفع خط اخم، رفع خط لبخند و لیفت بینی کاربرد دارد. از مزایای اسید هیالورونیک طبیعی بودن آن است. این ماده در بدن نیز وجود دارد.

کلسیم هیدروکسی لپاتیت : این ماده نیز طبیعی بوده و در استخوان‌های بدن وجود دارد. از این ماده شبه معدنی نیز برای پر کردن چین و چروک‌ها بر روی بینی و حجم دهی نقاط مختلف مثل گونه استفاده می‌شود. این ژل به صورت بیوسنتتیک تهیه می‌شود و در آن هیچ فرآورده حیوانی به کار نرفته است. در نتیجه بدن نسبت به آن واکنش آلرژیک نشان نمی‌دهد. معتبرترین برندی که این ژل را تولید می‌کند برند ریدییس (Radiesse) است.

بلافیل : یکی دیگر از ژل‌هایی است که برای رفع چین و چروک‌های صورت استفاده می‌شود. این ژل اثری دائمی دارد و حاوی کلاژن و دانه‌های ریز پلی متیل متاکریلات است. این ژل در سال ۲۰۰۶ از سازمان بهداشت آمریکا تأییدیه دریافت کرد. قبل از تزریق این ژل یک تست پوستی انجام می‌شود. بلافیل برای افراد زیر ۲۱ سال، افراد دارای حساسیت به کلاژن گاو و کسانی که آلرژی شدید دارند ممکن است آسیب ایجاد کند.

انواع فیلر بینی

ماندگاری

درمان‌های رینوپلاستی غیر جراحی اگر به طرز صحیح استفاده شوند و استاندارهای لازم توسط پزشک مربوطه رعایت شود، ۵۰ سال ماندگاری دارد. نتایج فیلر میکرو قطره دائمی است اما پرکننده‌های موقت ظرف ۶ ماه تا نهایت ۱ سال حل شده و نیاز به ترمیم دارند.

عوارض فیلر بینی

قرمزی، حساسیت و تورم به مقدار کم و برای مدت کوتاه از دیگر عوارض فیلر بینی است. احتمال خیلی کمی برای خطراتی مانند نابینایی و نکروز نیز وجود دارد. در صورت آسیب به رگ‌های خونی حین تزریق ممکن است فرد بینایی خود را از دست بدهد. موقتی بودن آن و نیاز به ترمیم نیز از بدی‌های این روش است. در واقع شما به دلیل نیاز به ترمیم منظم فیلر، باید هزینه زیادی در طولانی مدت صرف آن کنید. همچنین این روش برای افراد با تیغه بینی برجسته و بینی بزرگ و گوشتی نیز مناسب نیست.

 

عوارض فیلر بینی

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

برآمدگی نوک بینی: اگر از دسته افرادی هستید که تنها نوک بینی برآمده است و فرم کلی آن را نامناسب کرده است به احتمال بالا از تزریق فیلر نتیجه دلخواه را خواهید گرفت و بینی‌های شما صاف و یکدست خواهد شد.

پل بینی صاف: در این شرایط استفاده از پرکننده پوستی در خط وسط بینی آن را برطرف می‌کند. داشتن پل بینی در افراد آسیایی یک شرایط رایج به حساب می‌آید.

پیری بینی: پیری و ایجاد چین و چروک در هر قسمتی از صورت با استفاده از فیلر برطرف می‌شود. در واقع با افزایش سن، استخوان فک بالایی که تکیه گاه نوک بینی است از بین می‌رود و نوک بینی افتاده می‌شود. در تزریق فیلر، اندازه این پایه را افزایش می‌دهند و برآمدگی در ناحیه نوک بینی بالا می‌رود.

اصلاح زاویه نازو فرونتال: زاویه نازو فرونتال که اغلب در طرفین بینی وجود دارد، با استفاده از تزریق پرکننده در ناحیه پل اصلاح می‌شود.

برطرف کردن عیب‌های جراحی‌ قبلی: فیلر بینی می‌تواند یک مکمل خوب برای عمل جراحی باشد تا بی نظمی‌های ناشی از جراحی برطرف و اصلاح شوند. اگر شما در این دسته قرار دارید حتماً قبل از اقدام به تزریق فیلر با پزشک جراح بینی خود مشورت کنید. و به طور کلی هرگونه برجستگی و عدم تقارن در بینی برطرف می‌شود.

مراقبت‌ های بعد از فیلر بینی

  • پس از انجام تزریق فیلر بینی حداقل تا ۴ ساعت از استفاده از هرگونه لوازم آرایشی خودداری کنید.
  • استفاده از نوشیدنی‌های الکلی احتمال کبودی محل تزریق فیلر را بالا می‌برد.
  • تا یک روز پس از انجام فیلر از انجام ورزش‌های شدید خودداری کنید.
  • تا یک هفته از انجام فعالیت و ورزش درون آب مانند شنا دوری کنید.
  • برای کاهش تورم و کبودی استفاده از یخ و کمپرس سرد مؤثر است.
  • از سفید کردن، اپیلاسیون، استفاده از موچین و کرم مو در ناحیه تزریق شده خودداری کنید.
  • از خاراندن ناحیه مورد نظر بپرهیزید.
  • پس از تزریق آب زیاد بنوشید.
  • از فشار دادن و مالش بینی خود خودداری کنید.

مراقبت‌های بعد از فیلر بینی

همراه ما باشید

نظرات