بیوگرافی و عکس های محمد ابوالحسنی خالق دیرین دیرین با علت فوت

0

“محمد ابوالحسنی”، خالق دیرین دیرین و تهیه کننده انیمیشن دیرین دیرین بر اثر کرونا درگذشت. در ادامه زندگینامه و بیوگرافی «محمد ابوالحسنی» و همسر و فرزندانش به همراه سوابق هنری و اینستاگرام و جزئیات درگذشت بر اثر کرونا و زندگی شخصی و عکس های او را در این بخش میخوانید.

بیوگرافی محمد ابوالحسنی و همسرش با علت فوت + خانواده و فرزندان

بیوگرافی محمد ابوالحسنی

محمد ابوالحسنی تهیه کننده دیرین دیرین ،متولد ۱۳۵۵ ،تهیه کننده و فعال حوزه پویانمایی و انیمیشن است که در تاریخ ۷ فروردین ۱۴۰۰ به علت کرونا درگذشت. مراسم تشییع و خاکسپاری او متعاقبا اعلام میشود.  او تهیه کننده و خالق دیرین دیرین بود

سالهای فعالیت در حوزه انیمیشن

از سال ٨٣ وارد عرصه انیمیشن شده و ابتدا با یک تیم ١٢نفره پویانمایی را شروع کرد و تا‌ سال ٨٨ این همکاری به تیم ١٧٠نفر رسید.
او در این ۵ سال به ۲ ‌هزار انیمیشن فرهنگی در مورد آب، برق، گاز، مواد مخدر، پلیس و بهداشت و … ساخت که معروفترین آنها آیتم «حسن دست نزن خطرناکه» بود.

همسر محمد ابوالحسنی کیست

از زندگی شخصی و خصوصی وی اطلاعی در دست نیست

بیوگرافی و عکس های محمد ابوالحسنی خالق دیرین دیرین با علت فوت

سوابق تحصیلی

محمد ابوالحسنی در دبیرستان در رشته ریاضی‌فیزیک درس خواند و بعد از کنکور در رشته عمران دانشگاه تهران قبول شد، در همان دوران دانشجویی مجوز چاپ و نشر گرفت و در حوزه انتشارات مشغول به کار شد.

از جمله انیمیشن های وی ساخت انیمیشن “‌خیلی خطرناکه حسن‌‌‌”، انیمیشن‌های «حیات وحش؛ حیوانات منقرض شده» ، تهران ۱۵۰۰ و دیرین دیرین است که از معروفترین انیمیشن های اوست.

همچنین بخوانید: بیوگرافی و عکس های جدید محمدرضا علیمردانی خواننده و دوبلور

علت فوت و درگذشت محمد ابوالحسنی

تهیه کننده مجموعه دیرین دیرین چند روز پیش،  بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری بود، روز شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۰ درگذشت.

او چهار روز پیش با ۳۰ درصد درگیری ریه به بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه کرد و متاسفانه درصد درگیری ریه به ۸۵ درصد رسید و در نهایت مرحوم ابوالحسنی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

عکس ها و زندگینامه و سوابق محمد ابوالحسنی

درخشش با دیرین دیرین

ابوالحسنی با خلق دیرین دیرین با محمدرضا علیمردانی به شهرت رسشید و این پویانمایی یکی از پر مخاطب ترین انیمیشن های چند سال اخیر است

کار از دوران کودکی

از دوران دانش‌آموزی به فکر درآمدزایی بودم. ما فامیل بزرگی داریم که کلی بچه محصل داشتند. قبل از شروع مدرسه به بازار بزرگ می‌رفتم و لوازم‌التحریر می‌خریدم و با کمی قیمت بالاتر به فامیل می‌فروختم.

دانشگاه هم که رفتم از روش‌های مختلف پول در می‌آوردم. سال ۸۳ از طرف وزارت نفت‌ نماینده بستن قرارداد با یک شرکت انیمیشن سازی شدم. پس مذاکره با شرکت مذکور با توجه صف نوبت چهار ماهه‌ای که آن شرکت برای شروع فعالیت روی پروژه جدید داشت‌، تصمیم گرفتم خودم پروژه را پیش ببرم.

اینستاگرام محمد ابوالحسنی

mohammadabolhassani

نظرات