بیوگرافی ریکاردو ساپینتو مربی فوتبال و همسرش + اینستاگرام و خبرهای جدید ساپینتو

2

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو مربی فوتبال مربی فوتبال و همسرش + عکس و اینستاگرام ریکاردو سا پینتو

ریکاردو سا پینتو سرمربی فوتبال متولد ۱۸ مهر ۱۳۵۱ اهل پرتغال کیست؟ و کارنامه و سوابق فوتبالی ریکاردو ساپینتو سرمربی جدید استقلال چیست؟ و اهل کجاست در ادامه معرفی بیوگرافی و سوابق ریکاردو ساپینتو سرمربی فوتبال استقلال و همسرش و فرزندانش + عکس های ریکاردو سا پینتو فوتبالیست پرتغالی و همسرش همراه با خانواده و زندگی شخصی و فوتبالی ریکاردو ساپینتو از شروع فوتبال تا مربیگری تیم استقلال تهران و پیج اینستاگرام ریکاردو سا پینتو در ادامه این صفحه کامل بخوانید تا با این چهره معروف دنیای فوتبال آشنا شوید

ریکاردو ساپینتو
ریکاردو ساپینتو یکی از مهاجمان فوتبال اهل پرتغال است که در حال حاضر بازنشسته شده و به عنوان سرمربی پرتغال، فعالیت دارد. شهرت او بخاطر روحیه جنگنده اش بود که در دوران فوتبال از آن استفاده میکرد. در این مطلب از سرپوش بیوگرافی ریکاردو ساپینتو را خواهید خواند با ما همراه باشید.
او متولد ۱۰ اکتبر ۱۹۷۲ در پورتو کشور پرتغال و هم وطن کریستیانو رونالدو می باشد. وی هم اکنون سرمربی استقلال تهران و در ایران زندگی می کند.

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال

  • نام کامل: ریکاردو مانوئل آندره سیلوا سا پینتو (Ricardo Sá Pinto)
  • تاریخ تولد: زاده ۱۰ اکتبر ۱۹۷۲ (۱۸ مهر ۱۳۵۱)
  • محل تولد: پورتو، پرتغال
  • پیشه: بازیکن بازنشسته فوتبال – مربی فوتبال
  • قد: ۱۷۸ سانتیمتر
  • پست: مهاجم
  • همسر: متاهل و دارای همسر
  • فرزندان: ۲
  • تیم فعلی: گزینه احتمالی استقلال تهران

زندگینامه ریکاردو سا پینتو و همسر و فرزندانش

ریکاردو ساپینتو متولد ۱۰ اکتبر ۱۹۷۲ در پورتو پرتغال، یک فوتبالیست سابق پرتغالی است که در پست مهاجم بازی می کرد و در حال حاضر مربی است. ریکاردو مانوئل آندراده یا سیلوا سا پینتو بازیکن سابق تیم ملی پرتغال است که در کشورهای مختلف سابقه مربیگری دارد.

او به خاطر روحیه جنگندگی در دوران بازیکنی در فوتبال شناخته می شد. بهترین شکل در دوران حضورش در اسپورتینگ سی پی، جایی که هواداران باشگاه به او لقب «قلب شیر ریکاردو» را دادند، نشان داده شد.

افتخارات ریکاردو ساپینتو در زمان بازیکنی

ریکاردو ساپینتو سابقه ی بازی کمی را به دلیل محرومیت و مصدومیت های پی در پی داشت؛ به این صورت که در لیگ برتر پرتغال، ۲۳۰ بازی انجام داد و موفق به زدن ۵۱ گل شد. او در دو دوره جام ملت های اروپا بهمراه تیم ملی پرتغال حضور داشت و مقام سوم را در یورو ۲۰۰۰ بدست آورد. ریکاردو ساپینتو یکی از بازیکنان مطرح و ملی پوش در پرتغال محسوب میشد که با انجام ۴۵ بازی برای پرتغال توانست ۱۰ گل را به ثمر برساند. ریکاردو ساپینتو تاکنون در تیمهایی بازی کرده که از آن ها می توان به اسپورتینگ لیسبون و رئال سوسیه و استاندارد لیژ بلژیک اشاره کرد.

 

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو سرمربی فوتبال

سوابق ورزشی

سا پینتو، اولین بازی حرفه ای خود را با اسپورتینگ سی پی آغاز کرد و پس از درخشش در این به تیم ملی زیر ۲۱ سال پرتغال دعوت شدو او در طول مدت دوران بازیکنی در فوتبال در تیم هایی چون پورتو، اسپورتینگ، رئال سوسیداد، استاندارد لیژ و … به میدان رفته است. او برای اولین بار در ۳۰ آگوست ۱۹۹۲ به همراه اولی در لیگ برتر ظاهر شد و به عنوان یار تعویضی نیمه دوم در باخت ۲-۰ خارج از خانه مقابل اس سی فارنسه به میدان رفت. در فصل ۹۵–۱۹۹۴، سا پینتو به اسپورتینگ سی پی پیوست و پس از آن به باشگاه رئال سوسیداد لالیگا پیوست.

او هم‌چنین سابقه قهرمانی با استانداردلیژ بلژیک در جام حذفی این کشور در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ در کارنامه خود دارد.

همسر و فرزندان ریکاردو ساپینتو

سا پینتو سال ها پیش ازدواج کرده و دارای دو فرزند می باشد

همسر و فرزندان ریکاردو ساپینتو

 

همبازی با کریس رونالدو

ریکاردو در سال‌های آخر بازی خود یک فصل با کریس رونالدو ستاره جوان آنروزهای تیم مطرح پرتغال همبازی بود.
در فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۳ و تنها سالی که رونالدو در تیم بزرگسالان اسپورتینگ لیسبون بازی کرد، ریکاردو ساپینتو به عنوان کاپیتان این تیم فعالیت می‌کرد.

زندگینامه ریکاردو سا پینتو و همسر و فرزندانش

دوران مربیگری سا پینتو

ساپینتو پس از خداحافظی از فوتبال در سال ۱۳۹۱ به عنوان سرمربی کار خود را آغاز کرد. او تا کنون هدایت تیم های اسپورتیگ لیسبون، ستاره سرخ بلگراد، او.اف.آی یونان، آرتیموتوس یونان، بلننزس پرتغال، الفاتح عربستان، آرتیموتوس یونان، استاندارد لیژ بلژیک، لژیا ورشو، براگا پرتغال، واسکودوگاما برزیل، غازی‌عینتاب ترکیه و موریرنسه پرتغال و … بر عهده داشته است.

عملکرد مربیگری ریکاردو ساپینتو

عملکرد ضعیف و متوسط ساپینتو از نکات مهم مربیگری وی می شد که باعث شده تا او مدت طولانی و برای چند فصل در یک تیم فعالیت داشته باشد. موریرنسه آخرین تیم ساپینتو بود که به همراه آن به دسته یک پرتغال در فصل گذشته سقوط کرد. تنها افتخار ساپینتو در دوران مربی‌گری قهرمانی در جام حذفی بلژیک است

سا پینتو در سال ۲۰۱۹ هدایت براگا را برعهده گرفت و پس از چند ماه اخراج شد، سپس به برزیل رفت و پس از عملکرد ناموفق، در سال ۲۰۲۱ به سوپرلیگ ترکیه پیوست و پس از عدم موفقیت، در لیگ برتر پرتغال نیز نتوانست موریرنسه را حفظ کند و راهی دسته پایین‌تر شد.

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال

گزینه سرمربی تیم استقلال

با پایان فصل بیست و یکم لیگ برتر فوتبال و جدایی فرهاد مجیدی از این تیم، استقلال به دنبال جذب بهترین سرمربی است که ریکاردو ساپینتو یکی از گزینه های احتمالی هدایت استقلال تهران است. استقلال پس از عدم توافق با جواد نکونام، الکس نوری و چند گزینه دیگر حالا به ساپینتو بسیار نزدیک است.

آشنایی ساپینتو با فوتبال ایران

این مربی فصل قبل در لیگ پرتغال و تیم موریرنیزه مشغول به کار بوده و به واسطه بازیکنان ایرانی شاغل در این کشور از جمله مهدی طارمی، علی علیپور، پیام نیازمند و… فوتبال ایران را می‌شناسد.

روزنامه آبولا پرتغال با تیتر “ساپینتو می‌تواند قهرمان ایران را تمرین دهد” نوشت: ریکاردو ساپینتو می‌تواند سرمربی استقلال، باشگاهی در تهران، پایتخت ایران شود.

عکس های اینستاگرام ریکاردو ساپینتو

آبولا در ادامه نوشت: این مربی ۴۹ ساله که فصل گذشته مربیگری موریرنسه را برعهده داشت، پس از هدایت تیم‌های مختلف در صربستان، یونان، عربستان سعودی، بلژیک، لهستان، برزیل و ترکیه پیشنهادی از سوی قهرمان ایران دریافت کرد و در حال حاضر احتمال ماجراجویی جدید در خارج از کشور بسیار زیاد است.

این مربی پرتغالی در حال حاضر به توافقات نهایی با باشگاه استقلال رسیده است و طبق پیگیری‌های انجام شده، به نظر می‌رسد باشگاه استقلال این مربی را به عنوان سرمربی آبی‌پوشان پایتخت در فصل آینده قلمداد کرده است.

تغییر مدیر عامل در باشگاه استقلال

ریکاردو ساپینتو به صراحت اعلام کرد، او بعد از تغییر مدیر عامل در باشگاه استقلال در صبحت هایی که با مصطفی آجرلو داشت، می خواست تهران را ترک کند و موضوع قرارداد هم برای او موضوع با اهمیتی نبود، اما مدیر عامل سابق باشگاه استقلال از او خواست به قرارداد خود با استقلال پایبند باشد و با ادامه حضور استقلال را به قهرمانی در لیگ برتر برساند. در ادامه سرمربی تیم استقلال در نشستی که با علی فتح الله زاده برگزار کرد، بر حفظ تمامی اعضای کادر خود در همه بخش ها تاکید کرد و این شرط مورد موافقت مدیر عامل جدید باشگاه استقلال قرار گرفت.

حواشی

در مهر ماه ۱۴۰۱ مراسم جشن تولد ساپینتو حواشی زیادی داشت که در لینک زیر میخوانید:

پیج اینستاگرام ریکاردو ساپینتو با عکس جدید

آدرس پیج ریکاردو سا پینتو را با نشانی ricardo msapinto دنبال کنید.

ریکاردو سا پینتو

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو سرمربی فوتبال

عکس همسر و فرزندان ریکاردو ساپینتو

همسر و فرزندان ریکاردو ساپینتو

پیج اینستاگرام ریکاردو ساپینتو

2 دیدگاه در “بیوگرافی ریکاردو ساپینتو مربی فوتبال و همسرش + اینستاگرام و خبرهای جدید ساپینتو

  1. حسین گفت:

    اینم مثل اون یکی مربی خارجی استقلال می کنن

  2. ابی گفت:

    سابقه مربی گریش اصلا خوب نیست

نظرات