بیوگرافی و اسامی بازیگران سریال میهمان +‌عکس و داستان سریال نوروزی میهمان

0

سریال میهمان به کارگردانی و نویسندگی خسرو ملکان و با موضوع خانوادگی و اجتماعی در سال ۷۰ تولید شده و قرار بر این است از تلویزیون پخش شود. در این فیلم بازیگرانی چون پروین سلیمانی (طاهره چنگالی)، محمدعلی ورشوچی، جمشید مشایخی، حمیده خیرآبادی، احمد قدکچیان، روح‌الله مفیدی و شهلا ناظریان (پری) در آن ایفای نقش کردند. در ادامه به معرفی بیوگرافی بازیگران سریال میهمان همراه با بیوگرافی و عکس های تمامی بازیگران سریال میهمان و بیوگرافی نقش هایشان در سریال نوروزی میهمان با عکس های واقعی و همسرانشان در این سریال و زمان پخش در نوروز ۱۴۰۳ می پردازیم.

بیوگرافی و اسامی بازیگران سریال میهمان +‌عکس و داستان سریال نوروزی میهمان

بیوگرافی همه بازیگران سریال میهمان با عکس جدید

سریال میهمان به کارگردانی و نوینسندگی خسرو ملکان و تهیه کنندگی ابوالفضل جهانی‌مقدم محصول کشور ایران بوده و در سال ۱۳۷۰ ساخته شده است. این فیلم به نام اولین سریال نوروزی شناخته میشود. در خلاصه داستان فیلم، توضیحی آمده است: پسر آقای ستوده که در فرانسه درس می‌خواند، برای گذراندن تعطیلات نوروزی در کنار خانواده، به ایران می‌آید. خانواده‌اش تصمیم گرفته بودند که در این فرصت، برای او همسری انتخاب کنند ولی هنگامی که او به ایران می‌آید، متوجه می‌شوند که نه تنها او ازدواج کرده، بلکه فرزندی هم دارد. پس از وقوع ماجراهایی، سرانجام پسر آقای ستوده تصمیم می‌گیرد برای همیشه در ایران بماند

بیوگرافی همه بازیگران سریال میهمان با عکس جدید

اسامی بازیگران سریال نوروزی میهمان

بازیگران سریال میهمان به کارگردانی خسرو ملکان عبارتند از:

پروین سلیمانی در نقش طاهره خانم، محمدعلی ورشوچی در نقش شعبون، جمشید مشایخی در نقش آقای ستوده، حمیده خیرآبادی درنقش احترام سادات همسر ستوده، احمد قدکچیان در نقش خان دایی، روح‌الله مفیدی در نقش دکتر، محمود بهرامی، مختار سائقی، شهلا ناظریان در نقش پری دختر آقای ستوده، اسماعیل داورفر، ملیحه اکبری، مرتضی احمدی، کیومرث ملک‌مطیعی، فرخ‌لقا هوشمند، عباس محبوب، هما خاکپاش، فاطمه طاهری، مهین برزوئی و رحمان مقدمی که از بازیگران سریال نوروزی میهمان می باشند.

اسامی بازیگران سریال میهمان

معرفی کلی سریال میهمان

سریال نوروزی میهمان یکی از قدیمی ترین سریال های تلویزیونی در ژانر خانوادگی و اجتماعی بوده که تاکنون چند بار از تلویزیون پخش شده است. این سریال در سال ۱۳۷۰ از شبکه یک سیما پخش شد و به نام اولین سریال نوروزی شناخته میشود. نظر رهبری درباره سریال نوروزی میهمان اینروزها مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. این مجموعه تلویزیونی، اولین مجموعه تلویزیونی مناسبتی در ایران بود و برای تعطیلات نوروز ۱۳۷۰ که ماه رمضان با آن همزمان شده بود، ساخته شد

داستان سریال میهمان

خلاصه داستان

داستان سریال میهمان درباره یک خانواده ایرانی است که نقش پر رنگ آن را طاهره چنگالی با بازی پروین سلیمانی بر عهده دارد. پسر آقای ستوده که در فرانسه درس می‌خواند، برای گذراندن تعطیلات نوروزی در کنار خانواده، به ایران می‌آید. خانواده‌اش تصمیم گرفته بودند که در این فرصت، برای او همسری انتخاب کنند ولی هنگامی که او به ایران می‌آید، متوجه می‌شوند که نه تنها او ازدواج کرده، بلکه فرزندی هم دارد. پس از وقوع ماجراهایی، سرانجام پسر آقای ستوده تصمیم می‌گیرد برای همیشه در ایران بماند

معرفی کلی سریال میهمان

زمان پخش و تکرار از شبکه تلویزیون

سریال «میهمان»، برای اولین بار در سال ۱۳۷۰ از تلویزیون در ایام عید نوروز پخش شد.

بیوگرافی پروین سلیمانی

پروین سلیمانی بازیگر نقش طاهره چنگالی متولد (۲۲ خرداد ۱۳۰۱ درگذشت ۱۲ خرداد ۱۳۸۸) که با نام هنری پروین سلیمانی شناخته می‌شود، هنرپیشه اهل ایران بود. وی بازیگری را با بازی در فیلم گلنسا به کارگردانی سرژ آزاریان آغاز کرد. عمدهٔ شهرت سلیمانی برای ایفای نقش در سریال دایی‌جان ناپلئون در نقش مادر آسپیران است.

بیوگرافی پروین سلیمانی بازیگر نقش طاهره چنگالی کیست

یکی از کارکترهای شیرین و جذاب سریال مهمان که در میان مخاطبان محبوبیت زیادی پیدا کرد و تا امروز نیز در ذهن‌ها ماندگار است کرکتر «طاهره خانم یا طاهره خانمِ چنگال‌به‌دست» با بازی مرحوم «پروین سلیمانی» بود که درها را با چنگال باز می کرد و با نقش آفرینی جذاب و هنرمندانه‌اش، پس از سال‌ها با وجود این که دیگر در این دنیا نیست همچنان در ذهن‌ها و قلب‌ها ماندگار است.

حمیده خیرآبادی

زاده ۳۰ آذر ۱۳۰۳ در رشت – درگذشته ۳۱ فروردین ۱۳۸۹ در تهران) بازیگر ایرانی بود. حمیده خیرآبادی زادهٔ ۳۰ آذر ۱۳۰۳ در رشت است. او مادر ثریا قاسمی بازیگر سینمای ایران بود. نام هنری او نادره و لقب او مادر سینمای ایران بود. او پس از گرفتن دیپلم در سال ۱۳۲۶ وارد تئاتر و در سال ۱۳۳۲ با فیلم میهن‌پرست وارد سینما شد. خیرآبادی با آغاز موج نوی سینمای ایران در دهه چهل در بسیاری از آثار کارگردانان مطرحی چون داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی و علی حاتمی بازی کرد. از مهم‌ترین فیلم‌هایی که او در آن‌ها بازی کرده می‌توان به ممل آمریکایی، همسفر، ماه عسل، طوقی، رضا موتوری، اجاره نشینها، زرد قناری، مادر، ریحانه، بانو و شیرین اشاره کرد. او سه بار کاندیدای سیمرغ بلورین جشنواره فجر شد. از جمله سریال‌های خیرآبادی می‌توان آپارتمان، پدرسالار و خانه سبز را نام برد.

جمشید مشایخی

زاده ۶ آذر ۱۳۱۳ درگذشته ۱۳ فروردین ۱۳۹۸) بازیگر ایرانی بود. وی برگزیدهٔ ششمین دورهٔ همایش چهره‌های ماندگار و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود. یکی از تماشاخانه‌های تئاتر خاوران تهران به نام اوست. از مشایخی، در کنار داوود رشیدی، عزت‌الله انتظامی، محمدعلی کشاورز و علی نصیریان به سبب تأثیرشان در فیلم‌های ایرانی به عنوان پنج بازیگر مرد ماندگار تاریخ تئاتر، سینما و تلویزیون ایران (پنج تن سینمای ایران) یاد شده‌است.

شهلا ناظریان

شهلا ناظریان بازیگر نقش پری در سریال میهمان کیست

شهلا ناظریان بازیگر نقش پری در سریال میهمان زاده ۵ دی ۱۳۲۶ درگذشته ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ صداپیشه، مجری رادیو و بازیگر اهل ایران بود. شهلا ناظریان در سال ۱۳۲۶ در تهران متولد شد و به تشویق مادرش از سال ۱۳۴۱ و همزمان با تحصیل در دبیرستان وارد عرصهٔ دوبله شد. او در ابتدا با نقش‌های کوتاه زیر نظر عطاءالله کاملی، سعید شرافت و محمدعلی زرندی گویندگی را آغاز کرد و سپس به پیشنهاد روبیک در استودیو دماوند به‌مدت ۵ سال مشغول شد و به‌خاطر استعدادش خیلی زود به عنوان گویندهٔ نقش‌های اول مورد توجه مدیران دوبلاژ قرار گرفت.

نظر رهبری درباره سریال نوروزی میهمان

خبرگزاری دانشجو نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره یکی از سریال‌های نوروزی در سال ۷۰ فرمودند: بعضی از فیلمنامه ‏ها بی ‏ارزشند! واقعاً آدم تعجب می‏ کند که این فیلمنامه ‏نویس، چطور نشسته این فیلمنامه به این چرندی را سرهم کرده است! اظهار نظر جالب آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره سریال نوروزی میهمان را در زیر بخوانید:

رهبر انقلاب در دیدار با فعالان سینما و فرهنگ درمورد وضعیت فیلم ها و سریال ها طی سال های اخیر نکاتی را بیان کرده و فرموند: بعضی فیلمنامه ها بی ارزشند و در آخر هم بی نتیجه تمام شد و به جایی هم نرسید.

ایشان بیان کردند: «بعضی از فیلمنامه ‏ها بی ‏ارزشند! واقعاً آدم تعجب می‏ کند که این فیلمنامه ‏نویس، چطور نشسته این فیلمنامه ‏ی به این چرندی را سرهم کرده است! امسال در ایام نوروز سریالی [«سریال میهمان»] را نشان می ‏دادند که ما هم هر شب متأسفانه نشستیم تماشا کردیم! دائماً انتظار داشتم که این سریال به جایی برسد؛ تا اینکه شب آخر تمام شد و به جایی هم نرسید و ما بورِ بور شدیم! بااینکه چند نفر هنرپیشه‏ خیلی خوب در آن بازی می ‏کردند، انصافاً هم خوب بازی می ‏کردند و فضاسازیهای خوبی هم داشت، اما یک فیلمنامه چرندِ چرند و خالیِ خالی داشت، که اصلًا اول تا آخرش یک‏ ذره خوب نبود، مطابق با واقع نبود، غلط بود، دروغ بود، و بعد هم بی‏ معنی و بی‏ مزه تمام شد!

عوامل تولید

نویسنده خسرو ملکان
کارگردان خسرو ملکان
سازنده موسیقی متن حسین فرهادپور
کشور سازنده ایران
تهیه‌کننده ابوالفضل جهانی‌مقدم
فیلم‌برداری جواد صفا
پخش شبکهٔ اصلی شبکه ۱
انتشار اولیه ۱۳۷۰

نظرات