بیوگرافی و اسامی بازیگران فیلم باجناق ها با نقش + خلاصه داستان

0

فیلم باجناق ها (۱۳۶۶) : خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران فیلم باجناق ها (چشم و هم چشمی) با اسامی و عکس ها و نقش های بازیگران این فیلم همراه با اسامی عوامل و بازیگران تله فیلم باجناق ها عبارتند از: اکبر عبدی (خلیل)، رسول نجفیان (جلیل)، سوسن مقصودلو (زری)، آزاده پورمختار (پری) تا زمان در فیلم های آخر هفته و دانلود کامل در ادامه مطلب میخوانید.

بیوگرافی بازیگران فیلم باجناق ها با اسامی و عکس و داستان عبارتند از اکبر عبدی، رسول نجفیان، حسین محب‌اهری، سوسن مقصودلو (زری)، آزاده پورمختار (پری)، و … که برخی از بازیگران در حال حاضر هیچ گونه فعالیتی در عرصه بازیگری ندارند و وارد شغل دیگری شدند

فیلم باجناق ها

فیلم تلویزیونی نمایشی باجناق ها چشم هم چشمی با درخشش اکبر عبدی یکی از فیلم‌های تلویزیونی بوده که بازیگران قدیمی در این فیلم بازی میکنند بازیگران اصلی این فیلم اکبر عبدی ، رسول نجفیان ، حسین محب‌اهری ، آزاده پورمختار ، سوسن مقصودلو میباشند.

اسامی بازیگران فیلم باجناق ها

تله تئاتر باجناق ها با بازی اکبر عبدی به نویسندگی و کارگردانی داریوش مودبیان در سال ۱۳۶۶ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر کمدی خانوادگی می‌باشد. در این فیلم اکبر عبدی ، رسول نجفیان ، حسین محب‌اهری ، آزاده پورمختار ، سوسن مقصودلو و … به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم باجناق ها یکی از تله تئاترهای قدیمی و محبوب تلویزیون ایران به کارگردانی و نویسندگی داریوش مودبیان درباره زندگی دو باجناق به نام جلیل و خلیل است که با دو خواهر به نام زری و پری ازدواج کردن در سال ۱۳۶۶ ساخته شده است و اخر هفته ساعت ۲۲ روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ روی انتن شبکه آی فیلم می رود.

بیوگرافی و اسامی بازیگران فیلم باجناق ها با نقش + داستان و سرنوشت بازیگران

فیلم باجناق ها با بازی اکبر عبدی جزو فیلم‌های تلویزیونی است که بازیگران و ستاره سینمای ایران مطرح و بزرگی چون اکبر عبدی ، رسول نجفیان ، حسین محب‌اهری ، آزاده پورمختار ، سوسن مقصودلو و … در آن ایفای نقش کرده اند.

تله تئاتر بسیار نوستالژیک و دیدنی با جناق ها داستان چشم و هم چشمی کاری از داریوش مودبیان در سال ۱۳۶۶ است.

خلاصه داستان فیلم باجناق ها

داستان فیلم باجناق ها

داستان این درباره دو باجناق در یک محله زندگی می‌کنند و گهگاه با هم رفت و آمد دارند و میهمانی‌های خانوادگی ساده‌ای برگزار می‌کنند؛ اما پس از مدتی به دلیل چشم و هم چشمی، روش خود را تغییر می‌دهند و مهمانی‌های مجلل‌تری برگزار می‌کنند تا آنجا که کم‌کم مجبور می‌شوند برای تهیه سوروسات مهمانی، وسایل منزلشان را هم بفروشند یا پول قرض کنند. در آخرین مهمانی، باجناق میزبان با مشکلات فراوان و قرض گرفتن، میهمانی پرهزینه‌ای تدارک می‌بیند، اما در شب موعود، به علت فوت پدر باجناق دوم، میهمان‌ها نمی‌آیند و….

بیوگرافی بازیگران فیلم باجناق ها

بیوگرافی بازیگران فیلم باجناق ها

بازیگران تله تئاتر باجناق ها عبارتند ار:

اکبر عبدی در نقش خلیل

رسول نجفیان در نقش جلیل

حسین محب‌ اهری

آزاده پورمختار در نقش پری

سوسن مقصودلودر نقش زری

و … به هنرمندی پرداخته‌اند.

آزاده پورمختار

بیوگرافی آزاده پورمختار بازیگر نقش پری در فیلم باجناق ها

زاده ۱۳۳۳ در تهران بازیگر، عروسک‌گردان و گوینده عروسکی است. وی هم‌اکنون در دانشگاه در رشته تئاتر عروسکی مشغول به تدریس است.

آزاده پورمختار از سال ۱۳۵۳ تا کنون بازیگر، عروسک گردان و گوینده عروسکی ایرانی است. آزاده پورمختار در فیلمهای باجناق ها ،قصهٔ شهر کارستان ، الو! الو! من جوجوام ، مدرسه موشها، درون و برون بدن ما، هادی و هدی، خاله قورباغه بازی و ایفای نقش کرده است.

آزاده پورمختار عروسک گردانی را در ابتدا به همراه همسرش هرمز هدایت که بعدها با هم ازدواج کردند انجام میداد ولی به معنی خاص کار عروسک گردانی را با همکاری مرضیه برومند از سال ۵۹ و با مجموعه مدرسه موشها وصدا و عروسک گردانی عروسک سرمایی شروع کرده و تا به امروز ادامه داد.

رسول نجفیان

بیوگرافی رسول نجفیان بازیگر نقش جلیل در فیلم باجناق ها

زاده در ۲۸ دی ۱۳۳۸ در تهران است. وی سال ۱۳۴۸ در هنرکده تئاتر آناهیتا فعالیت داشت. پدر و مادری وی اهل همدان و روستای رباط شورین هستنداصالت وی به ایل بختیاری بازمی گردد اما متولد تهران است. نجفیان دارای مدرک کارشناسی روان شناسی از بخش علوم تربیتی مدرسه عالی پارس سابق در سال ۱۳۵۶ است.

موسیقی را از جوانی دنبال می کرد و نواختن دوتار را توسط یک روستایی به نام عاشق حیدر همدانی فراگرفت. پس از آن نیز آموختن موسیقی را نزد استاد اسماعیل مهرتاش ادامه داد. نجفیان در زمینهٔ موسیقی نیز فعال است و تا کنون آلبوم های رسم زمونه و با عاشورا می گریم را منتشر کرده است. ترانه رسم زمونه از ترانه های بسیار معروف او است شعر این ترانه که گفتم برگی از خاطراتم بود در کودکی و نوجوانی فکر می کنیم مرگ نزدیک ما نیست وقتی پدر، مادر، برادر رفتند و بعد از آن منزل پدری که واقع در میدان حسن آباد بود خراب شد درست ۲۰ سال پیش منشأء این شعر درست شد.

اکبر عبدی

بیوگرافی اکبر عبدی بازیگر نقش خلیل در فیلم باجناق ها

زاده‌ ۴ شهریور ۱۳۳۹، تهران است. او فعالیت هنری‌ خود را از سال ۱۳۵۸ با بازی در نمایش‌های آماتوری آغاز کرد. وی با مجموعه‌ی به یاد ماندنی «مثل‌آباد» (۱۳۶۰) در تلویزیون چهره شد و با فیلم «جنجال بزرگ» (۱۳۶۳) قدم به عرصه‌ی سینما گذاشت.

این بازیگر پیشکسوت که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان درجه یک فرهنگ و هنر دریافت کرده، از هنرجویان مدرسه‌ی هنر و ادبیات صدا و سیما بوده است. وی طی بیش از سی سال فعالیت هنری خود، در آثار نمایشی و تصویری بسیاری به ایفای نقش پرداخته است

سوسن مقصودلو

بیوگرافی سوسن مقصودلو بازیگر نقش زری در فیلم باجناق ها

زاده ۱۳۳۶ رشت مدرس، گوینده و بازیگر پرسابقهٔ تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است.

وی کار بازیگری را از سال ۱۳۵۵ با بازی در نمایشِ «داستانی نه تازه» با کارگردانی داریوش فرهنگ آغاز نمود. مقصودلو دانش‌آموختهٔ «کارشناسی نمایش» از دانشکده هنرهای زیبا است. وی علاوه بر بازیگری در عرصه گویندگی نیز فعال و موفق بوده‌است که از میان آثار مشهورش می‌توان به گویندگی در نوار قصه‌های شاپرک‌خانوم، ترب، ماه و پلنگ و شازده کوچولو اشاره کرد.

زمان پخش

باجناق ها را می توانید امشب ساعت ۲۲ از شبکه آی فیلم تماشا کنید

عوامل

داریوش مودبیان

نظرات