سن مناسب برای لیزر موهای زائد

0

یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن، لیزر است. در این روش از پرتوهای لیزر استفاده می‌شود تا بدون درد و عوارض موهای زائد از بین روند. لیزر برای همه قسمت‌های بدن و انواع مختلف پوست قابل استفاده است و نتیجه شگفت‌انگیزی در کاهش رشد موهای زائد و روشنی و صافی پوست خواهد داشت. نکته مهمی که در این باره وجود دارد، سن لیزر موهای زائد است. در این مقاله به مناسب‌ترین سن لیزر موهای زائد می‌پردازیم تا به دغدغه افرادی که قصد انجام لیزر را دارند و در رابطه با سن مناسب برای استفاده از آن تردید دارند، پایان دهیم. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 چه سنی برای لیزر موهای زائد مناسب است ؟

بهترین سن لیزر موهای زائد

با ورود به سنین نوجوانی، رشد موهای زائد شروع می‌شود و می‌تواند منجر به کاهش اعتماد به نفس در برخی افراد شود. سن نوجوانی، سن بسیار حساسی است که کاهش اعتماد به نفس در آن ممکن است مشکلات زیادی را به وجود آورد. به همین دلیل نوجوانان باید از ویژگی‌های ظاهری خود راضی باشند و اعتماد به نفس خود را حفظ کنند. اولین قدم برای افزایش زیبایی و اعتماد به نفس نوجوانان، از بین بردن موهای زائد صورت و بدن است. یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد، استفاده از لیزر است.

از نظر علمی لیزر موهای زائد بعد از ۱۵ سالگی قابل انجام خواهد بود. البته متخصصان به این نتیجه رسیده‌اند که پس از اتمام سن بلوغ و زمانی که هورمون‌ها به تعادل رسیدند، لیزر مو بهترین نتیجه را خواهد داشت. دختران نوجوان بهتر است پس از آغاز قاعدگی برای انجام لیزر اقدام کنند؛ چرا که بعد از قاعدگی معمولا هورمون‌ها به تعادل می‌رسند و آسیبی به تخمدان وارد نخواهد شد. البته باید در نظر داشته باشید که در دوران نوجوانی همچنان تعادل و پایداری زیادی در هورمون‌ها دیده نمی‌شود؛ به همین دلیل ممکن است استفاده از لیزر موثر واقع نشود یا با افزایش سن موهای زائد مجددا بازگردند. در صورت بروز این مشکل مجبور به تکرار جلسات لیزر هستید و باید دوباره هزینه زیادی برای آن صرف کنید. از این رو متخصصان پیشنهاد می‌دهند که انجام لیزر موهای زائد را از سن ۱۷ تا ۱۹ سالگی شروع کنید تا مطمئن شوید که هورمون‌ها پایدار شده‌اند و پرتوهای لیزر بیشترین تاثیر را خواهند گذاشت.

در رابطه با بهترین سن لیزر موهای زائد نظریه‌های متفاوتی وجود دارد؛ اما اکثر متخصصان معتقدند که سن ۱۸ سالگی می‌تواند برای شروع لیزر مناسب باشد.

بهترین سن برای لیزر موهای زائد چه سنی است ؟

لیزر مو در دوران پیری

یکی از نکات مهمی که در زمان انجام لیزر موهای زائد باید توجه داشته باشید، در رابطه با رنگ پوست و مو است. بهترین سن لیزر موهای زائد زمانی است که هنوز به طور کامل رنگ دانه‌ موهای شما از بین نرفته است. لیزر تنها برای افرادی که موهای تیره یا مشکی دارند مناسب خواهد بود، اما بر روی افرادی که موهای آن‌ها خاکستری یا سفیده شده است تاثیری ندارد. البته لازم به ذکر است که برای انجام لیزر نیازی نیست همه موهای شما تیره باشند و افرادی که سن آن‌ها بالا رفته است، اما هنوز کمی موی تیره دارند هم می‌توانند از لیزر استفاده نمایند.

لیزر برای زنان بالای ۶۰ سال

معمولا لیزرها برای همه افراد با سنین مختلف، حتی بالای ۶۰ سال نیز قابل استفاده هستند؛ به شرطی که هنوز هم موی تیره وجود داشته باشد. احتمالا بانوانی که سن آن‌ها بیشتر از ۶۰ سال است، از ضخیم شدن موهای زائد صورت خود شکایت دارند. اکثر این موها به دلیل تغییرات هورمونی رشد می‌کنند و با استفاده از لیزر حتی در سنین بالای ۶۰ سال نیز می‌توان آن‌ها را از بین برد. پیشنهادی که متخصصان برای بانوان بالای ۶۰ سال دارند این است که برای از بین بردن موهای زائد خود از تیغ یا ژیلت استفاده نکنند؛ چون این روش باعث ضخیم‌تر شدن موها خواهد شد. بنابراین کمک گرفتن از لیزر بهترین گزینه است.

لیزر موهای زائد برای مردان بالای ۶۰ سال

رشد موهای زائد در آقایان بیشتر از خانم‌ها است و علت دقیق این موضوع هنوز مشخص نیست. البته برخی از دانشمندان معتقدند که افزایش هورمون تستسترون در آقایان منجر به رشد طولی موهای زائد خواهد شد. افزایش سن در مردان با افزایش تستسترون همراه است؛ به همین دلیل رشد طولی موها در اکثر قسمت‌های بدن و حتی در نواحی گوش، بینی و ابرو افزایش خواهد یافت. از این رو اکثر مردان با بالا رفتن سن به دنبال روشی برای از بین بردن موهای زائد خود هستند. روش‌هایی مانند تیغ زدن یا وکس، اثرات موقتی دارند و به طور مرتب باید انجام شوند. بهتر است مردان نیز با افزایش سن و در زمانی که هنوز موهای آن‌ها به طور کامل سفید نشده است، برای انجام لیزر اقدام کنند.

لیزر موهای زائد برای مردان و زنان مسن مناسب است ؟

عوارض لیزر موهای زائد در سنین مختلف

معمولا عوارضی که لیزر موهای زائد ایجاد می‌کند موقت و خفیف هستند و می‌توانند شامل خارش، ورم و قرمزی باشند. البته افرادی که پوست بسیار حساسی دارند یا کسانی که در مرحله شیردهی هستند، ممکن است عوارض شدیدتری از خود نشان دهند. عوارض جانبی ناشی از لیزر با افزایش سن بیشتر نمی‌شوند؛ اما در صورتی که در بهترین سن لیزر موهای زائد برای انجام آن اقدام کنید، درگیر عوارض و مشکلاتی مانند افزایش مو نخواهید شد‌.

چرخه رشد مو می‌تواند بر روی نتیجه لیزر و عوارض جانبی آن تاثیرگذار باشد. برای مثال، زمانی که موهای زائد در مرحله آناژن (مرحله‌ای که موهای زائد همچنان در حال رشد هستند) قرار داشته باشند و شما برای لیزر اقدام کنید، بهتر نتیجه می‌گیرید. از آنجایی که همه موهای زائد نمی‌توانند به صورت همزمان در مرحله آناژن باشند، باید چندین بار لیزر را تکرار کنید تا نتیجه آن را ببینید. علاوه بر این فراموش نکنید که انتخاب یک متخصص مجرب و کلینیک معتبر و همچنین رعایت دستورالعمل‌ها می‌تواند عوارض ناشی از لیزر را به حداقل برساند و بهترین نتیجه ممکن را برای شما ایجاد کند.

در این مقاله به بهترین سن لیزر موهـای زائد پرداختیم و شما متوجه شدید که بهتر است لیزر را بعد از ۱۸ سالگی شروع کنید؛ چرا که پیش از آن هورمون‌ها در حال تغییر هستند و ممکن است لیزر در این سنین اثربخش نباشد. نوجوانانی که قصد دارند قبل از ۱۸ سالگی لیزر را شروع کنند، باید حتما با یک متخصص مشورت کنند و بر اساس صلاحدید او برای این کار اقدام نمایند. علاوه بر این باید توصیه‌های پزشک را رعایت کنند و اقدامات قبل و بعد از لیزر را با دقت بیشتری نسبت به دیگران انجام دهند.

یکی از خدماتی که کلینیک زیبایی ترنم ارائه می‌دهد، لیزر موهـای زائد است. این کلینیک مجهز به انواع دستگاه‌های لیزر است و بر اساس نوع پوست و موی شما، مناسب‌ترین دستگاه را به شما معرفی خواهد کرد. در صورتی که قصد دارید لیزر موهای زائد خود را زیر نظر متخصصان مجرب و حرفه‌ای انجام دهید به این کلینیک مراجعه کنید.
با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۶۶۲۲ برای دریافت مشاوره یا نوبت تماس حاصل فرمایید همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت tarannomclinic.com مراجعه کنید./۱۹۳۰۲۰

نظرات