اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم شب با نقش + خلاصه داستان و بیوگرافی عوامل

0

فیلم شب (۱۳۸۶) : خلاصه داستان و اسامی بازیگران فیلم شب با بازی زنده یاد عزت‌الله انتظامی امین حیایی زنده یاد خسرو شکیبایی با بیوگرافی و عکس ها و نقش های بازیگران فیلم سینمایی شب همراه با اسامی عوامل و زمان پخش از شبکه یک ۱۴۰۲ در فیلمهای آخر هفته ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ و… در ادامه مطلب میخوانید.

فیلم شب

اسامی بازیگران فیلم شب با نقش

«فیلم شب» نام یک فیلم سینمایی ایرانی به کارگردانی رسول صدرعاملی و تهیه‌کنندگی زنده یاد سید کمال طباطبایی درباره داستان یک زندانی سابقه دار و مامور بدرقه همراهش است که به زیارت امام رضا مشرف می شود است که در سال ۱۳۸۶ تولید شده و تاکنون بارها در شبکه های مختلف تلویزیون پخش شده است و امشب نیز ساعت ۲۴ از شبکه یک به نمایش می آید.

“شب” به کارگردانی رسول صدرعاملی و تهیه‌کنندگی سید کمال طباطبایی و نویسندگی کامبوزیا پرتوی (براساس طرحی از اصغر فرهادی) ساخته سال ۱۳۸۶ است.

اسامی بازیگران فیلم شب با نقش

خلاصه داستان

داستان فیلم درباره گروهبان برای تحویل دادن مجرمی سابقه‌دار به زندان یکی از شهرستان‌ها، مجبور می‌شود که به همراه مجرم و دستبند، شبی را در مشهد بگذراند و…
محسن که گروهبانی جوان است، برای تحویل دادن یک مجرم سابقه‌ دار به نام پرویز به زندان، به ناچار شبی را همراه با او در مشهد می‌ گذراند اما اتفاقاتی در این شب می‌ افتد و

این فیلم در بیست و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌فجر نامزد بهترین موسیقی متن ساخته محمدرضا علیقلی و برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد با بازی امین حیایی شده است. همچنین اینفیلم جایزه بهترین فیلم جشنواره مذهب ایتالیا را کسب کرده‌است

بیوگرافی بازیگران فیلم شب

بیوگرافی بازیگران فیلم شب با نقش + داستان عکس و اسامی

  • امین حیایی
  • عزت الله انتظامی
  • خسرو شکیبایی

امین حیایی

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم شب با نقش + خلاصه داستان و بیوگرافی عوامل

زادهٔ ۱۹ خرداد ۱۳۴۹ بازیگر اهل ایران است. حیایی فعالیت خود را در سال ۱۳۷۰ با حضور در فیلم دو همسفر آغاز و تاکنون در آثار گوناگون، فیلم، سریال و تئاتر حضور داشته‌است. او برای دو فیلم‌شب (۱۳۸۶) و برف آخر (۱۴۰۰) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر از جشنواره فیلم فجر را کسب کرده‌است. حیایی همچنین در سال ۱۳۹۶ برای بازی در فیلم شعله‌ور نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد و در نهایت دیپلم افتخار نقش اول مرد را کسب کرد.

او از سال ۱۳۹۷ تاکنون به‌عنوان یکی از داوران مسابقهٔ تلویزیونی عصر جدید به کارگردانی احسان علیخانی فعالیت می‌کند. وی از سال ۱۳۷۷ با بازیگر ایرانی، نیلوفر خوش‌خلق ازدواج کرده‌است و یک فرزند نیز از همسر نخست خود دارد.

عزت‌الله انتظامی

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم شب با نقش + خلاصه داستان و بیوگرافی عوامل

زاده ۳۰ خرداد ۱۳۰۳ درگذشت ۲۶ مرداد ۱۳۹۷) بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون، مشهور به «آقای بازیگر» سینمای ایران بود. او نخستین بازیگر ایرانی بود که از یک جشنوارهٔ بین‌المللی جایزه گرفت. انتظامی در سال ۱۳۸۲ به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار ایران انتخاب شد.

خسرو شکیبایی

خسرو شکیبایی (۷ فروردین ۱۳۲۳–۲۸ تیر ۱۳۸۷) هنرپیشه سینمای ایران بود. او تحصیلاتش را در رشتهٔ بازیگری در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به پایان برد. تا پیش از انقلاب فقط در عرصهٔ تئاتر و دوبله فعالیت داشت و فعالیت حرفه‌ای در سینما را با بازی در فیلم خط قرمز (مسعود کیمیایی، ۱۳۶۱) آغاز کرد. خسرو شکیبایی بیش از ۵۰ فیلمسینمایی بازی کرده است. بازی در نقش حمید هامون در فیلم هامون ساختهٔ داریوش مهرجویی یکی از ماندگارترین نقش‌هایی است که او ایفا کرده‌است.

سید کمال طباطبایی

زادهٔ ۱۳۴۰ – درگذشتهٔ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸) تهیه‌کننده ایرانی بود.

سریال قلب یخی که در سال ۱۳۸۸ برای نخستین بار به بازار آمد اولین سریالی بود که به جای پخش در تلویزیون، از طریق عرضه در سوپرمارکتها و مراکز پخش دی‌وی‌دی در سراسر ایران پخش و از موفقیت چشم‌گیری برخوردار شد. سید کمال طباطبایی از جمله معدود تهیه‌کنندگانی بود که به صورت «حقیقی» در زمینه سینما فعالیت داشت. این بدان معناست که او از طریق یک شرکت حقوقی به ثبت رسیده کار نکرده و شخصاً مسئول تمامی جوانب تولید و پخشفیلم از بدو شروع تا پایان می‌باشد «توفیق اجباری» با شرکت محمدرضا گلزار و به تهیه‌کنندگی سید کمال طباطبایی در سال ۱۳۸۶، پر فروش‌ترین فیلم سال نامیده شد.

زمان پخش

این فیلم سینمایی به کارگردانی رسول صدرعاملی پنج‌شنبه، ۱۱ خرداد ماه ساعت ۲۴ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

اسامی عوامل فیلم شب

کارگردان رسول صدرعاملی
تهیه‌کننده سید کمال طباطبایی
نویسنده کامبوزیا پرتوی
موسیقی محمدرضا علیقلی
فیلم‌بردار ابراهیم غفوری
تدوین‌گر بهرام دهقان
توزیع‌کننده فیلمیران

نظرات