مدت زمان رابطه جنسی نرمال چقدر است؟

0

بر اساس پژوهش‌های به‌عمل آمده بهترین زمان رابطه جنسی بین ۷ تا ۱۳ دقیقه است و این مدت به بازه زمانی مطلوب، مناسب، خیلی کوتاه و طولانی دسته‌بندی خواهد شد.

در طول روز و در طول رابطه جنسی مرد و زن می‌توانند چندین بار ارضا شوند. اما مدت زمان این رابطه‌ها بسته به عوامل مختلفی می‌تواند متغیر باشد.

تأمین نیازهای جنسی و روحی باعث کیفیت رابطه زناشویی شده و بر روی بهبود کیفیت زندگی بسیار تأثیرگذار خواهد بود. به همین جهت داشتن یک رابطه جنسی نرمال و باکیفیت بسیار مهم است.

 مدت زمان رابطه جنسی نرمال

چگونه مدت زمان رابطه را افزایش دهیم

داشتن یک رابطه جنسی خوب به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از این عوامل، مدت زمان دخول در رابطه جنسی است. به همین جهت تحقیقات بسیاری برای این مسئله صورت گرفته و پزشکان و دانشمندان به نتایج مختلف و قابل توجهی دست یافته‌اند، که اطلاعات بیشتر در این مورد را می‌توانید در ادامه مطلب به دست بیاورید.

بر اساس این گزارش‌ها مدت زمان روابط جنسی نرمال از ۷ تا ۱۳ دقیقه، مناسب از ۳ تا ۷ دقیقه، خیلی کوتاه از ۱ تا ۲ دقیقه و خیلی طولانی از ۱۰ تا ۳۰ دقیقه خواهد بود.

اشتباه رایجی که اکثر زوجین دارند این است که فکر می‌کنند که هر چه طول زمان سکس بیشتر باشد، کیفیت رابطه نیز بیشتر بوده و لذت بیشتری خواهند بود.

باید بگوییم که اصلا این‌طور نیست و چنین تصویری بر اثر تبلیغات رسانه‌ها، فرهنگ جوامع و باورهای شخصی افراد به وجود می‌آید.

برخی از افراد مدت زمان طبیعی رابطه جنسی را بیشتر از ۳۰ دقیقه دانسته و بر اساس این باور اشتباه دچار نارضایتی و ناامیدی در رابطه می‌شوند.

زمان رابطه جنسی

انزال طبیعی از مهم‌ترین مسائل در باروری و تولیدمثل و همچنین تعیین زمان رابطه جنسی است. بهترین عدد مناسب برای زمان روابط جنسی بین ۳ تا ۱۰ دقیقه بوده و در بین مردان انزال بیشتر از زنان خواهد بود.

اکثر مردان در کمتر از ۳ دقیقه ارضا می‌شوند. این عامل باعث می‌شود تا این مردان نتوانند همسران خود را راضی نگهدارند.

در نقطه مقابل اگر زنی نتواند با برانگیختگی جنسی و تحریکات کافی و دخول ارگاسم را تجربه کند، با اختلال جنسی مواجه بوده نمی‌تواند لذت کافی را تجربه کند و باید به پزشک متخصص مراجعه کند.

طبق مطالعاتی که در ایالات‌متحده صورت گرفت، مدت زمان دخول رضایت‌بخش برای مردان بین ۳ تا ۱۳ دقیقه طول می‌کشد.

این مطالعه نشان می‌دهد که رابطه جنسی نباید ساعت‌ها طول کشیده و باعث آزار شرکای جنسی شود. طبق این مطالعات مشخص شد که مدت زمان ۱۰ تا ۳۰ دقیقه رابطه طولانی محسوب شده و ممکن است نوعی بیماری تلقی شود.

میزان دفعات رابطه جنسی در روز

تعداد دفعات و مدت زمان دخول طبیعی در رابطه جنسی تنها به میل طرفین به رابطه بستگی داشته و برای کسانی که طبع سرد دارند چندان خوشایند نیست.

برخی از افراد نیز برای جلب رضایت همسر خود به سراغ مصرف داروهای جنسی رفته و سعی می‌کنند تا با این داروها مدت زمان روابط جنسی مناسب خود را افزایش دهند.

توصیه می‌شود که این کار را نکنید و در صورت میل کمتر همسر به رابطه جنسی به پزشک مراجعه کنید.

میانگین زمان روابط جنسی ۳ بار در هفته بوده و با توجه به تمایل طرفین می‌تواند متغیر باشد. مثلا ممکن است برخی از افراد در طول هفته ۵ بار یا بیشتر مبادرت به رابطه جنسی کنند و تعداد رابطه‌شان بیشتر از حد میانگین باشد.

به عقیده پزشکان هر شخص سالم می‌تواند در طول شبانه‌روز حداکثر ۵ بار رابطه جنسی برقرار کند.

اگر مدت زمان دخول کوتاه باشد و انزال کمتر از دو دقیقه صورت بگیرد، فرد دچار زود انزالی بوده و اگر بیشتر از ۲۰ دقیقه رابطه جنسی طول بکشد فرد دچار دیر انزالی است.

اگر با این مشکل مواجه هستید به‌جای مصرف قرص و دارو به‌منظور درمان زود انزالی و دیر انزالی حتما به پزشک ارولوژی مراجعه نمایید و با دستور وی توسط یک روانشناس درمان شوید.

ورزش نیز می‌تواند به درمان این بیماری‌ها کمک کند. با انجام تمرینات ورزشی کشاله ران و سایر اعضای بدن تقویت شده و مدت زمان رابطه زناشویی افزایش خواهد یافت.

مدت زمان رسیدن به ارگاسم در زنان

مدت زمان رابطه جنسی نرمال

زنان برای رسیدن به ارگاسم و اوج لذت جنسی نیاز به زمان بیشتری برای روابط جنسی بیشتری دارند. برای اینکه بدانیم چگونه مدت زمان روابط جنسی‌مان را افزایش دهیم باید از سیستم و قدرت بدنی خود مطلع باشیم.

این عوامل در افراد مختلف متفاوت بوده و در حقیقت مدت زمان رسیدن به اوج لذت جنسی در زنان بیشتر از مردان است.

زنان برای تجربه ارگاسم باید یک رابطه عاطفی مناسب را شروع کرده و با توجه به آن رابطه وارد مرحله سکس شوند. برای این کار مرد باید قبل از مدت زمان دخول طبیعی

دقایقی را با همسر خود معاشقه نماید تا همسر او به‌طور کافی تحریک شود. بعد از تحریک، با دخول راحت و کافی زنان ارگاسم را تجربه خواهند کرد.

البته فرایند ارگاسم و رسیدن به اوج لذت جنسی در زنان پیچیده‌‌تر از مردان بوده و در واقع زنان به‌طور یکسان به ارگاسم نمی‌رسند. هیج فردی با فرد دیگری در اوج لذت جنسی یکسان نیست.

ارگاسم در زنان بیشتر با افزایش ضربان قلب، انقباض شدید در عضلات رحم و کف لگن و فروکش کردن میل جنسی همراه خواهد بود. همچنین توجه به میزان و اندازه عمق واژن در زنان می‌تواند در رساندن زنان به ارگاسم ورد توجه قرار گیرد. عمق و اندازه واژن در خانم‌ها کاملاً با یکدیگر متفاوت است و می‌‌تواند بین ۸ تا ۱۷ سانتی‌متر باشد.

 بهترین زمان برای دخول چه ساعتی است؟

مدت زمان رابطه جنسی نرمال

زن و مرد می‌توانند در هر ساعتی از روز یا شب رابطه جنسی داشته باشند. البته بهتر است در یک ساعت مشخصی از شبانه‌روز این عمل صورت بگیرد.

بهترین ساعت برای ایجاد مدت زمان مناسب رابطه زناشویی ساعات اولیه صبح بوده، زیرا در این ساعات سطح ترشح اندورفین‌ها و هورمون تستوسترون افزایش خواهد یافت. افزایش این هورمون‌ها باعث لذت بیشتر در رابطه خواهد شد.

عوامل مختلفی در میزان داشتن رابطه جنسی و افزایش زمان رابطه جنسی مرتبط است. ازجمله این عوامل می‌توان به مشکلات خانوادگی، مشکلات جنسی، مشکلات جسمی، مصرف داروها، مشکلات اعصاب و روان و دغدغه‌های مالی و … اشاره داشت.

توصیه می‌شود از انجام دادن حرکت‌هایی که موجب آزار و اذیت همسر شما می‌شود جداً خودداری نمایید و سعی کنید مطابق با میل و آسودگی دو طرف بهترین حالت را انتخاب کرده و زمان روابط جنسی را افزایش دهید. در حقیقت هرچقدر زنان در رابطه راحت‌تر باشند مردان زودتر می‌توانند همسرانشان را به ارگاسم برسانند.

برای افزایش زمان رابطه جنسی باید به‌طور منظم ورزش کنید. این موضوع برای آقایان اهمیت بیشتری دارد، چراکه ورزش باعث قویت اندام می‌‌شود.

بسیاری از افراد به سبب داشتن ضعف بدنی و خستگی حاصل از فعالیت‌های روزمره از داشتن رابطه جنسی خودداری می‌‌کنند. به همین جهت با مشکلاتی در زندگی زناشویی خود روبه‌رو خواهند شد. برای رفع این مشکل باید مردان عضلات خود را قوی‌تر کرده و مقاومت بدنی خود را افزایش دهند. این کار با ورزش صورت خواهد پذیرفت.

توصیه می‌شود از انجام ورزش‌های سنگین پرهیز نمایید. نیازی نیست برای داشتن یک رابطه جنسی موفق به ورزش‌های سنگین متوسل شوید. با پیاده‌روی روزانه، دوچرخه‌سواری، شنا و دویدن نیز می‌توان آمادگی جسمانی را بالا برد و زمان رابطه جنسی را افزایش داد.

نظرات