مزایای ایمپلنت نسبت به روکش

0

آیا شما نیز به دنبال بهبود ظاهر دندان های خود هستید؟ قطعا یک لبخند زیبا و سالم جزء الزاماتی هر روزه شماست. زمانی که نسبت به لبخند خود اطمینان داشته باشید، از اینکه بتوانید آن را در عکس‌ ها، موقعیت ‌های اجتماعی و هر زمان که می ‌خواهید یک تاثیر عالی داشته باشید، خود را نشان دهید، لذت خواهید برد.

کلینیک های دندانپزشکی به طور کلی دو روش تقویت لبخند را ارائه می دهد که طرفداران بسیاری نیز دارند. دو مورد از محبوب ترین آنها ایمپلنت دندان و روکش ها هستند. هر کدام از این دو راه حل دارای مزایای قابل توجهی هستند. با این حال، روش های درمانی کاملاً منحصر به فرد هستند.

درک مزایای ایمپلنت دندان در مقابل روکش می تواند به شما کمک کند تا بهترین مورد برای خود انتخاب کنید. از این رو، در ادامه مطلب به بررسی مزایای ایمپلنت نسبت به روکش خواهیم پرداخت.

  مزایای ایمپلنت

تفاوت بین ایمپلنت دندان و ونیر

ایمپلنت دندان نوعی روش ترمیمی است که برای جایگزینی دندان های از دست رفته با حداقل تهاجم در دهان قرار می گیرد. ایمپلنت ها برای تقلید از آناتومی طبیعی دندان ها طراحی شده و به همین دلیل می توانند به خوبی عملکرد و ظاهر لبخند شما را بازگردانند.

روکش ها نیز نوعی درمان زیبایی دندانپزشکی هستند که هدف اصلی از نصب آنها ارائه ظاهری بهتر برای دندان ها می باشد.

در واقع، ایمپلنت دندان یک روش درمانی برای جایگزینی دندان است، در حالی که روکش ها عمدتا ظاهر را بهبود می بخشند. با این حال، هم ایمپلنت ها و هم روکش ها می توانند از منظر مسائل زیبایی ظاهر لبخند شما را دگرگون کنند.

پروسه نصب روکش و ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟

با توجه به ماهیت ایمپلنت ‌ها و اینکه تکمیل آن با یک پیچیدگی خاص همراه است، روند درمان می‌تواند به چندین نوبت در طول چند ماه نیاز داشته باشد. در حقیقت زمان نیاز است تا ایمپلنت به طور کامل با استخوان شما ادغام شود و به طور دائم آن را در جای خود قرار دهد.

پس از انجام استئواینتگراسیون کامل، ایمپلنت ‌ها حتی قوی ‌تر از دندان‌های طبیعی شما خواهند بود. شما معمولاً می توانید برای این درمان در حدود ۳ تا ۴ قرار ملاقات با دندانپزشک در طول حدود شش ماه را در نظر بگیرید.

از سوی دیگر، درمان ونیر دندان نیازی به هیچ نوع روش جراحی ندارد. ابتدا، دندان‌ها کمی به سمت پایین سوهان می‌شوند تا فضایی برای قرار گرفتن روکش روی آن‌ها فراهم شود. از آنجا قالب گرفته می شود و روکش های دائمی ساخته می شوند و بعد از حدود دو هفته آماده قرار دادن می شوند. ۲-۳ ویزیت لازم است و این درمان در کمتر از یک ماه تکمیل می شود.

مزایای ایمپلنت

میانگین هزینه ایمپلنت دندان و ونیر

قطعا همه ما می دانیم که هزینه مراقبت از دندان نقش مهمی در انتخاب های ترمیم لبخند شما دارد. با این حال، ما هرگز نمی خواهیم که قیمت ایمپلنت دندان درمان مانع از مراقبت با کیفیتی که شایسته شماست باشد. به همین دلیل است که برخی از مراکز دندانپزشکی می توانند یک برنامه مراقبتی سفارشی را بر اساس ترجیحات، بودجه و درمان مناسب با شرایط منحصر به فرد شما ارائه دهند.

لازم به ذکر است که قیمت روکش های دندان به میزان قابل توجهی تحت تاثیر تعداد روکش های مورد نیاز و نوع روکشی است که انتخاب می کنید. پس بسته به این مسئله و تعداد دندان های قابل مشاهده، ممکن است فقط به شش روکش نیاز داشته باشید در حالی که لبخند فرد دیگری با ۸ تا ۱۰ روکش بهبود می یابد.

هزینه ایمپلنت دندان نیز متفاوت بوده و به تعداد دندان های از دست رفته بستگی دارد. برای مثال، اگر چهار دندان را پشت سر هم با ایمپلنت دندان جایگزین می‌کنید، استفاده از یک جفت ایمپلنت با یک بریج پرسلین مقرون ‌به‌ صرفه ‌تر خواهد بود، در مقایسه با یک ایمپلنت و تاج جداگانه در هر مکان.

برتری ایمپلنت نسبت به ونیر برای ترمیم لبخند

روکش و ایمپلنت دندان هر دو برای ترمیم لبخند گزینه های خوبی بوده و هر کدام نقش منحصر به فردی را ایفا می کنند.

اگر شما دندان‌ هایی دارید که از نظر ساختاری سالم هستند اما زیبایی ظاهری آنها دستخوش تغییراتی شده است، در این صورت کشیدن آنها برای کاشت ایمپلنت غیرضروری است. در اینجا گزینه بهتر این است که ظاهر بیرونی را با نصب روکش به جلوی دندان مربوطه بهبود بخشید.

به طور کلی ونیر یا روکش دندان برای مدیریت مشکلات سطحی طراحی شده اند مانند:

  • فاصله های کوچک بین دندان ها
  • لکه یا تغییر رنگ عمیق
  • همپوشانی یا شلوغی خفیف
  • مینای ناهموار دندان

پس تا زمانی که آسیب ساختاری تهاجمی یا بیماری پریودنتال وجود نداشته باشد، روکش‌ها بهترین نتایج زیبایی را برای افرادی با این نوع مشکلات سطحی ارائه می‌دهند.

اما روکش ها قادر به جایگزینی دندان های از دست رفته نیستند. زمانی که هیچ ساختار دندانی برای چسباندن آنها وجود ندارد، تنها چند گزینه برای شما باقی می ماند. در این میان ایمپلنت دندان جزء بهترین گزینه های ترمیم لبخند برای دندان های از دست رفته می باشد.

در حقیقت، آنها تنها جایگزینی هستند که دائمی بوده و در عین حال به صورت غیرتهاجمی در کنار سایر دندان ها قرار می گیرند. همچنین طراحی ساده و استحکام آنها باعث می شود که بتوانند ترمیم یک یا چند دندان را ارائه دهند. علاوه بر این خوردن، صحبت کردن و لبخند زدن با ایمپلنت مانند دندان های طبیعی است.

مزایای ایمپلنت

آیا خطر پوسیدگی برای ایمپلنت دندان یا روکش وجود دارد؟

ایمپلنت های دندان شامل هیچ ساختار طبیعی دندان نشده و به این ترتیب در برابر پوسیدگی دندان شکست ناپذیر هستند. با این حال، آنها هنوز هم می توانند پلاک، جرم و لکه را جمع کنند. این مستعمرات باکتریایی باید به طور مرتب تمیز شوند تا از سلامت لثه و بافت های استخوانی اطراف اطمینان حاصل شود. پس با بهداشت منظم دندان می توانید شاهد ماندگاری و پایداری آنها برای سال های طولانی باشید.

پرسلن یا مواد کامپوزیت موجود در روکش دندان نیز در برابر پوسیدگی مقاوم است، اما دندان پشت آن مقاوم نیست. اگر به هر دلیلی در دندان زیرین حفره ایجاد شود، می‌تواند در زیر روکش گسترش یابد و منجر به شکست در ترمیم شود.

بنابراین، برای بهترین نتایج و اطمینان از طولانی ترین نتیجه برای ایمپلنت یا روکش جدید خود، باید از آن مانند یک دندان طبیعی مراقبت نمایید. مسواک زدن روزانه و نخ دندان کشیدن ضروری است.

ایمپلنت دندان و روکش ها چقدر دوام می آورند؟

ونیرهای دندانی پرسلن معمولاً حدود یک دهه یا بیشتر عمر می کنند. اما اگر دندان های خود را معمولا به یکدیگر فشار می دهید بهتر است که از نایت گارد استفاده نمایید تا از خراشیده شدن ونیرهای پرسلین جلوگیری شود. با گذشت زمان، بیشتر روکش ها باید با مجموعه ای جدیدتر به روز شوند. هرچه بهتر از آنها مراقبت کنید، ماندگاری بیشتری دارند. در مقابل، روکش‌های کامپوزیت معمولاً به اندازه پرسلن بادوام نیستند.

اما عمر ایمپلنت های دندان تا زمانی که به درستی نگهداری شوند، بسیار بیشتر از روکش ها بوده و قابلیت ماندگاری چندین دهه را دارند. یک ایمپلنت اساسا بخشی دائمی از آناتومی دهان شما شده و با مراقبت های صحیح حتی تا پایان عمر نیز ماندگاری خواهند داشت.

مزایای ایمپلنـت یا کاشت دندان نسبت به روکش ها

اگرچه روکش ها نیز امروزه نقش مهمی را در ترمیم و زیبایی لبخند شما ایفا می کنند اما نمی توانند جایگزین دندان های از دست رفته شوند. بنابراین، اگر مشکل شما مربوط به از دست دادن دندان باشد، در بررسی روکش های دهان جای تردید نبوده و ایمپلنت دندان بنا به دلایل زیر یک گزینه بسیار عالی نسبت به ونیرها خواهد بود:

ایمپلنت دندان دائمی است: دندان های مصنوعی در ایمپلنت برای مدت طولانی به استخوان فک شما متصل خواهند شد.

مواد با کیفیت و محکم: بهتر است بدانید که فلز تیتانیوم به راحتی با گذشت زمان از بین نمی رود. علاوه بر این، از آنجایی که ایمپلنت در استخوان فک نصب می‌شود، استحکام دندان ها افزایش یافته و تقریباً با دندان‌ های طبیعی مطابقت دارد.

دوام: با مراقبت مناسب، ممکن است هرگز نیاز به تکرار کاشت دندان پیدا نکنید.

بازگرداندن جوانی: ایمپلنت‌ ها از تحلیل استخوان جلوگیری می‌کنند و همین امر می‌تواند مانع از افتادگی عضلات صورت شما شود. علاوه بر این، جایگزینی دندان‌ها با ایمپلنت، حمایت بیشتری از عضلات صورت شما برای ظاهری جوان ‌تر فراهم می ‌کند.

سخن پایانی

همانطور که از مطالب بالا متوجه شدید، ایمپلنت دندان بنا به دلایل بسیاری نسبت به روکش ها ارجحیت و برتری دارد. اما در نهایت، بسته به شرایط فردی که دارید بهتر است که از دندانپزشک خود برای دریافت مناسب ترین درمان راهنمایی بخواهید.

کلینیک دندانپزشکی دکتر محمدی واقع در غرب تهران یکی از مراکز معتبری است که طیف وسیعی از خدمات مرتبط با ایمپلنت و سایر مراقبت‌های دندانی پیشگیرانه را ارائه می دهد. این مرکز مجهز به به تجهیزات مدرن دندانپزشکی بوده و به گونه ای سفارشی برای درمان شما و ارائه بهترین خدمات برنامه ریزی می نماید.

شما می توانید در اسرع وقت با این کلینیک تخصصی تماس بگیرید و مشاوره اولیه خود را به صورت رایگان رزرو کنید.

نظرات