۱+۹ کاری که نباید با گوشی هوشمندتان بکنید!

0

گوشی را از شب تا صبح به شارژ نزنید.

در روزهایی زندگی می‌کنیم که گوشی هوشمندمان همدم و همراه همیشگی ماست، لحظه‌ای طاقت دوری‌اش را نداریم. دسترسی به شبکه‌های اجتماعی، ارتباط از راه دور با منزل یا محل کار، بازی و سرگرمی، حضور در کلاس درس بصورت آنلاین یا انجام امور بانکی با گوشی هوشمند دلیل افزایش وابستگی ما به آن است.

 کارهایی که نباید با گوشی کرد.

ما با گوشی هوشمندمان محدودیت‌های زمانی و مکانی را از میان برمی‌داریم، گاهی بخاطر سرما یا آلودگی هوا به دانشگاه نمی‌رویم ولی درسمان را از روی کاناپه اتاق نشیمن با گوشی هوشمند خود می‌آموزیم.

با توجه به اهمیت و کاربرد گوشی هوشمند، باید در استفاده از آن نهایت دقت را به کار ببریم. در صورتی که به تعمیرات موبایل تخصصی و آنلاین نیاز دارید، روی لینک بزنید.

ممکن است گاهی  بدون اطلاع کارهایی را انجام دهیم که موجب آسیب دیدن گوشی شود، در ادامه بررسی می‌کنیم که چه کارهایی گوشی را خراب می‌کند؟

در ادامه مطلب ۱+۹ کاری که نباید با گوشی هوشمندمان بکنیم را بررسی می‌کنیم، پس تا پایان با ما را همراه کنید:

۱-      شارژ باتری را کامل خالی نکنید.

توصیه می‌شود شارژ گوشی را تا آخر مصرف نکنید، شارژ باتری که به ۲۰ درصد رسید آن را به شارژ بزنید و قبل از ۱۰۰ شدن درصد شارژ، گوشی را از شارژر جدا کنید. به گفته کارشناسان درصد شارژ پیشنهادی ۹۵ درصد است.

کار کردن با گوشی تا انتهای شارژ آن و یا شارژ کردن ۱۰۰ درصد آن، عمر باتری را به شدت کاهش داده و موجب خرابی آن می‌شود.

چه کارهایی گوشی را خراب می کند

برای شارژ گوشی از شارژر متعلق به گوشی استفاده کنید.

۲-      با گوشی که به شارژر متصل است، کار نکنید!

به هیچ وجه با گوشی که در حال شارژ است، کار نکنید، خطر ترکیدگی گوشی به دلیل افزایش دمای بیش از حد آن وجود دارد  و اگر این حادثه رخ دهد قطعا آسیب جسمی به شما وارد خواهد شد.

همچنین به دلیل فشار زیادی که به گوشی وارد می‌شود، عمر گوشی کاهش می‌یابد.

۳-      وای فای را خاموش کنید!

هنگام خروج از محل کار یا منزل حتماً وای فای گوشی را خاموش کنید، زیرا دیگر به آن نیازی ندارید. اگر نیاز به دسترسی به اینترنت دارید، باید از داده تلفن همراهتان استفاده کنید. روشن ماندن بی مورد گزینه wifi، باتری گوشی را خالی کرده و نیاز به شارژ مجدد خواهید داشت، پس با این کار طول عمر باتری را کاهش می‌دهید.

۴-      روی هر لینکی کلیک نکنید!

قبل از کلیک روی لینک‌ها در پیامک، کانال‌های شبکه‌های اجتماعی یا هر مرجع دیگری از معتبر بودن لینک مطمئن شوید، با کلیک روی لینک‌های آلوده ویروس‌ها و تروجان‌ها در گوشی شما سریع تکثیر شده و گوشی شما آلوده می‌شود، برای پاکسازی گوشی ممکن است پس از ویروس‌کشی مشکل حل نشود و در نهایت مجبور به انتخاب گزینه «برگشت به تنظیمات کارخانه» شوید. در این صورت تمام اطلاعات گوشی شما از دست خواهد رفت و دچار دردسر می‌شوید.

۵-      گوشی هوشمند تحمل سرما و گرمای زیاد را ندارد!

دمای استاندارد و قابل تحمل برای گوشی هوشمند دمایی بین صفر تا ۳۲ درجه سانتیگراد است. تا حد امکان در دمای زیر صفر یا بیش از ۳۲ درجه با گوشی خود کار نکنید.

دمای زیاد موجب ذوب شدن قطعات گوشی خواهد شد و می‌تواند گوشی هوشمند گران قیمت شما را تبدیل به یک زباله کند.

در سرمای زیر صفر درجه تاچ گوشی یا همان حسگر حرارتی درست کار نمی‌کند یا ممکن است گوشی شما خاموش شده و برای روشن شدن مجددش هزینه گزافی بپردازید.

پس اگر در محیطی قرار گرفتید که دما بین صفر تا ۳۲ درجه نبود، بهتر است تلفن همراه خود را خاموش و در جیب یا داخل کیف خود بگذارید و از آن استفاده نکنید.

۶-      شب تا صبح گوشی رو به شارژ نزنید!

بسیاری از افراد آخر شب درصد شارژ باتری را چک می‌کنند و به احتمال زیاد شارژ زیادی ندارند، در این صورت گوشی را به شارژ زده و تا صبح آن را رها می‌کنند.

این کار آسیب جدی به گوشی شما خواهد زد، بهتر است گوشی را شب تا صبح به شارژ نزنید.

در گوشی‌های هوشمند جدید، زمانی که شارژ باتری گوشی ۱۰۰ درصد می‌شود، جریان برق دیگر وارد کابل شارژر نمی‌شود، اصطلاحاً می‌گویند جریان برق قطع می‌شود، اما فراموش نکنید دمای گوشی در حال شارژ، بالاست و اتصال طولانی مدت به شارژ و همچنین قرار گرفتن در گرمای زیاد، موجب آسیب به قطعات گوشی به خصوص باتری خواهد شد.

۷-      گوشی هوشمندتان را مرتب آپدیت کنید!

لطفا به آپدیت منظم گوشی توجه کنید زیرا در هر آپدیت جدید سیستم‌عامل، باگ‌ها و کاستی‌های نسخه قبلی رفع می‌شود و امکانات جدیدی به گوشی اضافه می‌شود، آپدیت نکردن گوشی سلامتی و طول عمر گوشی را به‌خطر می‌اندازد، پس مصرف مقداری از حجم اینترنت برای آپدیت گوشی منطقی است. توصیه می‌شود گوشی خود را به موقع آپدیت کنید.

۸-      استفاده از شارژر متفرقه ممنوع !

اگر حوصله همراه بردن شارژر را ندارید یا شاید هم فراموش می‌کنید آن را ببرید و برای شارژ کردن گوشی خود از شارژر گوشی‌های دیگر استفاده می‌کنید، باید بگوییم با همین کار ساده آسیب جدی به گوشی خود می‌زنید.

شارژر مخصوص هر گوشی براساس ولتاژ باتری و ظرفیت آن ساخته شده و گوشی را شارژ می‌کند، استفاده از سایر شارژرها به گوشی شما آسیب می‌زند.

۹-      برنامه‌های پس زمینه گوشی را ببندید.

هز زمان که برنامه‌ای را باز می‌کنید و مدتی با آن کار می‌کنید برنامه در پس زمینه گوشی شما فعال می‌ماند و در حال استفاده از پردازنده، باتری و رم گوشی شماست که همین موجب کاهش سرعت گوشی و گاهی توقف ناگهانی عملیات در حال انجام گوشی را باعث می‌شود یا به اصطلاح گوشی هنگ می‌کند، پس نرم افزارها را در پس زمینه گوشی هم ببندید.

۱۰-   نصب کورکورانه برنامه ها ممنوع!

هنگام نصب برنامه روی گوشی چند اشتباه رایج است، اغلب بدون بررسی و اطمینان از اصل و ایمن بودن بسیاری از نرم افزارها آنها را نصب می‌کنیم یا هر پیغامی که روی گوشی هنگام نصب برنامه ظاهر می‌شود، بدون خواندن پیغام فقط تأیید می‌کنیم.

برخی از ما نرم افزارهای بلااستفاده زیادی را روی گوشی خود نصب می‌کنیم، با این کار رم گوشی درگیر شده و سرعت گوشی به شدت کاهش می‌یابد.

توصیه می‌کنیم از نصب بی‌دقت برنامه روی گوشی خود بپرهیزید.

کارهایی برای مراقبت از گوشی هوشمند

گوشی هوشمند، از آلوده ترین وسایل دنیاست.

تا این مرحله مقاله کارهایی که نباید با گوشی انجام دهید را بیان کردیم، در ادامه چند کار که هنگام فعالیت با باید گوشی انجام دهید را شرح می‌دهیم:

–          لطفا با دستمال و اسپری مخصوص گوشی خود را ضدعفونی کنید، زیرا گوشی هوشمند شما یکی از آلوده‌ترین وسایل جهان است، حتی آلوده‌تر از سرامیک‌های دستشویی!

–          هنگام شب که به گوشی خود نیاز ندارید آن را خاموش کنید یا آن را در حالت استراحت بگذارید.

–          بعد از شارژ شدن گوشی، شارژر را از برق کشیده و آن را در جایی مطمئن بگذارید تا آسیب نبیند.

در این مقاله ۹+۱ کاری که نباید با گوشی هوشمندتان بکنید! را بیان کردیم، شما کدام کارها را رعایت می‌کردید؟ کدام کارها باعث کاهش عمر گوشی می‌شود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نظرات