طراحی لوگو اسم حرفه ای

0

لوگو می‌تواند در برندسازی نقش موثری را ایفا کند و مسئولیت بزرگی در جذب مشتری دارد. این تصویر تجاری انواع مختلفی دارد که از جمله باید به لوگو اسم اشاره کنیم. در این نوع لوگو، نام برند به شکل نوشتاری هنرمندانه به تصویر کشیده می‌شود. اما برای طراحی لوگو اسم حرفه ای باید به چه نکاتی توجه داشته باشید؟ در اینجا اصول طراحی لوگو حرفه ای در سبک لوگو اسم ارائه شده است تا بتوانید بهترین تصویر تجاری را برای برند خود داشته باشید. در زیر ۴ نمونه از طراحی لوگو اسم که توسط آرمکده اجرا شده است را مشاهده می کنید.

 طراحی لوگو اسم

چند مثال از لوگوهای اسم

برای اینکه با مفهوم لوگو اسم بیشتر آشنا شوید ابتدا لازم است شما را با چند نمونه از بهترین لوگوهای موفقی که با این روش طراحی شده‌اند، آشنا کنیم.

از جمله لوگوهای اسم خارجی باید به کوکاکولا، نوکیا، لوئیز، سوزوکی، فیلیپس، فورد، نستله، گوگل، رولکس، نایک، IBM، پپسی و گوچی اشاره کنیم.

یک مزیت طراحی لوگو با این روش، فهم آسان آن‌هاست. به طوری که قرار نیست مخاطب برای آشنایی با برند بیش از حد ذهن خود را درگیر کند. از سوی دیگر با دیدن لوگو فوراً نام برند در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد و او را برای دنبال کردن کارکرد برند کنجکاو می‌کند.

عناصر و اصول طراحی لوگو

اگرچه طراحی لوگو‌های اسم به ساده است و هر کسی می‌تواند چنین لوگویی را به راحتی طراحی کند، اما نکات زیادی در این کار وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید که عبارتند از:

توجه به سادگی

طراحی لوگو اسم

بهترین لوگوهای اسم آن‌هایی هستند که بیننده به راحتی آن را تشخیص دهد. برای این کار باید از فونت‌های خوانا مثل Sans serif استفاده کنید. حتی اگر از فونت‌های پیچیده‌تر استفاده می‌کنید، نباید لوگوی شما را به یک رمز تبدیل کند که فهم آن برای مخاطب دشوار شود.

از سوی دیگر فونت‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای طراحی لوگو اسم حرفه‌ای استفاده کنید. اما همیشه باید لوگوهای انتخاب شوند که در قالب‌ها و اندازه‌های مختلف قابل استفاده باشند. شما بعدها باید از لوگو اسم برای مکان‌های مختلف استفاده کنید و ممکن است بخواهید آن را در اندازه متفاوتی استفاده کنید. اگر لوگو ساده طراحی شده باشد، حتی اگر در کوچکترین مقیاس باشد (برای شبکه‌های اجتماعی)، باز هم جزئیات در آن نمایش داده می‌شود و برای مخاطب قابل شناسایی است.

به یاد ماندنی بودن لوگو اسم

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که برای طراحی این لوگو نیاز دارید، ایجاد ویژگی‌های منحصر به فرد در تصویر برند است. به طوری که مخاطب آن را به سادگی به خاطر آورد. وقتی لوگو اسمی شما از نظر طراحی به سایر لوگوها شباهت داشته باشد و عنصر متفاوتی نداشته باشد، به خاطر آوردن آن دشوار خواهد بود. همیشه لوگوهای پیچیده، شلوغ و یا دارای بخش‌ها و تکه‌های متعدد به سختی در ذهن بیننده باقی می‌مانند.

توجه به اصالت در طراحی لوگو

آنچه در طراحی لوگو اهمیت زیادی دارد، خودداری از کپی‌برداری است. هر لوگویی که اصالت داشته باشد و از روی سایر لوگوها کپی نشده باشد، قادر است در چشم بیننده جلوه کند. با این حال لازم است لوگوهایی که در زمینه کسب و کار شما طراحی شده است، بررسی کنید. اما به شدت از تقلید کردن خودداری کنید.

اگر وارد وب سایت Telecomm شوید، می‌توانید تعداد زیادی از آرم‌هایی از انواع کسب و کارها را مشاهده کنید. همچنین با یک سرچ ساده در گوگل تعداد زیادی لوگو مشابه کسب و کار شما نمایش داده می‌شود. برای طراحی لوگو اسم می‌توانید از برخی ویژگی‌های منحصر به فرد آن‌ها استفاده کنید. این روش منطقی است و حتی بسیاری از طراحان لوگو از آن استفاده می‌کنند.

مدرن و بی‌زمان بودن لوگو

زمانی که در حال نوشتن بریف برای لوگو هستید، باید ویژگی‌های مدرن و بی‌زمان بودن را برای آن در نظر بگیرید. مدرن با مد روز بودن متفاوت است؛ در حالی که مد روز به روندهای امروز توجه دارد و دیر یا زود از بورس خارج می‌شود، اما مدرن بودن محدودیت کمتری دارد و همیشه ویژگی‌های مربوط به زمان را به تصویر می‌کشد.

یک لوگو اسم باید مدرن باشد اما نه آنقدر امروزی که بعد از مدتی از آب و تاب بیفتد. بلکه باید بتواند مسیر خود را تا سالها طی کند و قدیمی به نظر نرسد. در این صورت باید همه عناصر، رنگ، حروف و فونت از این ویژگی پیروی کنند.

برخی از لوگوها ممکن است در طول زمان تغییرات اندکی داشته باشند، اما تغییر کلی باعث می‌شود تا لوگو اسم شما برای مخاطبان قدیمی ناشناس شود.

رعایت تعادل در لوگو

طراحی لوگو اسم

بهترین لوگو با استفاده از اصول تناسب و تقارن طراحی می‌شوند. این مورد اگرچه در رابطه با لوگوهای تصویری بیشتر صادق است، اما برای لوگوی اسم هم باید به آن توجه داشته باشید. برای مثال لوگوی شرکت BMW که ترکیبی از تصویر و حروف است، در آن تقارن به کار رفته است و دایره‌ و رنگ‌ها تقارن را ایجاد کرده‌اند.

اگر در طراحی این نوع لوگو از تصویر هم استفاده می‌کنید، لازم است به تعادل بین عناصر توجه داشته باشید.

استفاده از عناصر مکمل در طراحی لوگو

مکمل به منظور تقویت و زیباتر شدن تصویر برند است. در علم گرافیم عناصر باید یکدیگر را تقویت کنند. اگر از حروف برای نوشتن نام برند استفاده می‌کنید، در کنار آن می‌توانید گوشه چشمی به تصویر مرتبط با برند هم داشته باشید. برای مثال باید به لوگوی NIKE اشاره کنیم که که علامت در کنار نام اصلی برند استفاده شده است.

با این کار نایک می‌تواند از علامت نیز به جای حروف برای لوگو استفاده کند. گاهی اوقات نیاز است تا هر یک از مکمل‌ها به طور جداگانه‌ای استفاده شوند.

توجه به تطبیق پذیری لوگو

یکی دیگر از ویژگی‌های یک لوگوی خوب اینست که برای هر موقعیتی قابل استفاده باشد. در اینجا چند مورد از کاربردهای لوگو اسم آمده است:

–        استفاده برای روی تی‌شرت‌ها، کلاه‌های بیسبال و بسته‌های هدایا

–        کاربرد برای چاپ روی خودکار، جاکلیدی و بطری آب

–        استفاده برای بنرهای افقی و عمودی

–        قابل چاپ بر روی بیلبوردهای بزرگ سطح شهر

–        استفاده برای شبکه‌های اجتماعی و وب سایت

همچنین باید دقت داشته باشید که لوگو به دو شکل با زمینه سیاه و سفید و یا رنگی قابل استفاده باشد. شما باید در زمان طراحی لوگو اسم حرفه‌ای با نرم‌افزار مورد استفاده هر دو را امتحان کنید. ممکن است در آینده به هر دو آن‌ها نیاز داشته باشید.

لوگو باید در مقیاس بزرگ و کوچک برایتان قابل استفاده باشد. از سوی دیگر بتوانید آن را روی محصولات چاپ کنید و چشم بیننده را خیره کند.

طراحی لوگو اسم در آرمکده

لوگو اسمی باید درست مثل سایر انواع لوگوها یکپارچگی را حفظ کند و به هدف اصلی شما نزدیک باشد. اگر می‌خواهید طرح نهایی شما حرفه‌ای و ماندگار باشد و تا سالها به ویرایش نیاز نداشته باشد، بهتر است از یک طراح گرافیست خوب کمک بگیرید.
آرمکده با ۱۷ سال سابقه و اجرای ۱۹۰۰ پروژه طراحی لوگو، سابقه درخشانی در زمینه طراحی لوگو اسم نیز دارد./۲۳۸۳۱۴

برای دیدن نمونه کارهای آرمکده و سفارش طراحی لوگو کلیک کنید.

نظرات