استیکینگ ارز دیجیتال در قلک تترلند؛ ساده‌ترین راه درآمدزایی در بازار کریپتو

0

شاید درآمدزایی از راه معامله‌کردن در بازار رمز‌ارز‌ها برای برخی از افراد دست‌نیافتنی باشد؛ اما باید توجه کنید که خرید و فروش رمز‌ارز‌ها، تنها راه پیش روی شما برای کسب سود در بازار کریپتوکارنسی نیست و روش‌های دیگری نیز وجود دارند که بدون تحمل استرس ترید رمز‌ارز‌ها، می‌توانید به سود برسید.

 استیکینگ ارز دیجیتال در قلک تترلند؛ ساده‌ترین راه درآمدزایی در بازار کریپتو

یکی از این روش‌های محبوب‌ استیکینگ (Staking) است. در‌حال‌حاضر، با استفاده از سرویس قلک تترلند به‌راحتی می‌توانید مزه شیرین استیکینگ رمز‌ارز‌ها را تجربه کنید. اگر می‌خواهید درباره استیک‌کردن در کریپتو اطلاعات بیشتری به‌دست آورید، تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

استیکینگ (Staking) یا سپرده گذاری ارز دیجیتال چیست؟ 

همان‌طور‌که می‌دانید، شبکه‌های بلاکچین به‌صورت غیرمتمرکز اداره می‌شوند؛ به‌همین‌دلیل، مکانیزم اجماع شفاف و کارآمدی برای اعتبارسنجی و تأیید تراکنش‌ها در هر شبکه باید تعیین شود؛ مکانیزمی که هم امنیت بلاکچین را تضمین کند و هم به ارتقای مقیاس‌پذیری آن منجر شود.

در‌این‌بین، به‌ تجربه ثابت شده است که الگوریتم اجماع اثبات سهام (Proof of Stake) بهترین مکانیزم اجماع در شبکه‌های بلاکچین است. در قالب این مکانیزم اجماع، ابتدا تعدادی از اعضای شبکه با سپرده‌گذاری توکن‌های بومی به‌عنوان نود اعتبارسنج (Validator) انتخاب و سپس موظف می‌شوند که فرایند تأیید تراکنش‌ها را انجام دهند.

افزون‌براین، آن‌ها بلوک‌های جدید را به شبکه اضافه و در ازای ایفای نقش در شبکه‌های بلاکچین، پاداش‌ دریافت می‌کنند. استیکینگ اصطلاحی است که برای مجموعه این فرایند‌ها در شبکه‌های بلاکچین استفاده می‌شود.

استیکینگ ارز دیجیتال در قلک تترلند؛ ساده‌ترین راه درآمدزایی در بازار کریپتو

استیکینگ سپرده‌گذاری کم‌ریسک با بازده مناسب در بازار کریپتوکارنسی است.

انواع الگوریتم اثبات سهام (PoS) 

شبکه‌های بلاکچینی که از الگوریتم اثبات سهم استفاده می‌کنند، چهارچوب‌های خاصی را در نظر می‌گیرند. برای مثال، در برخی از شبکه‌ها نودهای اعتبارسنج باید حداقل تعداد توکن مشخصی را استیک کنند. این میزان در بلاکچین اتریوم ۳۲ رمزارز ETH است.

هر‌چه تعداد رمز‌ارز‌های استیک‌شده افزایش پیدا کند، بخت اعتبارسنج برای مشارکت بیشتر در فرایند اعتبارسنجی تراکنش‌ها و ایجاد بلوک جدید بیشتر می‌شود. در‌عین‌حال، باید توجه کنید که انواع مختلفی از الگوریتم PoS در شبکه‌های بلاکچین استفاده می‌شوند؛ ازجمله:

  • الگوریتم اثبات سهام نیابتی (DPoS): استفاده‌شده در شبکه ترون
  • الگوریتم اثبات سهام اعتبار (PoSA): استفاده‌شده در شبکه بایننس اسمارت‌چین
  • الگوریتم اثبات سهام خالص (PPoS): استفاده‌شده در شبکه الگوراند
  • الگوریتم اثبات سهام نامزد شده (NPoS): استفاده‌شده در شبکه پولکادات
  • الگوریتم اثبات سهام لیکویید (LPoS): استفاده‌شده در شبکه تزوس

استخر استیکینگ (Staking Pool) چیست؟ 

افراد با احراز شرایط مدنظر شبکه بلاکچین مستقیماً می‌توانند نود اعتبارسنجی ایجاد کنند؛ اما نباید فراموش کنید که ولیدیتورها در‌قبال دریافت پاداش مسئولیت‌هایی می‌پذیرند. به‌عنوان مثال، اگر در چرخه تأیید و اعتبارسنجی تراکنش‌ها مشکل ایجاد شود یا نودهای اعتبارسنج نقش مخربی در شبکه ایفا کنند، جرایم خاصی برای آن‌ها در قالب برداشت از توکن‌های استیک‌شده در نظر گرفته می‌شود.

همچنین، ممکن است بسیاری از افراد به‌تنهایی نتوانند در نقش اعتبارسنج در یک شبکه فعالیت کنند. برای نمونه، سپرده‌گذاری حداقل ۳۲ رمزارز ETH در شبکه اتریوم با‌توجه‌به قیمتش، از عهده بسیاری از افراد خارج است.

استخر‌های استیکینگ برای حل این مشکلات ایجاد شده‌اند. افراد می‌توانند با سرمایه‌های مختلف سپرده‌شان را در استخر‌های استیکینگ قرار دهند  و این استخر‌ها نیز به نمایندگی از تمام اعضا به‌عنوان ولیدیتور در شبکه‌های بلاکچین فعالیت می‌کنند. تجمیع سرمایه‌ها در استخر نقدینگی باعث می‌شود تا بخت بیشتری برای موفقیت در فرایند اعتبارسنجی داشته باشند و در‌نتیجه، درآمد بیشتری به‌دست آورند. نکته مهم اینکه پاداش استیکینگ نیز بر‌اساس سهم هریک از اعضا بین آن‌ها توزیع می‌شود.

قلک تترلند چیست؟ 

«قلک تترلند» بهترین و مطمئن‌ترین سرویس استیکینگ رمز‌ارز‌ها در ایران است. شما می‌توانید ۳۵ رمزارز معروف و پرطرفدار بازار رمز‌ارز‌ها را در قلک تترلند استیک کنید. طراحی این سرویس تترلند بسیار ساده و فقط کافی است که رمزارز مد‌نظرتان را برای سپرده‌گذاری از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید.

پس‌ازآن، مقدار و مدت‌زمان دلخواه برای استیک‌کردن رمز‌ارز را مشخص کنید. درادامه، عملیات استیکینگ آغاز و در موعد مقرر اصل سرمایه به‌همراه سود آن به کیف‌پولتان واریز می‌شود. استفاده از قلک تترلند یکی از روش‌های ساده‌ و کم‌ریسک‌ کسب سود در بازار کریپتوکارنسی است.

استیکینگ ارز دیجیتال در قلک تترلند؛ ساده‌ترین راه درآمدزایی در بازار کریپتو

سپرده‌گذاری رمز‌ارزهایی مانند بیتکوین در قلک تترلند در قالب استیکینگ دیفای صورت می‌گیرد.

انواع روش‌های استیک کردن ارزهای دیجیتال در قلک تترلند 

برای استیکینگ در قلک تترلند، باید مدت‌زمان قفل‌شدن سرمایه خود را تعیین کنید. بسته به نوع رمز‌ارز گزینه‌های متفاوتی از ۱۰ تا ۱۲۰ روز پیش روی شما قرار می‌گیرند. با انتخاب هر‌یک از آن‌ها، در‌واقع روش استیک ثابت (Fix) را انتخاب کرده‌اید. در تمام این مدت، فارغ از اینکه قیمت رمز‌ارز افزایش یا کاهش پیدا کند، به سرمایه‌تان دسترسی ندارید.

گزینه دیگر موجود در قلک تترلند زمان استیک «منعطف» است. با انتخاب این گزینه، در زمان دلخواه دارایی خود را می‌توانید برداشت کنید. این روش باعث می‌شود تا ریسک کمتری بر‌اثر نوسان‌های شدید قیمت رمز‌ارزها تجربه کنید؛ البته باید توجه کنید که میزان سود استیکینگ منعطف (Flexible) کمتر از استیکینگ ثابت است.

بیشترین سود استیکینگ در قلک تترلند مربوط به کدام رمز‌ارزهاست؟ 

در قلک تترلند، میزان سود استیکینگ هر‌یک از رمز‌ارز‌ها را می‌توانید مشاهده کنید. در‌حال‌حاضر، سه رمز‌ارز ایپ‌کوین و می‌توکن و اتم به‌ترتیب با نرخ سود سالانه ۲۰ و ۲۰ و ۱۸ درصد بیشترین سود استیکینگ در این پلتفرم را دارند.

علاوه‌بر توکن‌های PoS، رمز‌ارز‌های دیگری در سرویس قلک تترلند برای سپرده‌گذاری وجود دارند؛ ازجمله بیتکوین، تتر، ریپل و دوج‌کوین. سپرده‌گذاری در این رمز‌ارز‌ها از‌طریق استیکینگ دیفای (DeFi) مانند وام‌دهی صورت می‌گیرد.
.

.

استیکینگ یا سهام‌گذاری؛ راهی ایده ال پیش روی هولدر‌ها برای درآمدزایی 

استیکینگ بهترین راه پیش روی هولدر‌هاست. هولدرها رمز‌ارز‌ها را معمولاً برای مدت‌زمان طولانی نگه‌داری می‌کنند. به‌جای راکد نگه‌داشتن سرمایه در کیف‌پول خود، از قلک تترلند برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد می‌توانید استفاده کنید و با یک تیر دو نشان را هدف بگیرید.

درپایان، باید بگوییم که قلک تترلند ساده‌ترین و مطمئن‌ترین پلتفرم استیکینگ رمز‌ارز‌ها در ایران است؛ پس فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای درآمدزایی ارزی در قلک تترلند را از دست ندهید./۲۱۰۲۹۱

نظرات