قرص گلوریا اصل! مسئله این است!

0

هر ساله با نزدیک شدن به عید نوروز خیلی از افراد به فکر کاهش وزن جدید افتاده و در حال و هوای سایز کم کردن هستن.
این اپیدمی در بین خانم ها کمی بیشتر است و در هفته های انتهای سال عطاری  و داروخانه ها با خیل زیادی از درخواست قرص های لاغری مواجه می شوند.
یکی از قرص های لاغری معروف در ایران که با اقبال هم مواجه شده قرص لاغری گلوریا می باشد.بر روی جلد این قرص نام کشور اسپانیا دیده می شود. در بین افرادی که به دنبال این قرص لاغری هستند همیشه یک سوال وجود دارد  که :

قرص گلوریا

قرص گلوریا اصل رو از کجا تهیه کنیم؟

پاسخ وزارت بهداشت این هست:

قرص لاغری تحت عنوان گلوریای اصل در دنیا وجود خارجی ندارد.این قرص و بسیاری از قرص های مشابه یا از چین وارد شده و یا در کوچه پس کوچه های ناصرخسرو و … پر گردیده و بسته بندی می شوند.قرص گلوریا اصل و فیک نداشته و همه بدون اصالت هستند.

منبع این مقاله وبسایت سازمان غذا و دارو و تحقیقات بعمل آمده در بازار می باشد.جهت اطلاعات بیشتر به مقاله “مصـرف مکمل تقلبی و اعتیاد آور لاغری گلوریا با ترکیب ماده مخدر صنعتی آمفتامین(شیشه) ” مراجعه کنید.

در مطلب ذکر شده چنین آمده است :

به گزارش ایفدانا، بر اساس گزارشات و شکایات مردمی واصله به سازمان غذا و دارو مبنی بر توزیع و فروش مکمل تقلبی لاغری گلوریا در فضای مجازی (شبکه های اجتماعی سـایت های اینترنتی ، اینستاگرام و…) و دریافت عوارض جسمی و روانی جبران ناپذیر از جمله اعتیاد به ماده مخدر صنعتی شیشه (آمفتامین) در ترکیبات این دسته از فرآورده ها، با توجه به اهمیت موضوع، با دستور رئیس سازمان غذا و دارو در دستورکار ویژه، کارگروه تخصصی قرار گرفت.

با بررسی‌های صورت گرفته این فرآورده مورد آزمایش و صحت سنجی قرار گرفت که متاسفانه مشخص شد نه تنها این محصول دارای مجوز از سازمان غذا و دارو نبوده، بلکه تمامی اطلاعات مندرج بر روی فرآورده و بسته بندی بندی آن فاقد هویت و اصالت از سوی شرکت خارجی بوده است.

نمونه این فراورده به منظور بررسی و آزمایش به اداره کل آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو ارسال و مشخص شد یکی از ترکیبات اصلی آن ماده مخدر خطرناک صنعتی روانگردان امفتامین است.

لینک خبر در وبسایت سازمان غذا و دارو:  https://ifdana.fda.gov.ir/fa/News/18357

لاغری و کاهش وزن اصولی از دیدگاه طب سنتی

از دیدگاه طب سنتی افراد مختلف از لحاظ موقعیت جغرافیایی زندگی ، جنسیت،نژاد ،مزاج پایه و … دارای دسته بندی های مختلفی هستند.انسانها از لحاظ بیولوژیک دارای سرشت های مختلفی هستند.پایه سوخت و ساز بدن همه شبیه به هم نیست و نیاز همه انسانها با غذا با هم برابر نیست.

افراد بسیاری هستند که با خوردن مقادیر زیادی غذا و مصرف زیاد کالری همچنان از لحاظ اندامی باریک و لاغر بوده و افراد بسیاری هم وجود دارند که ممکن است از لحاظ میزان مصرف کالری مثل گروه اول بوده و یا حتی کمتر ، اما از نظر سایز درشت اندام تر و فربه تر باشند.از این رو قرار نیست همه انسانها شبیه به هم بوده و از نظر سایز به اصطلاح مانکن باشند.از منظر طب سنتی افراد گروه اول در دسته افراد صفراوی و یا سوداوی بوده و افراد گروه دوم عمدتا بلغمی یا دموی می باشند.

علل بسیاری از افزایش وزن ها و این قبیل مشکلات عدم تحرک در زندگی امروزه و تغذیه اشتباه است.لذا اصلاح سبک زندگی ،تحرک و ورزش اولین و سالم ترین راه برای کنترل وزن می باشد.راهکار صحیح بعدی کم کردن سردی دستگاه گوارش و کمک به افزایش سوخت و ساز از طریق خوردن خوراکی های با مزاج گرم می باشد.لذا ازدیدگاه طب سنتی گرسنگی کشیدن برای کاهش وزن به عوارض منجر شده و میتواند منجر به ضعف اعصاب ، ریزش مو و … بیانجامد.و از طرفی در آینده با افزایش خورد و خوراک مجددا افزایش وزن به فرد بر میگردد.

گیاهان دارویی سالم و با کیفیت را از کجا تهیه کنیم؟

امروزه روشهای خرید ساده شده و با نشستن در منزل میتوان به راحتی از طریق اینترنت ثبت سفارش کرد.با توجه به اپیدمی کرونا ،عدم مراجعه برای خرید میتواند به رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی کمک کرده و از طرفی روبرو نشدن با ترافیک های سنگین سلامت روح و روان را نیز بهبود می بخشد.

مُشکستان ، بزرگترین عطاری آنلاین بوده که دارای مجوزات قانونی لازم (اینماد ، ساماندهی ، اتحادیه کسب و کار های مجازی) می باشد و مجموعه ای کامل از گیاهان دارویی خاص و کمیاب را گردآوری و در وبسایت خود عرضه کرده است.شما میتوانید با مراجعه به وبسایت مُشکستان به آدرس www.Moshkestan.com  به راحتی سفارش خود را ثبت کرده و بهترین محصولات گیاهی را درب منزل دریافت کنید.

نظرات