فیلم کامل اظهارات جنجالی دکتر حسن براتی درباره نماز و آرتروز در برنامه طبیب را ببینید

1

فیلم کامل سخنان جنجالی دکتر براتی کارشناس برنامه طبیب درباره نماز و آرتروز را ببینید

فیلم کامل اظهارات جنجالی دکتر حسن براتی درباره نماز در برنامه طبیب و واکنش ها را ببینید که در برنامه طبیب ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ بیان کرد تا منجر به متوقف شدن برنامه طبیب در شبکه سه سینما شد. فیلم کامل برنامه طبیب درباره نماز و آرتروز را ببینید:

فیلم کامل اظهارات جنجالی دکتر حسن براتی درباره نماز در برنامه طبیب را ببینید

دکتر حسن براتی در روز شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ به عنوان کارشناس در برنامه طبیب حضور داشت. او فوق تخصص جراح زانو و ارتوپد است و درباره درد زانو و مفاصل و بیماری آرتروز صحت کرد. اما بخشی از سخنان او با واکنش های زیادی همراه بوده و بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشت. او دکتر براتی کارنشاس برنامه طبیب درباره رابطه نماز خواندن و بیماری آرتروز گفت: توالت سنتی و نماز خواندن باعث بیماری آرتروز می شود، اما ساعتی بعد ایشان در ویدئویی صفحه اینستاگرامش اعلام کرد حرف هایی که در برنامه طبیب زده در شبکه های اجتماعی تقطیع شده و من خودم نماز می خوانم و نماز یکی از ارکان دین ما مسلمانان است

فیلم کامل اظهارات جنجالی دکتر حسن براتی درباره نماز در برنامه طبیب را ببینید

حواشی تا تعطیل شدن برنامه طبیب

در برنامه امروز طبیب شبکه سه، این مهمان برنامه در صحبت‌هایی عجیب و غیرعلمی مدعی شد که یکی از دلایل شایع بودن آرتروز در کشورهای مسلمان نماز خواندن مردم است و مجری على‌رغم داشتن تجربه، نتوانست سخنان او را قطع کند.

معاونت سیمای صداوسیما درباره حواشی پیش امده در برنامه طبیب روز گذشته گفت: در برنامه امروز طبیب شبکه سه، مهمان برنامه در صحبت‌هایی عجیب و غیرعلمی مدعی شد که یکی از دلایل شایع بودن آرتروز در کشورهای مسلمان نماز خواندن مردم است و مجری على‌رغم داشتن تجربه کافى نتوانست به‌موقع درخواست مستندات کرده و این اظهارات غیرعلمی را تصحیح کند.

پخش این برنامه به‌دلیل ضعف و قصور دست‌اندرکاران با هدف اصلاح رویه‌هاى خلاف ضوابط متوقف خواهد شد و پس از رعایت استاندارد از سر گرفته می‌شود.

ساعاتی پیش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما در ساعت پایانی از روز شنبه ـ ۲۸ خرداد ماه ـ با انتشار خبری، اعلام کرد: «معاونت سیما در پی ضعف مفرط برنامه طبیب شبکه سه در رعایت استانداردهای برنامه تخصصی زنده، به استحضار مردم شریف ایران می رساند؛

متاسفانه در برنامه امروز طبیب شبکه سه، از سوی مهمان ادعایی عجیب و غیرعلمی مطرح شد که به درستی موجب تعجب و تذکر و اعتراض جمعی از استادان مومن و متعهد کشور به این ادعای غیرعلمی و جریحه‌دار شدن احساسات پاک مخاطبان مومن و فهیم شد.

متاسفانه مجری برنامه نیز علی‌رغم داشتن تجربه کافی، نتوانست به موقع در واکنش به این ادعای عجیب، از مهمان برنامه مستنداتی برای این اظهار نظر درخواست کند و اظهارات غیرمستند مهمان را تصحیح کند.

معاونت سیما در پی این اتفاق غیر قابل توجیه در آنتن زنده، ضمن عذرخواهی از عموم مخاطبان، پخش برنامه طبیب را به دلیل ضعف و قصور دست‌اندرکاران برنامه تا اطلاع ثانوی با هدف اصلاح رویه های خلاف ضوابط متوقف می‌کند.»

در ادامه این مطلب معاونت سیما آمده است: «برنامه طبیب در آینده نزدیک و پس از اطمینان از رعایت استانداردهای ضروری برنامه‌های زنده و تخصصی، پخش خود را از سر خواهد گرفت.»

گفتنی است که برنامه «طبیب» یکی از پربیننده ترین و پرمخاطب ترین برنامه های پزشکی در سال های اخیر است که از شبکه سه سیما و با اجرای پیمان طالبی روی آنت رفت. اما به دلیل زنده بودن برنامه همیشه دچار حواشی و سوتی های وحشتناک شده است.

همچنین ببینید: فیلم کامل / گاف وحشتناک و سوتی عجیب کارشناس برنامه طبیب را ببینید

 فیلم کامل سخنان جنجالی دکتر براتی کارشناس برنامه طبیب درباره نماز و آرتروز را ببینید

توضیحات کارشناس

دکتر براتی جراح زانو در مورد صحبت هایش درباره ارتباط نماز خواندن با آرتروز زانو در برنامه طبیب گفت: من توصیه ای به ترک نماز نکردم. صحبت های منتشر شده در فضای مجازی تقطیع شده است.

مهمان «طبیب» در ویدئویی با ابراز تاسف از تقطیع شدن صحبت هایش، بر اعتقادات خود به عنوان یک مسلمان به واجبات شرعی (نماز خواندن) تاکید کرد و سعی در توضیح کامل مطالب عنوان شده در این برنامه داشت.

او گفت: من توصیه ای به ترک نماز نکردم و صحبت های منتشر شده در فضای مجازی تقطیع شده است

صحبت‌هایش اعلام کرد که یکی از دلایل شیوع آرتروز در ایرانیان نماز خواندن است.

1 دیدگاه در “فیلم کامل اظهارات جنجالی دکتر حسن براتی درباره نماز و آرتروز در برنامه طبیب را ببینید

  1. رحیم آرهفت گفت:

    تو در حدی نیستی که درباره نماز حرف بزنی
    توی تمام دنیا دانشمندان از فواید نماز حرف میزنند اون وقت یه ملحدی مثل تو داره اون رو انکار میکنه
    تغذیه ناسالم و کارهای سنگین و سابقه ژنتیکی و افزایش سن و … عامل اصلی شه
    بی خود حرف اضافه نزن

نظرات