بیوگرافی حاج بیوک آسایش جاوید مداح تبریزی و همسر و فرزندانش + عکس درگذشت و مداحی

1

حاج بیوک آسایش جاوید, مداح اهل بیت و از رزمندگان لشکر عاشورا متولد ۱۳۲۶ در تبریز بود که در سن ۷۴ سالگی در ۲۲ آبان ۱۴۰۰ درگذشت. علت مرگ و فوت حاج بیوک آسایش جاوید توسط رسانه ها مشخص شد و او بر اثر بیماری کلیوی درگذشت. در ادامه بیوگرافی حاج بیوک آسایش جاوید و همسرش و فرزندان همراه با زندگینامه حاج بیوک آسایش جاوید از شروع مداحی تا لشکر عاشورا و شهادت پسرش محمد علی آسایش و سوابق شخصی و خانوادگی و مداحی حاج بیوک آسایش جاوید مداح و ماجرا و علت فوت و درگذشت حاج بیوک اسایش و مراسم خاکسپاری و تشییع وی را در مجله حرف تازه دریافت کنید.

بیوگرافی حاج بیوک آسایش جاوید مداح تبریزی و همسر و فرزندانش + عکس درگذشت و مداحی

بیوگرافی حاج بیوک آسایش مداح

حاج بیوک آسایش جاوید مداح (biuk asayesh javid) مداح و مرثیه خوان و نوحه خوان اهل بیت و از رزمندگان لشکر عاشورا و پدر شهید متولد سال ۱۳۲۶ در تبریز بود که در سن ۷۴ سالگی در ۲۲ آبان ۱۴۰۰ درگذشت و مراسم تشییع و خاکسپاری وی متعاقبا اعلام میشود.

حاج بیوک اسایش مداح اهل بیت عصمت و طهارت که از رزمندگان لشکر عاشورا و پدر شهید علی آسایش بود.

همسر و فرزندان حاج بیوک آسایش جاوید

حاجیه خانم «ابوالهانی» همسر حاج بیوک آسایش مداح اهل‌بیت و رزمنده دوران دفاع‌ مقدس بود که در سال ۹۹ درگذشت و به فرزند شهید «محمدعلی آسایش» پیوست.

پیکر مطهر حاجیه خانم «ابوالهانی» در آرامستان وادی‌ رحمت تبریز به خاک سپرده شده است

شهید «محمدعلی آسایش جاوید»، سال ۱۳۵۰ در تبریز متولد شد و در سال ۱۳۶۶ در سردشت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

علت فوت و درگذشت حاج بیوک آسایش جاوید مداح

علت فوت و درگذشت حاج بیوک آسایش جاوید

این پیرغلام اهل بیت (ع) مصداق اخلاق، اخلاص و انقلابیگری بود که در تاریخ ۲۲ آبان ۱۴۰۰ پس از طی یک دوره بیماری کلیوی دعوت حق را لبیک گفت و بعداز مدت‌ها فراق از همرزمان آسمانی اش به دیدار فرزند عالی مقام و شهیدش علی آسایش جاوید شتافت.

حاج بیوک آسایش مداح تبریزی که بود؟

مرحوم حاج بیوک آسایش، از کودکی در مراسم ذهبی و محرم و صفر و هیئت ها مداحی و نوحه خوانی میکرد و نوای وزناک او در فضای عطرآگین میشد. او از رزمندگان لشکر ۳۱ عاشورا بود که در دوران دفاع مقدس، توانایی‌های رزمی خویش را توأم با نفس گرم و صدای حزینش به خدمت گرفت.

آسایش، یکی از بزرگان عرصه مداحی تبریز بود که سال‌ها خادمی دستگاه اباعبدالله را کرده و نوحه‌هایش در رسای سید الشهدا خاطرات زیادی را برای علاقه مندانش رقم زده بود.

زندگینامه و مداحی های حاج بیوک آسایش جاوید مداح و رزمنده لشکر عاشورا

همچنین بخوانید: بیوگرافی حاج حجت کسری مداح سرشناس +عکس درگذشت و دانلود مداحی ها 

پیام های تسلیت

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی درگذشت این مداح تبریزی را تسلیت گفت.

در پیام حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم آمده است:

خبر درگذشت مداح مخلص و انقلابی، مرحوم آقای حاج بیوک آقا آسایش دردی جانگاه در قلب هایمان گذاشت و موجب تاسف و تاثر فروان شد.

حاج بیوک آسایش جاوید، از رزمندگان لشکر ۳۱ عاشورا بود که در دوران دفاع مقدس، توانایی‌های رزمی خویش را توأم با نفس گرم و صدای حزینش به خدمت گرفت و امروز بعداز مدت‌ها فراق از همرزمان آسمانی اش به دیدار فرزند عالی مقام و شهیدش علی آسایش جاوید شتافت.

خاکریز‌های اعتقادی رزمندگان اسلام و اهالی مومن و متدین شهر تبریز و خطه آذربایجان با نوای عاشورایی آن مرد مومن و پاک نهاد مانوس بودند و این نوا برای همیشه در اذهان ارادتمندان آستان اهل بیت علیهم السلام به ودیعه خواهد ماند.

اینجانب با تسلیت فقدان این دلسوخته و عاشق و ذاکر صاحب نام حضرات معصومین علیهم السلام و پیشکسوت مدح و مرثیه و تربیت یافته مکتب شیعه و اهل بیت (ع) را به جامعه حسینی و خاندان مکرم ایشان، همه همرزمان و یاران ایشان در سپاه عاشورا تسلیت عرض نموده و علوّ درجات و حشر با اولیای الهی آن فقید سعید و صبر و اجر بازماندگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

یاد و خاطره این مداح پرآوازه، بصیر، ولایت‌مدار و ذاکر با اخلاص اهل بیت (علیهم السلام) برای همیشه در خاطره‌ها باقی خواهد ماند.

سید محمدعلی آل هاشم
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی
وا مام جمعه تبریز

تسلیت عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی هم در پیامی درگذشت مداح اهل‌بیت (ع) و رزمنده مخلص دوران دفاع مقدس حاج بیوک آسایش را تسلیت گفت.

متن پیام عابدین خرّم به این شرح است:

درگذشت مداح دلسوخته و ذاکر بااخلاص اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) حاج بیوک آسایش موجب تالّم و تاثّر فراوان اینجانب شد.

مرحوم حاج بیوک آقا آسایش از مصادیق بارز “مداح انقلابی” و نمونه روشن و برجسته “اصحاب آخر الزمانی سیدالشهدا” بود.

امروز مجاهدی نستوه و انقلابی و پیرغلامی مخلص که تمام عمر، ذکر، سخن و قدمش در خدمت اسلام و نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی بود از میان ما پر کشید.

او در لباس رزمندگی لشکر عاشورا و در کسوت ستایشگرِ حماسه سازان عاشورایی در جبهه‌ها حضور می‌یافت و فرزندش محمد علی نیز پای ثابت جبهه‌ها بود و در نصر هفت، علی خود را تقدیم علی اکبرِ حسین (ع) کرد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم ایشان، مردم شریف تبریز، پیشکسوتان لشکر همیشه پیروز عاشورا، جامعه مداحان و ستایش گران آیینی آذربایجان، هیئات مذهبی استان، برای این فقید سعید رحمت و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسألت می‌کنم.

مراسم تشییع و تدفین پیکر

مراسم تشییع و تدفین پیکر و مراسم ختم ایشان به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

1 دیدگاه در “بیوگرافی حاج بیوک آسایش جاوید مداح تبریزی و همسر و فرزندانش + عکس درگذشت و مداحی

  1. بهرام گفت:

    خدا رحمتشون بکنه خالص ترین مداحی بود که در عمرم دیده بودم

نظرات