خلاصه داستان و اسامی بازیگران سریال سووشون با نقش + بیوگرافی بازیگران و تصاویر

0

سریال سووشون : خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران این سریال با اسامی و عکس ها و نقش های مجموعه سووشون همراه با اسامی عوامل با بازی بهنوش طباطبایی، هوتن شکیبا،سام درخشانی و… در ادامه مطلب میخوانید.

سریال سووشون

این سریاب به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی محصول سال ۱۴۰۱ در ژانر تاریخی،اجتماعی و خانوادگی است. . فیلم ‌نامه سریال از رمان سووشون نوشته سیمین دانشور نگارش شده است. سووشون ساختاری دو لایه دارد؛ یکی لایه‌ روایی یا داستانی و دیگری لایه‌ رمزی یا تمثیلی؛ دانشور در تمام داستان بر نقش فرهنگ و اختلاف فرهنگی انگلیسی‌ها و ایرانی‌ها اشاره می‌کند و به‌‌صورت غیرمستقیم می‌گوید که هر کس سرانجام به اصل و ریشه‌ خود بازمی‌گردد. در واقع زمان داستان مربوط به سال‌های دهه بیست شمسی است. سال‌هایی که ایران به اشغال انگلیسی‌ها در آمده بود.

خلاصه داستان

زری و یوسف در یک مهمانی از سوی حاکم شرکت می‌کنند. حاکم که خود مهره‌ای وابسته است از طریق فروش آذوقه‌ای که متعلق به مردم است به ارتش بیگانه، موجبات قحطی بیشتر می‌شود. یوسف، خان فردی روشنفکر و با غیرت است. او حاضر به فروش آذوقه‌ی مردم به بیگانگان نیست و می‌خواهد از مردم پشتیبانی کند. اما…

خلاصه سریال سووشون

اسامی بازیگران سریال سووشون

بهنوش طباطبایی

زادهٔ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۰ بازیگر ایرانی است. وی دانش‌آموختهٔ دکترای روان‌شناسی بالینی است و یک دورهٔ بازیگری در دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذرانده‌است. او برای ایفای نقش در فیلم ماجرای نیمروز ۲: ردّ خون نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی‌وهفتمین جشنوارهٔ فیلم فجر شد.

بازیگران سریال سووشون

بهنوش طباطبایی در سریال سووشون

سام درخشانی

زادهٔ ۳۱ تیر ۱۳۵۴ تهران مجری، بازیگر سینما، و تلویزیون اهل ایران است.از مهم‌ترین آثار او بازی در سریال آوای باران است.و مدتی مجری مسابقه تلویزیونی ایران بود. او چندین همکاری با پژمان جمشیدی در فیلم‌هایی مانند تگزاس۱، تگزاس۲، خوب بد جلف۱ و… و در سریال‌هایی مانند پژمان دارد.

عوامل سریال سووشون

سام درخشانی در سریال سووشون

دیگر عوامل

طراح صحنه: داریوش پیرو و وحید جعفری،کارگردان: نرگس آبیار،تهیه کننده: محمد حسین قاسمی

نظرات