همه چیز در مورد آزمون آیلتس در همراه تحصیلی

0

آزمون آیلتس چه ساختاری دارد و چگونه است؟

به نقل از همراه تحصیلی آزمون آیلتس دارای دو نوع آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال است. در هر دو نوع آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال بخش های مربوط به Listening و Speaking یکسان است اما بخش های مربوط به Reading و Writing متفاوت هستند و به لحاظ موضوع با یکدیگر تفاوت دارند. اگر برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای انگلیسی زبان قصد شرکت در آزمون ایلتس را دارید بهتر است در آزمون آیلتس جنرال شرکت کنید و اگر قصد گرفتن پذیرش تحصیلی را دارید بهتر است در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید. اما باید به این نکته توجه کنید که در هر دو نوع آزمون، آموزش زبان انگلیسی در سطح عمومی مورد نیاز است.

در مورد روند برگزاری آزمون آیلتس داوطلبان باید به این نکته توجه کنند که بخش‌های Listening، Reading و Writing در یک روز و در حوزه امتحانی مربوط به آیلتس برگزار می شود اما بخش مربوط به Speaking بصورت مجزا و در روزی دیگر برگزار می شود. در نتیجه یک هفته قبل و یا یک هفته بعد از آزمون می توانید بخش مربوط به speaking را انجام دهید.

آزمون آیلتس در همراه تحصیلی

مدت زمان کل آزمون آیلتس چقدر است؟

زمان کل آزمون ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه می باشد.

آزمون رسمی آیلتس

به منظور آمادگی برای آزمون آیلتس داوطلبان باید ابتدا با ساختار آزمون آیلتس آشنا شوند، سپس آمادگی خود را با شرکت در آزمون های آزمایشی شبیه سازی شده بررسی و ارزیابی نمایند. یکی از مهمترین منابع برای تمرین و آمادگی برای آزمون استفاده از کتاب official guide for the ielts است که می توان گفت نمونه آزمون های اصلی و رسمی آیلتس را شامل می شود.

ساختار بخش لیسنینگ آزمون آیلتس

در بخش شنیداری آزمون آیلتس ۴ فایل ضبط شده به زبان انگلیسی برای شما پخش می شود و سپس شما باید به سوالاتی که در اختیار شما قرار داده می شود پاسخ دهید. فایل های صوتی که در آزمون آیلتس پخش می شود مربوط به موضوعات مختلف عمومی می باشد و نمی توان موضوع این فایل های صوتی را محدود به یک موضوع خاص کرد. فایل هایی که در بخش لیسنینگ آیلتس پخش می شوند شامل موارد زیر هستند:

  • ضبط ۱ – مکالمه بین دو نفر که در یک زمینه اجتماعی روزمره اتفاق می افتد.
  • ضبط ۲ – یک مونولوگ در یک زمینه اجتماعی روزمره، به عنوان مثال. سخنرانی در مورد امکانات محلی
  • ضبط ۳ – مکالمه بین حداکثر چهار نفر که در یک زمینه آموزشی انجام می شود، به عنوان مثال : یک استاد دانشگاه و یک دانشجو در حال بحث در مورد یک تکلیف هستند.
  • ضبط ۴ – یک مونولوگ در مورد یک موضوع دانشگاهی، به عنوان مثال یک سخنرانی دانشگاهی

ارزیابان به دنبال شواهدی مبنی بر توانایی شما در درک ایده‌های اصلی و اطلاعات واقعی دقیق، نظرات و نگرش‌های سخنرانان، هدف بیان و شواهدی مبنی بر توانایی شما در پیگیری و توسعه ایده‌ها خواهند بود تا تشخیص دهند که چقدر توانسته اید مطالبی را که در فایل صوتی پخش شده است را بخوبی آنالیز کنید و جزئیات داخل مکالمه را بخوبی درک نمایید.

بخش ریدینگ در آزمون آیلتس

بخش Reading شامل ۴۰ سوال است که برای آزمایش طیف گسترده ای از مهارت های خواندن طراحی شده است. این سوالات شامل خواندن موضوع متن، خواندن برای ایده های اصلی یا عناوین اصلی متن، خواندن برای فهم جزئیات، درک استدلال منطقی و شناخت نظرات، نگرش ها و هدف نویسندگان است. شکل سوالات مختلفی که در آزمون آیلتس وجود دارد توانایی های مختلف شما را برای درک این موضوعات بررسی می کند. داوطلبان آزمون های زبان داخلی مانند آزمون MSRT نیز می توانند برای تمرین و تکرار از بخش های ریدینگ و لیسنینگ آیلتس استفاده نمایند.

بخش ریدینگ در آزمون آیلتس آکادمیک چگونه است؟

آزمون آیلتس آکادمیک شامل سه متن طولانی است که از متون توصیفی و واقعی تا متون گفتمانی و تحلیلی را شامل می شود. متن های آزمون آیلتس آکادمیک از کتاب ها، مجلات و روزنامه ها گرفته شده است. این متن ها برای افرادی که تحصیلات دانشگاهی یا پیش دانشگاهی را گذرانده اند مناسب هستند و می توانند موضوعات مختلف علمی را در این متون بیابند. ممکن است متن های ریدینگ آیلتس از موضوعات مختلف زیست شناسی، شیمی، تاریخ، جغرافیا، اجتماعی و سیاسی باشد . مطالعه در حوزه های مختلف می تواند داوطلبان را برای این بخش آماده کند.

آزمون آیلتس در همراه تحصیلی

بخش رایتینگ در آزمـون آیلتس

در قسمت نگارش آیلتس، موضوعات عمومی مختلفی به عنوان موضوع نگارش انتخاب می شوند و توانایی شرکت کنندگان را برای ورود به تحصیلات تکمیلی دانشگاهی بررسی می کنند. در قسمت رایتینگ آزمون آیلتس دو بخش وجود دارد:

بخش ۱ – یک نمودار یا جدول به شما ارائه می شود و از شما خواسته می شود که اطلاعات را با کلمات خود توصیف، خلاصه یا توضیح دهید. ممکن است از شما خواسته شود که داده ها را توصیف و توضیح دهید، مراحل یک فرآیند، نحوه عملکرد چیزی یا توصیف یک شی یا رویداد را توضیح دهید. یعنی با استفاده از اطلاعات موجود در جدول یا نمودار باید متن خود را گسترش دهید و در مورد آن توضیح دهید. در این بخش باید حداقل ۱۵۰ کلمه را برای آن بنویسید.

بخش ۲ – از شما خواسته می شود که در پاسخ به یک نقطه نظر، استدلال یا مشکل مقاله بنویسید. پاسخ به هر دو کار باید به سبک رسمی باشد. در این بخش هیچ نمودار یا جدولی نیست و فقط یک موضوع به شما داده می شود و باید حداقل برای آن ۲۵۰ کلمه بنویسید و سهم این قسمت از نمره نهایی آیلتس شما بیشتر است.

بخش اسپیکینگ در آزمـون آیلتس

در بخش اسپیکینگ توانایی شما در مکالمه زبان انگلیسی مورد ارزیابی قرار می گیرد و بخش های مختلف صحبت کردن شما از جمله تلفظ، گرامر، روان بودن و انسجام داشتن روند مکالمه شما مورد سنجش قرار می گیرد و معمولا برخی از دانشگاهها خصوصا دانشگاههای با رتبه بالا نمره این بخش را بالاتر از مینیمم نمره مورد نیاز سایر بخش ها در نظر می گیرند و برای بهبود روند خود و پیشرفت خود در خارج از کشور باید این بخش را با کیفیت پشت سر بگذارید.

در بخش speaking آیلتس چند بخش وجود دارد؟

در این قسمت سه نوع سوال و سنجش وجود دارد که شامل موارد زیر است.

  • قسمت ۱ – ممتحن از شما سوالات کلی در مورد خودتان و طیف وسیعی از موضوعات آشنا مانند خانه، خانواده، کار، مطالعات و علایق می پرسد. این قسمت بین چهار تا پنج دقیقه طول می کشد.
  • قسمت ۲ – کارتی به شما داده می شود که از شما می خواهد در مورد یک موضوع خاص صحبت کنید. قبل از صحبت کردن تا دو دقیقه، شما یک دقیقه فرصت دارید تا آماده شوید. سپس ممتحن یک یا دو سوال در مورد یک موضوع می پرسد.
  • قسمت ۳ – سوالات بیشتری در مورد موضوعی که در قسمت ۲ از شما پرسیده شد، مورد سوال قرار میگیرد. این سوالات به شما فرصت می دهد تا در مورد ایده ها و موضوعات انتزاعی بیشتری بحث کنید و موضوع قبلی را گسترش دهید. این بخش از آزمون بین چهار تا پنج دقیقه طول می کشد.

آزمون آیلتس در همراه تحصیلی

مرکز زبان های خارجه همراه تحصیلی با بهره گیری از اساتید مجرب توانسته است کلاس های آمادگی آزمون آیلتس را با برترین روش های آموزش زبان انگلیسی فراهم نماید تا داوطلبان بتوانند پس از تعیین سطح در کلاس مناسب خود قرار گیرند و در کوتاهترین زمان ممکن بتوانند نمره مناسب در آزمون را کسب نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت همراه تحصیلی به نشانی hamrahetahsili.ir مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن ۶۶۴۹۴۵۱۹ تماس بگیرید.

نظرات