۹ تا از زیباترین جاهای دیدنی مادرید اسپانیا

0

مادرید یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین شهرهای اروپا و پایتخت اسپانیا است. این شهر غنی از معماری، فرهنگ، تاریخ و هنر است و جاذبه‌های فراوانی برای گردشگران دارد. در این مطلب قصد داریم تا ۹ مکان زیبا و دیدنی مادرید را معرفی کنیم که هر گردشگر تور اسپانیا باید حتماً آنها را تجربه کند.

مادرید دارای بناها و موزه‌های تاریخی بسیاری است که نمایانگر غنای فرهنگی این شهر می‌باشد. از سویی دیگر، پارک‌ها و میادین مادرید نیز زیبایی‌های طبیعی فراوانی به ارمغان می‌آورند. ما در این مطلب، تلاش خواهیم کرد تا ترکیبی از زیباترین مکان‌های تاریخی و طبیعی مادرید را به شما معرفی کنیم.

 جاهای دیدنی مادرید

١. پلازا مایور (Plaza Mayor)

پلازا مایور یا میدان اصلی، قلب تپنده و پرجنب و جوش شهر مادرید به شمار می‌رود. این میدان بزرگ و زیبا که یکی از نمادهای اصلی اسپانیا محسوب می‌شود، همواره پر از جمعیت و گردشگری است که با تور اسپانیا سفر کرده اند. در اطراف این میدان، کافه‌ها و رستوران‌های متعددی وجود دارد که می‌توان در آنها به استراحت پرداخت و زیبایی‌های میدان را تماشا کرد.

در وسط پلازا مایور، مجسمه پادشاه فیلیپ سوم قرار دارد که یکی از شاهکارهای مجسمه‌سازی در اسپانیا به شمار می‌رود. علاوه بر آن، ساختمان شهرداری مادرید با معماری زیبا و کاخ ریال نیز در اطراف این میدان قرار گرفته‌اند. بهتر است در طول روز و عصر، وقتی نور خورشید بر میدان می‌تابد، از پلازا مایور دیدن کرد تا زیبایی‌های آن بهتر مشاهده شود.

٢. پارک رتیرو (Retiro Park)

پارک رتیرو یکی از زیباترین و بزرگترین پارک‌های شهر مادرید است که در غرب مرکز شهر واقع شده است. این پارک با وسعت بیش از ۱۰۰ هکتار، دارای فضای سبز انبوه، درختان کهنسال، مجسمه‌ها و فواره‌های زیادی است که آن را به یکی از زیباترین مکان‌های تفریحی و گردشگری مادرید تبدیل کرده است.

در پارک رتیرو می‌توان اوقات فراغت را به قدم زدن در مسیرهای پر از درخت، نشستن در کنار دریاچه مصنوعی، تماشای پرندگان و حیوانات، دوچرخه سواری یا استفاده از وسایل بازی کودکان گذراند. همچنین، کنسرت‌ها و رویدادهای فرهنگی مختلفی نیز در این پارک برگزار می‌شود. پارک رتیرو مکانی ایده‌آل برای گردش و تفریح در مادرید است.

٣. موزه ملی انسان شناسی مادرید (National Museum of Anthropology)

موزه ملی انسان شناسی یکی از برجسته‌ترین و مهم‌ترین موزه‌های مادرید است که در سال ۱۸۷۵ تأسیس شده است. این موزه دارای مجموعه‌ای باارزش و غنی از آثار و اشیای باستانی و فرهنگی مربوط به تمدن‌های گذشته اسپانیا و سراسر جهان است.

در این موزه می‌توان شواهد و مدارکی از تاریخ باستان‌شناسی و فرهنگ‌های کهن بشری از جمله اشیای متعلق به تمدن مصر باستان، یونان و روم باستان، تمدن‌های پیشاکلمبی آمریکا مانند آزتک‌ها و مایاها و همچنین آثاری از فرهنگ بومی اسپانیا مشاهده کرد. موزه انسان‌شناسی مادرید برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ‌های کهن، بسیار جذاب و دیدنی است.

جاهای دیدنی مادرید

٤. بازار سن میگل (Mercado de San Miguel)

بازار سن میگل یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین بازارهای سرپوشیده در مادرید اسپانیا است. این بازار که در قرن ۱۹ میلادی ساخته شده، دارای معماری زیبا و دیدنی با سقفی از جنس شیشه و فلز است.

درون بازار سن میگل، غرفه‌ها و مغازه‌های متعددی وجود دارد که در آنها انواع محصولات غذایی، صنایع دستی، هدایا و سوغاتی‌های محلی عرضه می‌شود. بازدید از این بازار رنگارنگ و پرجنب‌وجوش، تجربه‌ای خاطره‌انگیز برای گردشگرانی است که از مادرید دیدن می‌کنند.

٥. پوئرتا دل سول (Puerta del Sol)

پوئرتا دل سول یکی از دروازه‌های تاریخی ورود به شهر مادرید است که در قرن ۱۷ میلادی ساخته شده است. این دروازه زیبا با طاق مدور و برج‌های مرتفع دو طرف آن، یکی از نمادهای معماری باروک در مادرید به شمار می‌رود.

نام پوئرتا دل سول به معنای “دروازه خورشید” است که به دلیل وجود تندیس خورشید در بالای آن انتخاب شده است. امروزه این دروازه تاریخی که زینت‌بخش میدان پلازا دل سول است، یکی از جاذبه‌های توریستی مهم مادرید محسوب می‌شود.

٦. کاخ سلطنتی مادرید (Royal Palace of Madrid)

کاخ سلطنتی مادرید یکی از مهمترین بناهای تاریخی و از نمادهای اصلی شهر مادرید است. این کاخ عظیم و باشکوه که در سده ۱۸ میلادی ساخته شد، از زیباترین نمونه‌های معماری باروک و روکوکو در اروپا به‌شمار می‌رود.

نمای صورتی رنگ کاخ با حدود ۲هزار و ۵۰۰ اتاق، سالن‌ها و راهروهای باشکوه و همچنین باغ‌ها و فضاهای سبز گسترده آن، زیبایی منحصربه‌فردی به این مجموعه بخشیده است. کاخ سلطنتی مادرید هر ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا است.

جاهای دیدنی مادرید

٧. کاخ کریستال (Crystal Palace)

کاخ کریستال یکی دیگر از بناهای تاریخی زیبا و بااهمیت مادرید است که در اواخر قرن ۱۹ میلادی ساخته شده است. این کاخ که از مصالحی همچون فولاد، شیشه و گرانیت ساخته شده، دارای معماری منحصربفردی به سبک آرت نوو و آرت دکو است.

نمای شیشه ای و برّاق کاخ با الهام از کریستال، ظاهری زیبا و خیره‌کننده به آن بخشیده است. امروزه کاخ کریستال به عنوان یک مرکز فرهنگی و هنری استفاده می‌شود و انواع نمایشگاه‌ها و رویدادهای فرهنگی در آن برگزار می‌گردد.

٨. محله‌ لا لاتینا (la latina neighborhood)

لا لاتینا یکی از محله‌های قدیمی و پرجنب‌وجوش مادرید است که دارای فرهنگ و معماری منحصربفردی است. این محله که در مرکز شهر واقع شده، دارای کوچه پس‌کوچه‌های باریک، خانه‌ها و ساختمان‌های رنگارنگ و پر زرق‌وبرق است.

رستوران‌ها، کافه‌ها، بارها و گالری‌های هنری متعددی در لا لاتینا وجود دارد که این محله را به یکی از جاذبه‌های عمده گردشگری و تفریح شبانه در مادرید تبدیل کرده است.

٩. باغ ساباتینی (Sabatini Gardens)

باغ ساباتینی یکی از زیباترین فضاهای سبز و تفریحی مادرید است که در سال ۱۹۳۰ میلادی احداث شده است. این باغ بزرگ با وسعت ۲۰ هکتار، دارای انواع گیاهان و درختان زینتی، بوستان‌های موضوعی، استخرها و فواره‌های آبنما است.

علاوه بر فضای سبز طبیعی، امکاناتی همچون زمین‌های بازی کودکان، زمین‌های ورزشی و نیز مجسمه‌ها و آثار هنری متعددی در باغ ساباتینی وجود دارد که آن را به مکانی محبوب برای گذران اوقات فراغت تبدیل کرده است.

کلام آخر

در پایان، می‌توان گفت مادرید با ثروت فرهنگی و هنری کم‌نظیر خود، گنجینه‌ای از زیبایی‌ها و جاذبه‌های تاریخی و مدرن است که سفر به آن می‌تواند تجربه‌ای بسیار خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی باشد.

از دیدن نقاشی‌های ماندگار اساتید بزرگ نقاشی در موزه‌های طراز اول جهان گرفته تا قدم زدن در کوچه پس‌کوچه‌های پرجنب‌وجوش و رنگارنگ این شهر، هر بازدیدکننده‌ای می‌تواند خاطراتی درخشان از مادرید به همراه داشته باشد. مادرید بی‌شک یکی از زیباترین و دوست‌داشتنی‌ترین شهرهای دنیا است. در نهایت در نظر داشته باشید که برای دیدن این جاذبه ها می توانید با آژانس هایی مانند سفیران گشت که در زمینه سفر به اروپا با سابقه هستند مسافرت کنید./۲۱۲۱۶۵

نظرات