بیوگرافی سعید طوسی و همسرش و فرزندانش کیست +حواشی و جنجال ها

0

بیوگرافی سعید طوسی و همسرش و فرزندانش کیست +حواشی و جنجال ها

سعید طوسی متولد ۱۳۴۹ در تهران است. او از یک‌سالگی به مشهد رفته و از پنج‌سالگی فعالیت‌های قرآنی خود را آغاز کرد.

او قاری بین‌المللی قرآن، کارشناس شورایعالی قرآن، آموزگار کلاس‌های قرآن با تمرکز بر آموزش نوجوانان است و تحصیلات خود را در رشته کارشناسی علوم قرآنی به پایان رسانده است و بارها برنده مسابقات قرائت قرآن در کشورهای مختلف شده است.

بیوگرافی سعید طوسی و همسرش و فرزندانش +حواشی و جنجال ها

محمد گندم نژاد طوسی معروف به سعید طوسی در سال ۱۳۴۹ می باشد.هادی حجازی فر
تحصیلات خود را در رشته کارشناسی علوم قرآنی به پایان رسانده است.
وی قاری قرآن و استاد قرآن و کارشناس شورای عالی قرآن می باشد.

بیوگرافی سعید طوسی و همسرش

محمد گندم‌نژاد طوسی معروف به سعید طوسی متولد ۱۳۴۹ در شهر تهران است؛ او قاری بین المللی قرآن، کارشناس شورای عالی قرآن و مدرس قرآن است و هم اکنون به عنوان کارشناس قرآنی در شورای عالی قرآن و در مراسم‌های مهم ماه رمضان و محرم و مناسبت ها به قرائت قرآن پرداخته است.

طوسی همچنین عضو گروه ملی تواشیح پیامبر اعظم (ص) بود. در سال های اخیر حواشی فراوانی در مورد با نوجوانان پیش آمد که این حواشی همچنان ادامه دارد.

همچنین ببینید: بیوگرافی رضا ثقتی مدیرکل ارشاد گیلان و همسر و فرزندانش +‌برکناری و سوابق

بیوگرافی سعید طوسی و همسرش و فرزندان و ماجرای اتهام تجاوز

سوابق

از پنج سالگی قرآن و هجای آن را در مکتب خانه آموخته و بعد از به طور جدی فعالیت قرآنی خود را آغاز کرده است. بعد از پایان دوره سربازی قرائت قرآن و حضور در مسابقات را سر لوحه زندگیش قرار داده و در بیشتر مسابقات قرآنی شرکت می کرد.

استادان وی احمد هروی و میرزا علی رحیمی بودند. وی همچنین آموزگار و مدرس قرآن است و در مساجد تهران کلاس قرآن برگزار می کرد.

طوسی در محفل انس با قرآن با رهبر انقلاب دیداری داشته است.

ماجرای سعید طوسی

حاج سعید طوسی متولد ۱۳۴۹ در تهران و یکی از برجسته‌ترین قاریان بین‌المللی است.

وی متهم به آزار جنسی نوجوانان بوده که از سال نود با شکایت چند نفر پرونده ای بر علیه وی باز شد که در سال ۹۵ از طریق رسانه ها علنی شد.
والدین این کودکان گفتند که به ناچار بعد از پنج سال مجبور به علنی کردن این خبر شدیم.
پاسخ طوسی به اتهام وارده

در ۲۹ مهر ۱۳۹۵ سعید طوسی بیانیه‌ای را صادر کرد و این اتهامات را رد کرد و توطئه دشمن دانست و قرعه به نام من افتاده است.

حکم برائت و تبرئه سعید طوسی

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، روز جمعه ششم بهمن ماه ۱۳۹۶ در حساب توئیتری خود از تبرئه سعید طوسی که متهم به تجاوز جنسی بود و پرونده ای در این باره داشت خبر داد.
او نوشت: شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر تهران، بدون امضای رئیس دادگاه، با رأی دو مستشار از شعبه دیگر، حکم صادره علیه مربی صوت و لحن مبنی بر ۴ سال حبس را نقض و او را تبرئه کرد.
آقای صادقی با تأکید بر این که «اسناد پرونده، حاکی از اعمال نفوذ آشکار در فرایند دادرسی است. نوشته‌است: حدود ۲ سال بود که مدیرکل دادگستری پرونده را از دادگاه گرفته بود.

آبان ماه ۱۳۹۶، محمود صادقی مکاتبات دو کمیسیون مجلس با مقام‌های قضایی را منتشر کرد.
این مکاتبات حاکی از «بلاتکلیفی» در پرونده سعید طوسی و دخالت رئیس دادگستری تهران در روند رسیدگی به این پرونده بود.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری صبح امروز در دادسرای ناحیه ۱۲ تهران در پاسخ به سوال مبنی بر دستور رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی مجدد به پرونده سعید طوسی که خبرش توسط محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی منتشر شده است، گفت: منبع خبر آقای صادقی کجاست؟

دادستان کل کشور در واکنش به اینکه صادقی گفته است دادستان کل کشور خبر از اعمال نفوذ در این پرونده داده است، گفت: من چنین چیزی نگفته‌ام و تکذیب می‌کنم.

سعید طوسی کیست

علاوه بر این، سعید طوسی، قاری مشهور که پیش از این در قوه‌ قضاییه پرونده‌ای به اتهام آزار کودکان علیه او باز شده بود، در گفت و گو با اعتماد آنلاین، بررسی مجدد پرونده خود را تکذیب کرد.

او در واکنش به صحبت‌های امروز محمود صادقی، نماینده تهران، که گفته بود شنیده است رئیس قوه‌قضاییه بار دیگر دستور بررسی پرونده سعید طوسی را صادر کرده است، گفت: این صحبت‌ها دروغ است.

طوسی در ادامه گفت: به صحبت‌های این رسانه‌ها اعتماد نکنید، ۹۹ درصد حرف‌هایشان دروغ است.

او در پاسخ به این سوال که آیا از قوه‌ قضاییه پیگیر موضوع شده است یا خیر، گفت: بله، این موضوع صحت ندارد.

گفتنی است محمود صادقی امروز در گفت‌وگو با برنا عنوان کرده است که شنیده رئیس قوه‌ قضاییه دستور رسیدگی مجدد به این پرونده را داده است.

صادقی تاکید کرده است: باخبر شده‌ام که دادستان اعلام کرده در این پرونده اعمال نفوذ صورت گرفته است. ایشان چون فردی سرشناس بوده نفوذ داشته و رای تجدید نظر خلاف شرع و قانون تشخیص داده شده و قرار است مجدداً بررسی شود.

سعید طوسی کجاست

سعید طوسی هم اکنون به عنوان کارشناس قرآنی در شورای عالی قرآن و در مراسم‌های مهمی چون مراسم احیای شب‌ های قدر در مصلای تهران و دیدار قاریان با رهبر ایران در روز اول ماه رمضان نیز به قرائت قرآن پرداخته است.

همسر سعید طوسی + فرزندان سعید طوسی

سعید طوسی متاهل و دارای همسر و صاحب ۳ فرزند است. او معتقد است که فرزندانش علاقه زیادی به قرآن دارند و وی همیشه سعی داشته تا فرزندان خود را در محیطی آرام و با الهام از نور قرآن و قرائت آیات آن بزرگ کند.

بیوگرافی سعید طوسی قاری قرآن و همسرش و فرزندانش به همراه عکس جدید

مصاحبه و گفتگو با حاج سعید طوسی

خاطره دوران کودکی در مسجد کرامت

نزدیک به ۴٠سال پیش در مسجد کرامت جلسه قرآنی بود که خود حضرت آقا هم استاد جلسه بودند. جلسه را مرحوم آقای مختاری، امینی، غنیان و سادات‌فاطمی مدیریت می‌کردند، ولی خود حضرت آقا اولین مدیر و سکان‌دار بودند. از آنجایی که پدرم هم در طیف مذهبی بودند به سمت آن جلسه کشیده‌شدند. یادم هست شب آخر ماه رمضان سال۵۴ بود که من تلاوتی کردم. درست یادم نیست چه سوره‌ای خواندم، اما حضرت آقا بنده را بغل‌کردند و در حضور جمع نشان دادند و گفتند: یاد بگیرید از این بچه! ١٠٠تومان هم برای آن قرائت به من جایزه‌دادند.

مگر از چندسالگی قرائت را شروع‌کردید؟

از همان پنج‌سالگی در مکتب شروع کردم؛ چون صدایم خوب بود و وقتی یک تلاوتی راگوش می‌کردم، به‌خوبی اجرا می‌کردم.

الگو

ابتدا استاد عبدالباسط، استاد مصطفی‌اسماعیل، استاد منشاوی و استاد شحات‌انور.

بیوگرافی و زندگینامه سعید طوسی قاری قرآن و همسرش و فرزندانش به همراه عکس جدید

تربیت خانواده‌ های قرآنی

گام نخست جهت ترویج این نوع سبک زندگی توجه به خانواده‌ها و تربیت خانواده‌های قرآنی است. اگر بخواهیم قرآن میان خانواده‌ها رسوخ پیدا کند و نقش اساسی را ایفا کند، باید پدر و مادران از خودشان شروع کنند؛ یعنی با قرآن انس و الفت داشته‌باشند و نوای قرآن را در منزل طنین‌انداز کنند. اگر این مهم در خانواده‌ها نهادینه شود، بهترین تبلیغ برای فرزندان جهت روی‌آوردن به کلام الهی صورت می‌گیرد و مسلما نقش مهمی در ترویج سبک زندگی ایرانی‌اسلامی دارد. در این زمینه نیز کتاب‌های مفیدی تالیف شده‌است که از جمله آن‌ها می‌توان به کتاب «آیات زندگی» اثر حسین اسکندری اشاره‌کرد.

شروع موذنی

از سال٧٠، بعد از اینکه دوران خدمت سربازی را گذراندم، به‌صورت جدی قرائت و شرکت در مسابقات را شروع کردم. یکی از این اذان‌ها را به‌صورت ابداعی گفتم. زمینه قبلی برای گفتنش نداشتم و همان‌جا لطف خدای متعال شامل حالم شد و آن را اجرا کردم. اذان دیگر هم تقلیدی از موذن مدینه است. یکی از آن‌ها را در شورای عالی قرآن خواندم و دیگری را در ساختمان شهدای رادیو.

چرا تعدادی از قاریان ما مهاجرت می‌کنند؟

فضای قرآنی و مطالبه مردم در تهران بیشتر از سایر شهرهای کشور است. حرف من این است که چرا این شرایط خوب را در مشهدی که مهد خطبا و قاریان است به وجود نمی‌آوریم؟ الآن آستان‌قدس فضا را به‌خوبی فراهم نمی‌کند. وقتی از دیگر جاهای کشور قاریانی برای تلاوت می‌آیند، هرچند ما این افراد را تایید می‌کنیم، باز هم آستان‌قدس قبول نمی‌کند. می‌خواهند خودشان افراد را بسنجند و تست بگیرند. این یک جور بی‌احترامی است و ناراحت‌کننده است. با اینکه ما موقعیت جهانی مرقد مطهر امام‌رضا(ع) را داریم، در رابطه با قرآن خیلی کم از آن استفاده می‌کنیم. هرچند این‌روزها شرایط نسبتا بهتر شده‌است، باز هم با نتیجه مطلوب فاصله زیادی داریم. مشکل دیگر عدم تعامل بین مراکز قرآنی است که باید تقویت شود. دو دهه پیش، جلسات قرآن به‌شدت رونق داشت، اما امروز برخی از جلسات که مرکزیت هم داشتند تنها ١٠نفر مستمع دارند. باید آسیب‌شناسی کنیم. اخیرا شنیده‌ام تعامل بین قرآنی‌های مشهد خیلی ضعیف شده‌است. چرا کسی آن را اصلاح نمی‌کند؟ اگر به نهاد یا مجموعه‌ای برمی‌گردد، اصلاح کنند و اگر به جمع برمی‌گردد، ریشه‌یابی شود. اگر مشهد خوب عمل کند، هیچ‌کس شهرش را ترک نخواهدکرد.

شما خودتان چرا به تهران مهاجرت کردید؟

به دلیل فراهم بودن زمینه کار قرآنی و برای ارتقای زندگی خودم مجبور به مهاجرت شدم. قبلش درخواست کردم تا فضای بهتری در مشهد ایجاد شود، اما نشد و وقتی از بنده خواستند به تهران بروم، قبول‌کردم. نظر من این است که در مساجد مشهد کرسی تلاوت قرآن راه‌اندازی شود. اوقاف و آستان‌قدس پیگیری کنند. باتوجه به تعداد زیاد قاریان، هر مسجد را به یک جوان بسپارند تا کارهای قرآنی را گسترش دهد. در تهران این اتفاق افتاده‌است، البته فقط ۵درصد؛ مثلا کرسی اذان و گاهی تلاوت قرآن در فلان مسجد به وجود آمده‌است و به‌عنوان مثال، یکشنبه‌ها صداوسیما با واحد سیار به آن مسجد می‌رود و اذان و قرآن به‌طور زنده از آنجا پخش خواهدشد. لازم هم نیست که قاری بین‌المللی باشد. مگر قرآن نازل شده‌است که فقط این افراد بخوانند؟!

افتخارات حاج سعید طوسی:

او نفر اول مسابقات بین‌المللی سوریه ۱۳۷۲، نفر اول مسابقات بین‌المللی مالزی ۱۳۷۷، نفر اول مسابقه کشوری ابتهال و دعا، نفر اول مسابقات کشوری قرائت قرآن ۱۳۷۹ است.

قاری سعید طوسی همچنین نفر اول مسابقات کشوری ابتهال و دعا و نیز نفر اول مسابقات کشوری قرائت قرآن در سال ۱۳۷۹ بوده است. قاری سعید طوسی به منظور انتشار فرهنگ قرآنی و اجرای قرائت قرآن تاکنون به بیش از ۲۰ کشور دنیا از جمله؛ سریلانكا، پاكستان، بنگلادش، چین، عربستان (۱۴ مرتبه)، سوریه، لبنان، تركیه، عراق، شوروی، مراكش، تانزانیا، مالزی، كنیا، آفریقای جنوبی، كویت، اردن، امارات، عمان، بحرین و قطر سفره نموده است.

سعید طوسی در مورد یادگیری فنون تلاوت قرآن گفته؛ که این فنون را از استاد هروی دامغانی و میرزاعلی رحیمی یاد گرفته و در زمینه صوت و لحن از نوارهای استادان قاری مصری همچون شیخ عبدالباسط و شیخ محمدصدیق منشاوی و شیخ مصطفی اسماعیل بهره‌ فراوان برده است.

نظرات