اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم آسمان هشتم با نقش + داستان و بیوگرافی عوامل

0

فیلم آسمان هشتم (۱۳۸۹) : خلاصه داستان و اسامی بازیگران فیلم آسمان هشتم با بازی محمد کاسبی رحیم نوروزی خالده قلی آواقربان مسیم اف مهدی فقیه مهدی صباغی سعید ولی زاده کمیل سهیلی رضا احمدی سعید ولیزاده حامد حبیبی با بیوگرافی و عکس ها و نقش های بازیگران فیلم سینمایی آسمان هشتم همراه با اسامی عوامل و زمان پخش از شبکه آی فیلم ۱۴۰۲ و… در ادامه مطلب میخوانید.

فیلم آسمان هشتم

در فیلم آسمان هشتم بازیگرذان مطرح و برجسته سینما و تلویزیون ایران چون: محمد کاسبی رحیم نوروزی خالده قلی آواقربان مسیم اف مهدی فقیه مهدی صباغی سعید ولی زاده کمیل سهیلی رضا احمدی سعید ولیزاده حامد حبیبی… به هنرمندی پرداخته اند

اسامی بازیگران فیلم آسمان هشتم با نقش

اسامی بازیگران فیلم آسمان هشتم با نقش

  • محمد کاسبی
  • رحیم نوروزی
  • خالده قلی آوا
  • قربان مسیم اف
  • مهدی فقیه
  • مهدی صباغی
  • سعید ولی زاده
  • کمیل سهیلی
  • رضا احمدی
  • سعید ولیزاده
  • حامد حبیبی

«آسمان هشتم» نام یک فیلم سینمایی ایرانی به به کارگردانی و نویسندگی حسن نجفی درباره امام رضا علیه السلام است و داستان زندگی یک زن به نام خالده را روایت می کند است که در سال ۱۳۸۹ تولید شده و تاکنون بارها در شبکه های مختلف تلویزیون پخش شده است و امشب نیز ساعت ۲۲ از شبکه آی فیلم به نمایش می آید.

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم آسمان هشتم با نقش + داستان و بیوگرافی عوامل

کارگردان فیلم “آسمان هشتم” این اثر را با هدف ادای دینش به امام رضا(ع) در سال ۱۳۸۹ ساخت. نویسنده و کارگردان این اثر “حسن نجفی” و بازیگران آن را “محمد کاسبی، رحیم نوروزی، خالده قلی آوا، قربان مسیم اف، مهدی فقیه، مهدی صباغی، سعید ولی زاده، کمیل سهیلی، رضا احمدی، سعید ولیزاده و حامد حبیبی” تشکیل می دهند.

خلاصه داستان فیلم آسمان هشتم

خلاصه داستان فیلم آسمان هشتم

داستان فیلم درباره خالده زنی باکویی است که همراه با پسرش قربان و دختر کر و لالش زلفیه به مشهد سفر می کنند تا ناراحتی قلبی قربان مداوا شود. سکته شدید قلبی قربان، باعث بستری شدنش در بیمارستان می شود. رحمت که دانشجوی پزشکی است به آنها در ترجمه زبان و تأمین هزینه بیمارستان کمک می کند. رحمت که به مهاجران و پناهندگان فقیر و بیمار افغانی نزدیک مرز نیز کمک می کند، در مسیر سفر به مرز، مورد حمله قاچاقچیان قرار می گیرد و از شدت جراحت به کما می رود و در همان بیمارستانی که قربان به سر می برد، بستری می شود. پدر رحمت، رحمان که خادم حرم امام رضا (ع) است،‌ در حین حضور در بیمارستان، با خالده و خانواده اش آشنا می شود و به تدریج متوجه کمک های رحمت به آنها می شود. آنها همگی به حرم می روند و درخواست شفا برای پسران‌شان می کنند. تیم پزشکان به رحمان اطلاع می دهد که امیدی به بهبود رحمت نیست. رحمان با پیوند قلب پسرش به قربان، او را از مرگ نجات می دهد. خالده و فرزندانش قبل از عزیمت به آذربایجان، در حرم با رحمان ملاقات می کنند تا او صدای قلب رحمت را از سینه قربان بشنود.

بیوگرافی بازیگران فیلم آسمان هشتم

بیوگرافی بازیگران فیلم آسمان هشتم

  • محمد کاسبی

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم آسمان هشتم با نقش + داستان و بیوگرافی عوامل

زاده‌ی ۴ خرداد ۱۳۳۰، تهران)، فارغ‌التحصيل بازيگری و كارگردانی سينما و تئاتر از دانشكده‌ی هنرهای دراماتيك است.

وی فعاليت هنری‌اش را با تئاتر آغاز کرد و پیش از تحصیل و در حین آن در دانشکده‌ی دراماتیک به دوبلوری پرداخت.

با پیروزی انقلاب اسلامی، وی به مدت دو سال مسئول واحد نمایشات رادیو بود و همزمان گویندگی در رادیو را نیز انجام می داد.

کاسبی در مجموعه‌های تلویزیونی چون «خوش‌رکاب» (۱۳۸۱)، «صاحبدلان» (۱۳۸۵)، «خوش‌نشین‌ها» (۱۳۸۹)، «فراموشی» (۱۳۹۰) و «خوب، بد، زشت» (۱۳۹۳)؛ و فیلم‌هایی نظیر «توبه‌ی نصوح» (۱۳۶۱)، «بحران» (۱۳۶۶)، «همسفر» (۱۳۷۲)، «دایره‌ی سرخ» (۱۳۷۴)، «دنیای وارونه» (۱۳۷۶)، «نیما یوشیج» (۱۳۸۵)، «دیوار» (۱۳۸۶) و «بدون اجازه» (۱۳۸۹) به ایفای نقش پرداخته‌ است.

  • رحیم نوروزی

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم آسمان هشتم با نقش + داستان و بیوگرافی عوامل

زاده‌ی ۲۷ اسفند ۱۳۴۶، رشت، دارای مدرک کاردانی رشته‌ی مرمت بناهای تاریخی و کارشناسی تئاتر با گرایش ادبیات نمایشی است. او در سال ۱۳۶۸ یک دوره‌ی آموزش تئاتر را زیر نظر اساتیدی چون بهروز بقایی گذراند و در سال ۱۳۷۰ به مدت یک سال، در کلاس‌های آموزش بازیگری کانون تئاتر تجربی حمید سمندریان شرکت کرد.

نوروزی با ایفای نقش در مجموعه‌ی «پس از باران» (۱۳۷۹) به شهرت رسید و با ایفای نقش آخناتون در مجموعه‌ی «یوسف پیامبر» (۱۳۸۶) خوش ‌درخشید.

حسن نجفی کارگردان

حسن نجفی کارگردان فیلم “آسمان هشتم” گفت: من از ابتدا با خودم عهد کرده ام که فقط برای اهل‌بیت(ع) فیلم بسازم، به همین دلیل اولین فیلمم درباره حضرت علی‌اصغر(ع) بود و پس از آن هم آسمان هشتم را درباره امام رضا(ع) ساختم.

من در سینما به چشم دیده‌ام که کار کردن برای امام رضا(ع) قسمت است. آقا خودش باید بطلبد. باور نمی‌کنید اگر بدانید در فیلمنامه هرگز تمام کردن اثر با نمای حوض و ماهی‌های قرمز وجود نداشت و به‌صورت تصادفی به آن رسیدیم. این مسایل به خاطر عشق امام رضا(ع) رقم می‌خورد؛ همان عشقی که باعث می‌شود آسمان هشتم در جاکارتا پایتخت اندونزی نمایش داده شود تا در شهری با اکثریت برادران اهل سنت، مردم، خودشان برای فیلم دوبله بگذارند، سالن اجاره کنند، نوبت نمایش بگیرند و در انتها از ما دعوت کنند که برای نمایش خصوصی به شهرشان برویم و برایشان از کرامت رضوی بگوییم. این مسائل را ببینید، باور می‌کنید که جز عشق امام رضا(ع) هیچ موضوع دیگری نمی‌تواند چنین روایت‌های جاودانه‌ای را رقم بزند. نجفی ادامه داد: بازیگران من تا پیش از این که در این اثر بازی کنند، حتی یک‌بار هم به زیارت امام رضا(ع) نرفته بودند.

زمان پخش

آسمان هشتم امسب پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲ از شبکه آی فیلم پخش خواهد شد.

اسامی عوامل فیلم آسمان هشتم

  • کارگردان حسن نجفی
  • تهیه‌کننده جمال شورجه
  • نویسنده حسن نجفی
  • موسیقی ستار اورکی
  • فیلم‌بردار محمدتقی پاک سیما
  • تدوین‌گر حسن ایوبی
  • و…

نظرات