آموزش کامل روش تهیه رب انار خانگی

0

آموزش کامل روش تهیه رب انار خانگی

امروز در بخش آموزش آشپزی سایت حرف تازه آموزش کامل تهیه رب انار خانگی را قرار دادیم که در ادامه همین مطلب میتوانید ببینید

رب انار خانگی

آموزش دستور تهیه و طرز درست کردن رب انار خانگی و خوشمزه در منزل

مواد لازم رب انار

انار :•: به میزان لازم

شکر :•: به دلخواه

 

آموزش دستور تهیه و طرز درست کردن رب انار خانگی و خوشمزه در منزل

رب انار خانگی

طرز تهیه رب انار

برای تهیه رب انار ابتدا سر انار را بگیرید و به چهار قارچ برش بدهید و آنها را دان کنید،در حین دانه کردن دقت کنید که پوست های داخل انار و غلاف سفید رنگ داخل انار با دانه ها مخلوط نشود.

سپس انارهای دان شده را در آبمیوه گیری یا چرخ گوشت بریزید تا دستگاه آبشان را بگیرد و تفاله آنها را دور بریزید سپس آب انار را در قابلمه ای بریزید و روی شعله اجاق قرار دهید و زیر آن را اول زیاد کنید تا به جوش آید

و سپس متوسط کنید تا کم کم آب انار غلیظ شود،غلظت مناسب برای رب انار بحدی است که قاشق به راحتی در رب حرکت کند .هر چه رب انار غلیظ تر شود ،در ضمن دیرتر نیز فاسد میشود.

(که رنگ قهوه ای کمرنگ تا قهوه ای پر رنگ و قرمز تیره است)

اما اگر دوست دارید غلیظ تر نیز بشود باید بگذارید تا آنقدر بجوشد تا مثل عسل غلیظ شود. فقط مواظب باشید که ته نگیرد .سپس رب انار را در شیشه ای بریزید و در آن را ببندید و در یخچال نگهداری کنید.

برای ملس یا شیرین شدن رب انـار با توجه به ذائقه خود در زمان پخت مقداری شکر به آن اضافه نمایید. از جمله غذاهای معروفی که با رب انـار تهیه میشود اکبر جوجه و خورش فسنجان است.

نظرات