اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم حق سکوت با نقش + خلاصه داستان و معرفی عوامل

0

فیلم حق سکوت (۱۳۹۲) : خلاصه داستان و اسامی بازیگران فیلم حق سکوت با بازی و هنرنمایی زنده یاد حسام محمودی (میرهاشم) شیرین اسماعیلی (فرشته) هوتن شکیبا (سید حسن) خسرو شهراز، مهدی فریضه با بیوگرافی و عکس ها و نقش های بازیگران فیلم حق سکوت همراه با اسامی عوامل و زمان پخش از شبکه دو ۱۴۰۲ و… در ادامه مطلب میخوانید.

فیلم حق سکوت

«حق سکوت» نام یک فیلم سینمایی ایرانی به کارگردانی و نویسندگی محمدهادی نائیجی درباره زندگی یک آخوند و طلبه است که در سال ۱۳۹۲ تولید شده و در همان سال در سینماهای ایران اکران شد و تاکنون بارها در شبکه های مختلف تلویزیون پخش شده است.

فیلم سینمایی “حق سکوت” فیلمی ایرانی به کارگردانی محمدهادی نائیجی محصول کشور ایران است. این فیلم در ژانر اجتماعی و درام ساخته شد. و برای اولین بار در همان سال در سینماها به اکران درآمد.

اسامی بازیگران فیلم حق سکوت با نقش

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم حق سکوت با نقش + خلاصه داستان و معرفی عوامل

در فیلم حق سکوت بازیگرذان مطرح و برجسته سینما و تلویزیون ایران چون: حسام محمودی (میرهاشم) شیرین اسماعیلی (فرشته) هوتن شکیبا (سید حسن) خسرو شهراز، مهدی فریضه … به هنرمندی پرداخته اند

خلاصه داستان فیلم حق سکوت

خلاصه داستان حق سکوت

این فیلم درباره میرهاشم طلبه‌ای جوان است که به همراه همسرش فرشته به تازگی توانسته خانه‌ ای کوچک بخرد. تهیه‌ی پول خانه باعث شده میرهاشم از چک بانکی استفاده کند و حالا چک به دست یک شرخر افتاده و از سوی دیگر همسرش نیز به همین دلیل با او دچار اختلافات جدّی شده و به همراه کودک خردسالشان به خانه پدرش رفته است. او که از سوی طلبکاران نیز تحت تعقیب است، به امید اینکه درآمدی کسب کند برای ارائه منبر و سخنرانی به روستایی می‌رود، اما یکی از طلبکاران به دنبالش رفته و در روستا با داد و بیداد از او می‌خواهد طلبش را بدهد که …..

حق سکوت نخستین بار در سی و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و علاوه بر نامزدی در سه رشته، در رشته بهترین فیلم‌نامه بخش نگاه نو برنده سیمرغ بلورین شده است.

بیوگرافی بازیگران فیلم حق سکوت

بیوگرافی بازیگران فیلم حق سکوت

حسام محمودی (میرهاشم)
شیرین اسماعیلی (فرشته)
هوتن شکیبا (سید حسن)
خسرو شهراز
مهدی فریضه
محمد عسگری

زمان پخش ۱۴۰۲

فیلم تلویزیونی «حق سکوت» به کارگردانی «هادی نائیجی»، جمعه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ساعت ۰۰:۱۵ دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش می‌شود. زنده یاد حسام محمودی، محمد عسگری، هوتن شکیبا و شیرین اسماعیلی در فیلم تلویزیونی «حق سکوت» بازی کرده‌اند.

بیوگرافی حسام محمودی بازیگر نقش میرهاشم در فیلم حق سکوت

حسام محمودی

حسام محمودی متولد ۱۳۶۵ در تهران بازیگر بود.

وی فارغ التحصیل رشته حقوق قضایی و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس بود.

محمودی فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۹۱ با فیلم «خسته نباشید!» آغاز کرد.

حسام محمودی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در سن ۳۷ سالگی براثر سکته قلبی درگذشت.

شیرین اسماعیلی

بیوگرافی بازیگر نقش فرشته در فیلم حق سکوت

شیرین اسماعیلی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است. اولین حضور او در تئاتر در «کافه مک آدم» به کارگردانی محمود استاد محمد بود. او در نمایش‌های دیگری نیز نقش آفرینی کرده که عبارتند از: -«تماشاچی محکوم به اعدام» کاری از روح‌الله جعفری (۱۳۹۰) -«من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» کاری از روح الله جعفری -«زمان لرزه» به کارگردانی مهدی صباغ -«تارتوف» به کارگردانی رویا نونهالی-«شکار مرغابی» به کارگردانی حمید قطبی (۱۳۹۵) و …
اولین تجربه‌ی سینمایی شیرین اسماعیلی در سال ۱۳۹۲ در فیلم «حق سکوت» به کارگردانی و نویسندگی محمدهادی نائیجی بود. او در این فیلم، نقش «فرشته» را بازی می‌کرد.
شیرین اسماعیلی در سال ۱۳۹۸ در سریال نمایش خانگی «هم‌گناه» به کارگردانی و تهیه کنندگی مصطفی کیایی در نقش «لیدا» به ایفای نقش پرداخت و اولین سریال نمایش خانگی خود تجربه کرد. او با بازی در این نقش برای باری دیگر، نامش در میان مردم مطرح شد.

هوتن شکیبا

هوتن شکیبا، هنرپیشه و صداپیشه، متولد ۲۴ خرداد ۱۳۶۳ تهران است. او که با بازی در سریال «لیسانسه‌ها» شهرت پیدا کرد، در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، برای بازی در فیلم «شبی که ماه کامل شد»، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد گردید. هوتن شکیبا کارشناس کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و کارشناس ارشد بازیگری از دانشگاه هنر است و سابقه بازی در فیلم‌هایی همچون «شبی که ماه کامل شد»، «طبقه حساس»، «حق سکوت»، «پیش خواهد آمد»، «شب بیرون»، «عامه پسند»، «تی تی»، «هلن» و «ملاقات خصوصی» را در کارنامه هنری خود دارد. وی همچنین صداپیشگی دو عروسک بچه، دیبی و خونه بغلی را در مجموعه‌های مهمونی و کلاه قرمزی ۹۳ و ۹۴ و ۹۷ برعهده داشته است.

عوامل

محمدهادی نائیجی کارگردان
تهیه‌کننده رضا میرکریمی
نویسنده محمدهادی نائیجی
سرپرست تدوین : محسن قرایی
طراح گریم: محمود دهقانی
صدابردار : سعید بجنوردی
سعید بجنوردی

نظرات