۵ دلیل مهم برای انتخاب بهترین جراح بینی در تهران

0

مقدمه

عمل بینی یا رینوپلاستی یکی از موثرترین جراحی‌های زیبایی صورت به حساب می‌آید. به طوری که با انجام این نوع جراحی، هماهنگی بین اجزای چهره بیشتر از قبل خواهد شد. البته با این شرط که عمل بینی خود را به یک پزشک مجرب، ماهر و حرفه‌ای بسپارید. اگر به دنبال انتخاب بهترین جراح بینی تهران برای سال ۱۴۰۲ هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 بهترین جراح بینی تهران در سال 1402

بینی مرکزی‌ترین عضو صورت است. به همین دلیل، شکل و اندازه آن بر زیبایی اجزای دیگر چهره نیز تاثیرگذار است. رفع نقص‌های ظاهری بینی می‌تواند حالت چشم‌ها، برجستگی گونه‌ها و حتی اندازه چانه را متعادل‌تر نشان دهد. بهترین راه برای اصلاح فرم بینی و داشتن نیمرخ و تمام رخ زیباتر، انجام عمل رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) خواهد بود.

البته روش‌های عمل بینی بدون جراحی نیز وجود دارند. با این حال، تنها نتیجه جراحی رینوپلاستی بینی است که می‌تواند به صورت دائمی بر روی صورت شما باقی بماند. در ادامه این مقاله، به اهمیت انتخاب بهترین جراح بینی و نقش وی در نتیجه عمل رینوپلاستی می‌پردازیم.

انتخاب بهترین جراح بینی برای داشتن بینی زیبا و سالم

۱ انتخاب بهترین جراح بینی برای داشتن بینی زیبا و سالم

عمل بینی عمدتا با هدف اصلاح نقص‌های ظاهری یا عملکردی بینی انجام می‌گیرد. در واقع، فردی که دچار مشکلات تنفسی است، باید هر گونه انسداد در مسیرهای تنفسی خود را برطرف کند. در غیر این صورت، در طولانی مدت سلامت و کیفیت زندگی خود را به خطر می‌اندازد. از سوی دیگر، رفع نقص‌های ظاهری بینی تناسب آن را با اجزای دیگر چهره افزایش می‌دهد. این مساله در نهایت اعتماد به نفس افراد را افزایش داده و روابط اجتماعی آن‌ها را بهبود می‌بخشد. عمل رینوپلاستی می‌تواند این هدف را نیز برآورده سازد.

تمامی این موارد نشان می‌دهند که بینی نقش مهمی در سلامت و زیبایی چهره افراد دارد. اما زمانی عمل رینوپلاستی بینی می‌تواند موثر باشد که توسط یک جراح رینوپلاستی ماهر و مجرب انجام گیرد. زیرا ظرافت و دقت در حین جراحی، از ایجاد تغییرات اضافی در بینی جلوگیری می‌کند. همچنین، مهارت بالای پزشک مانع از بروز عوارض شدید بعد از جراحی بینی خواهد شد.

به این ترتیب، اصلی‌ترین مساله قبل از اقدام برای عمل بینی، یافتن بهترین جراح بینی تهران است. دریافت مشاوره از یک مرجع معتبر می‌تواند در انتخاب بهترین پزشک جراح بینی برای سال ۱۴۰۲ مفید باشد. برای دریافت مشاوره معتبر می‌توانید با کلینیک جراحی بینی تهران در تماس باشید.

نقش بهترین جراحی بینی در انتخاب عمل بینی مناسب

۲ نقش بهترین جراح بینی در انتخاب عمل بینی مناسب

افرادی که قصد انجام عمل بینی را دارند، یکی از انواع جراحی‌های زیر را انتخاب می‌کنند:

  • جراحی بینی طبیعی
  • عمل بینی فانتزی و عروسکی
  • جراحی بینی نیمه فانتزی
  • عمل بینی مردانه (برای آقایان)

اندازه بینی و زاویه بین نوک آن با لب بالا در انواع رینوپلاستی متفاوت است. برای مثال، در عمل بینی طبیعی، زاویه یاد شده ۹۰ درجه در نظر گرفته می‌شود. اندازه بینی نیز چندان تغییر نمی‌کند. بنابراین پس از جراحی رینوپلاستی، چهره فرد تغییر محسوسی نداشته و تنها تناسب بینی با اجزای چهره بیشتر می‌گردد. اما در عمل بینی فانتزی (عروسکی یا باربی)، اندازه بینی بسیار کوچک بوده و زاویه نوک بینی با لب بالا به ۱۰۵ درجه هم می‌رسد. بنابراین قوس بینی زیاد و نوک بینی کاملا سربالا (بینی خوکی شکل) خواهد بود.

دقت کنید که انتخاب بهترین مدل بینی به ساختار صورت فرد بستگی دارد. برای مثال، یک بینی فانتزی برای چهره مردانه با اجزای درشت مناسب نیست. حتی برای بانوانی که اجزای چهره برجسته و بزرگی دارند، عمل بینی عروسکی توصیه نمی‌شود. تمامی این نکات باید توسط پزشک جراح رینوپلاستی در نظر گرفته شوند.

یک جراح رینوپلاستی دلسوز باید زیباجو را برای انتخاب بهترین مدل بینی راهنمایی کند. در صورتی که پزشک جراح بینی تجربه کافی نداشته یا فقط منافع مالی خود را در نظر بگیرد، ممکن است نتیجه رینوپلاستی بینی چندان رضایت بخش نباشد. در نتیجه معمولا انجام جراحی بینی ترمیمی برای فرد ضرورت پیدا می‌کند.

نقش بهترین جراح بینی در نتیجه عمل بینی

۳ نقش بهترین جراح بینی در نتیجه عمل بینی

عمل بینی با دو روش اصلی جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته انجام می‌گیرد. هر یک از این روش‌ها بر اساس وضعیت زیباجو و نوع درخواست وی قابل انجام هستند. با این حال، در بسیاری از موارد، رینوپلاستی با روش جراحی بینی باز انجام می‌شود. میزان تهاجمی بودن این روش جراحی نسبت به عمل بینی بسته، بیشتر است. اما اگر مهارت‌ها و تجربه پزشک بالا باشد، حجم دستکاری‌ها و تخریب‌های بافتی به حداقل خواهد رسید. در واقع، یک پزشک باتجربه می‌تواند با کمترین تخریب بافتی، تراش‌ها و برش‌های لازم را ایجاد نماید.

عمل بینی گوشتی با روش باز حساسیت بیشتری نسبت به جراحی بینی استخوانی دارد. زیرا ضخامت پوست در بینی گوشتی به طور قابل توجهی بیشتر از بینی استخوانی است. این مساله، شکل دهی و تغییر اندازه بینی را با چالش مواجه می‌سازد. بنابراین میزان تجربه و مهارت پزشک برای انجام رینوپلاستی بینی گوشتی با کمترین تهاجم، راهگشا خواهد بود.

البته برای بینی استخوانی نیز استخوان و غضروف اضافی باید حذف شوند. هر گونه تراش و برش اضافی باعث تغییر غیرعادی شکل بینی می‌شود. بنابراین در هر حالت، تجربه، دقت، ظرافت و مهارت پزشک جراح تعیین‌کننده نتیجه رینوپلاستی خواهد بود.

۴ کاهش عوارض عمل بینی با انتخاب بهترین جراح بینی

از رایج‌ترین عوارض عمل بینی می‌توان به تورم، کبودی پوست، جای زخم و احساس درد اشاره نمود. هر چه جراحی بینی پیچیده‌تر باشد، شدت عوارض عمل رینوپلاستی نیز بیشتر است. رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از عمل جراحی بینی به بهبود سریعتر عوارض جراحی رینوپلاستی کمک خواهد کرد. اما لازم است بدانید که ظرافت و تجربه پزشک جراح بینی نقش ویژه‌ای در کاهش عوارض عمل دارد.

در واقع، اگر جراح شما دانش و مهارت کافی داشته باشد، کمترین میزان تخریب بافتی را انجام خواهد داد. به این معنا که برای شکل دهی بینی به اندازه کافی تراش و برش ایجاد خواهد کرد؛ نه کمتر و نه بیشتر. در نتیجه دستکاری بافت‌های داخلی و اطراف بینی به حداقل می‌رسد.

هر چه ظرافت پزشک جراح در حین عمل رینوپلاستی بینی بیشتر باشد، شدت کبودی بعد از جراحی کمتر است. تبحر پزشک در زدن بخیه‌های ظریف و نامرئی نیز باعث کاهش اسکار ناشی از عمل بینی خواهد شد. تمامی این موارد رضایت زیباجو از جراحی را افزایش خواهد داد.

انجام عمل بینی با لیزر در تهران

در حال حاضر تعداد محدودی از جراحان بینی تهران، از لیزر در جراحی‌های خود استفاده می‌کنند. البته تاکید می‌کنیم که جراحی بینی با لیزر به هیچ عنوان به معنی شکل دهی بینی با لیزر نیست. بلکه تاباندن نور لیزر بر پوست بینی، عوارض جراحی بینی را کاهش داده و ترمیم پوست را تسریع می‌بخشد. به طوری که رفع کبودی، اسکار جراحی و تورم بینی در مدت زمان کوتاهتری انجام می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با جراحان فعال در این زمینه، می‌توانید با کلینیک جراحی بینی تهران تماس بگیرید.

۵ انتخاب بهترین جراح رینوپلاستی برای کاهش هزینه عمل بینی

هزینه عمل بینی بر اساس میزان پیچیدگی جراحی، متفاوت خواهد بود. برای مثال، ممکن است تغییر شکل بینی نیاز به پیوند استخوان و غضروف داشته باشد. بنابراین دستمزد پزشک جراح بینی بیشتر بوده و قیمت عمل رینوپلاستی افزایش می‌یابد. به طور کلی، در تخمین هزینه جراحی بینی باید موارد زیر در نظر گرفته شوند:

  • دستمزد پزشک جراح بینی
  • هزینه‌های مرتبط با کلینیک جراحی
  • دستمزد کارشناس و متخصص بیهوشی در اتاق عمل
  • هزینه آزمایش‌های قبل از جراحی بینی
  • ویزیت پزشک در جلسات حضوری بعد از عمل بینی
  • هزینه‌های رفت و آمد و اقامت (در صورتی که از شهر دیگر برای انجام جراحی بینی در تهران حضور دارید)

برخی فاکتورهای جانبی مانند شهرت پزشک و منطقه جغرافیایی کلینیک نیز می‌توانند قیمت عمل بینی را افزایش دهند. با این حال، به هیچ عنوان به دنبال انجام جراحی بینی ارزان در تهران نباشید. زیرا هیچ پزشک جراح بینی حاضر نیست در ازای دریافت هزینه‌ای بسیار کم، خدمات عالی به شما ارائه دهد. مگر آن که بی‌تجربه یا غیرحرفه‌ای باشد.

دقت کنید که شما قرار است جراحی بینی انجام دهید تا سالم‌تر و زیباتر باشید. یک جراح رینوپلاستی بی‌تجربه نه تنها چهره شما را زیباتر نمی‌کند، بلکه ممکن است شما را ناچار به انجام جراحی ترمیمی بینی کند. این یعنی شما باید در دو مرحله هزینه جراحی بینی، کلینیک و آزمایش را پرداخت کنید. به این ترتیب، نه تنها عمل زیبایی بینی ارزان انجام نداده‌اید، بلکه دو بار مجبور به تحمل هزینه­ها و سختی‌های جراحی خواهید شد.

نحوه انتخاب بهترین جراح بینی تهران چگونه است؟

پیش از این به اهمیت سطح توانایی پزشک جراح بر نتیجه عمل بینی پرداختیم. حال می‌دانید که در هر شهری هستید، باید به دنبال بهترین جراح رینوپلاستی باشید. برای این که بتوانید جراح رینوپلاستی خود را به بهترین شکل انتخاب کنید، تحقیقات زیادی باید انجام دهید. برخی از مهم‌ترین اقداماتی که برای انتخاب بهترین جراح بینی تهران لازم است عبارتند از:

  • مراجعه حضوری به مطب و صحبت با پزشک مورد نظر
  • بررسی عکس‌های قبل و بعد از عمل بینی پزشک
  • صحبت با بیمارانی که قبلا زیر نظر وی، عمل رینوپلاستی انجام داده اند
  • دقت به نحوه برخورد و میزان پیگیری پزشک از بیماران خود
  • میزان در دسترس بودن پزشک جراح بینی

یکی از معیارهای مهمی که باید در هنگام انتخاب جراح بینی تهران در نظر بگیرید، دستمزد پزشک است. با این که پیش از این تاکید کردیم که به دنبال عمل بینی ارزان نباشید، اما قرار نیست که با هر قیمت غیرمنصفانه‌ای نیز بینی خود را عمل کنید. بنابراین بهتر است در جلسه مشاوره‌ای که با پزشک مورد نظر خود دارید، درباره دستمزد وی صحبت کنید. مقایسه جراحان بینی با یکدیگر از هر لحاظ می‌تواند به انتخاب بهترین آن‌ها کمک کند.

کلینیک جراحی بینی تهران قبل از شما تمامی این بررسی‌ها را انجام داده است. در حال حاضر چند تن از بهترین جراحان بینی در تهران با این کلینیک همکاری مستقیمی دارند. در صورت نیاز می‌توانید برای دریافت وقت مشاوره با شماره تلفن‌های ۰۲۱۲۸۴۲۹۲۳۶ و ۰۹۹۲۳۵۰۰۲۳۶ تماس حاصل نمایید.
https://tehransurgeryclinic.com/

نظرات