۸ علامت هشدار دهنده که بدن قبل از حمله قلبی به شما می دهد

0

بیماری قلبی همچنان عامل اصلی مرگ و میر در مردان و زنان در سراسر جهان است. برخلاف آنچه ممکن است در یک فیلم ببینید، علائم حمله قلبی را می‌توان گاهی سخت تشخیص داد. تحقیقات نشان می‌دهد که دو سوم زنان علائم حمله قلبی غیر معمول تجربه خواهند کرد. اگرچه علائمی مانند سفتی قفسه سینه و درد در قسمت سمت چپ بدن آشکارتر هستند، حملات قلبی مجموعه‌ای از علائم را نشان می‌دهد که می‌تواند به راحتی با یک بیماری دیگر اشتباه گرفته شود (تهوع، سوزش سر دل و خستگی). شناسایی علائم حمله قلبی و مداخله زودهنگام می‌تواند تفاوت بین مرگ یا زندگی باشد. در این مطلب رایج‌ترین علائمی بیان شده است که باید مراقب آن‌ها باشید.

 انجام نوار قلب در منزل

۱ . فشار ناخوشایند

اولین علامت حمله قلبی که توسط انجمن قلب آمریکا فهرست شده است «فشار ناراحت کننده یا درد در مرکز قفسه سینه» است. این ناراحتی ممکن است به صورت امواجی ایجاد شود که هر بار بیش از چند دقیقه طول بکشد.

حمله قلبی

۲ . درد در نواحی دیگر بدن

درد حمله قلبی می‌تواند در مکان‌هایی غیر از قفسه سینه مانند پشت، شانه‌ها، بازوها، گردن یا فک رخ دهد. طبق گفته کلینیک کلیولند، زمانی که مشکلی در قلب وجود دارد، مانند انسداد شریان، می‌تواند اعصاب قلب شما را تحریک کند تا سیگنالی مبنی بر اشتباه بودن چیزی بدهد و شما احساس درد کنید. با توجه به اینکه عصب واگ نه تنها به قلب، بلکه به مغز، قفسه سینه، شکم و گردن نیز متصل است، ممکن است سیگنال‌های درد را در سایر نواحی بدن به غیر از ناحیه قلب احساس کنید.

۳ . سرگیجه

خیلی چیزها می‌توانند شما را دچار سرگیجه کنند. ننوشیدن آب کافی، نخوردن ناهار یا ایستادن خیلی زیاد از عوامل ایجاد سرگیجه هستند. اما سرگیجه یا سبکی سر همراه با درد قفسه سینه و تنگی نفس ممکن است نشان دهنده کاهش فشار خون باشد که به این معنی است که حمله قلبی در راه است. انجام نوار قلب در منزل یک راه برای کنترل فعالیت قلب محسوب می‌شود.

۴ . خستگی

حمله قلبی

احساس فرسودگی بعد از یک شب بی‌خوابی یا یک روز پر استرس طبیعی است. اما انتشارات سلامت هاروارد گزارش می‌دهد که زنان ممکن است یک ماه قبل از حمله قلبی احساس خستگی کنند. به گفته موسسه ملی قلب، خون و ریه، این علامت به ویژه در زنان برجسته است.

۵ . حالت تهوع یا سوء هاضمه

طبق گفته‌های Stoney Brook Medicine، علائم معده مانند تهوع، استفراغ یا آروغ زدن زمانی ایجاد می‌شوند که قلب و سایر نواحی بدن خون کافی دریافت نمی‌کنند. ممکن است به اشتباه به عنوان رفلاکس اسید یا سوزش سر دل تلقی شود، بنابراین مهم است که با پزشک خود تماس بگیرید، به خصوص اگر علائم حمله قلبی دیگری دارید.

۶ . عرق کردن

به جز زمانی که یائسگی هستید یا به تازگی ورزش کرده‌اید، عرق سرد یا تعریق بیش از حد می‌تواند نشانه حمله قلبی باشد. در طول حمله قلبی، سیستم عصبی شما یک پاسخ «جنگ یا گریز» را فعال می‌کند که شما را در حالت بقا قرار می‌دهد و می‌تواند منجر به تعریق شود.

۷ . تپش قلب

وقتی قلب فاقد خون کافی باشد، همه چیز در بدن ممکن است اتفاق بیفتد. طبق گفته‌های محصصان، زمانی که قلب فاقد خون پر از مواد مغذی است، تحریک‌پذیر می‌شود که منجر به احساس تپش قلب می‌شود. اگر احساس می‌کنید که تپش قلب دارید، فورا با پزشک خود تماس بگیرید.

۸ . تنگی نفس

اجاره دستگاه اکسیژن ساز

بالا رفتن از پله‌ها بسیار سخت است اما اگر اخیرا بالا رفتن از پله‌ها سخت‌تر و سخت‌تر شده است، فورا به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید. حتی اگر لزوما به این معنی نیست که شما در این لحظه در شرف حمله قلبی هستید، اما می‌تواند نشانه‌ای باشد که قلب شما در خطر است. بر اساس AHA، تنگی نفس می‌تواند همراه با یا بدون درد قفسه سینه باشد. حتی شما می‌توانید با مشورت پزشک متخصص به فکر اجاره دستگاه اکسیژن ساز باشید تا مشکلی در نفس کشیدن نداشته باشید.

چگونه می توان از حمله قلبی جلوگیری کرد؟

برای کمک به جلوگیری از حمله قلبی، مهم کارهای زیر را انجام دهید:

  • عوامل خطر را درک کنید و برای تشخیص زودهنگام و درمان اولیه حمله قلبی به پزشک مراجعه کنید.
  • درباره علائم و نشانه ها را بیاموزید.
  • تفاوت‌های نحوه بروز حملات قلبی در مردان و زنان را بدانید.
  • مراقب حمله قلبی در خود یا اطرافیانتان باشید. تبدیل شدن به یک نظاره گر فعال می تواند یک زندگی را نجات دهد.
  • در صورت شک داشتن، با ۱۱۵ تماس بگیرید.

عوامل خطر سکته قلبی چیست؟

این‌ها عوامل خطر عمومی حمله قلبی هستند. علائم خود را با پزشک خود در میان بگذارید.

  • درد قفسه سینه، فشار، سوزش، درد یا گرفتگی که ممکن است بیاید و برود.
  • سابقه خانوادگی بیماری قلبی عروقی
  • فشار خون بالا
  • اضافه وزن یا چاق
  • شیوه زندگی کم تحرک
  • استفاده از محصولات تنباکو
  • بیماری متابولیک، دیابت یا سایر بیماری ها
  • برای زنان، عوامل خطر می تواند شامل قرص های ضد بارداری، سابقه پره اکلامپسی، دیابت بارداری یا تولد نوزاد کم وزن باشد.

علائم مختلف حمله قلبی در مردان و زنان

علائم حمله قلبی در مردان و زنان متفاوت است. چرا مهم است؟ زنان کمتر به دنبال مراقبت‌های پزشکی فوری هستند و احتمال مرگ آن‌ها بیشتر است. تفاوت‌ها عبارتند از:

  • مردان معمولا در بازوی چپ یا سمت قفسه سینه احساس درد و بی‌حسی می‌کنند اما در زنان، این علائم ممکن است در سمت راست ظاهر شوند.
  • زنان ممکن است کاملا احساس خستگی، ادرار، سرگیجه یا حالت تهوع کنند.
  • زنان ممکن است احساس درد در قسمت بالایی کمر داشته باشند که به سمت فک می‌رود.
  • زنان ممکن است فکر کنند درد معده آنها آنفولانزا، سوزش سر دل یا زخم است.

نظرات