با کلینیک تخصصی دکتر ارتوپد درد پا و سیاتیک خود را کاملا از بین ببرید.

0

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که سیاتیک پای چپ چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که سیاتیک پای چپ درد عصبی و ضعف ناشی از عصب سیاتیک است. هنگامی که کمر درد یا آسیب به عصب سیاتیک به پاها گسترش می یابد. نشانه پیشرفت بیماری کمر و احتمال بالای عوارض ناشی از فشار بر عصب است. در صورت عدم درمان علائم استرس و سیاتیک پای چپ در زمان مناسب و کمتر از دو ماه از زمان دوم؛ باعث آسیب دائمی عصبی می شود. پس قبل از افزایش بیشتر درد سیاتیک پای چپ به کلینیک تخصصی دکتر ارتوپد مراجعه کنید.
در صورت تجربه سیاتیک و کمردرد توجه داشته باشید. بهتر است به یک ارتوپد خوب در کلینیک ما مراجعه کنید. زیرا بدون معاینه کامل و مشورت پزشک; این بیماری قابل تشخیص و درمان نیست. در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم سیاتیک پای چپ چیست؟ با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی در مورد آن به شما بدهیم.

علائم سیاتیک پای چپ

درد عصب سیاتیک، درد مداوم از کمر (پشت) تا باسن و پشت ساق پا، بارزترین علامت سیاتیک در پای چپ است.

سیاتیک پای چپ-دکتر ارتوپد

به طور خلاصه، علائم اصلی درد سیاتیک در پای چپ را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:
درد شدید و گاهی ناگهانی در قسمت پایین بدن و کمر (درد کشنده کمر)
درد در ناحیه زانو و ساق پا
تیراندازی و درد شدید در ناحیه لگن
کاهش قدرت عضلات ران و ساق پا
گرفتگی عضلات پا
شدت درد هنگام بلند کردن یک جسم، فشار دادن روی پا، سرفه افزایش می یابد
– احساس درد در لگن و پشت ران (همسترینگ) و ساق پا

عوامل خطر سیاتیک در پای چپ

عوامل خطر سیاتیک در پای چپ عبارتند از:
سن: تغییرات مرتبط با افزایش سن در ستون فقرات، مانند فتق دیسک؛ شایع ترین علت درد سیاتیک پای چپ است.
چاقی: با افزایش فشار و استرس بر ستون فقرات، اضافه وزن بدن می تواند منجر به تغییراتی در ستون فقرات شود که اعصاب را تحریک می کند.
نشستن طولانی: افرادی که به مدت طولانی می نشینند یا زندگی آرامی دارند. آنها اغلب از سیاتیک پای چپ رنج می برند.
دیابت: برای افراد مبتلا به دیابت؛ بر نحوه استفاده بدن از قند تأثیر می گذارد. و خطر آسیب عصبی در این افراد افزایش می یابد.
استخدام: شغلی که شما را مجبور می کند پشت کنید. حمل بارهای سنگین یا رانندگی وسیله نقلیه موتوری برای مدت طولانی؛ به درد سیاتیک سمت چپ کمک می کند.

سیاتیک پای چپ-دکتر ارتوپد

درمان رادیکولیت پای چپ

اگر علائم فشار و سیاتیک; درمان نامناسب در زمان مناسب و کمتر از یک یا دو ماه؛ باعث آسیب دائمی عصبی می شود. علاوه بر این، عدم درمان به موقع سیاتیک پای چپ؛ عوارضی مانند: ضعف و فلج اندام ها و ماهیچه ها، بی حسی مداوم، سوزش و گرم شدن گیاهان، لنگش، گیاهان مسطح و در برخی موارد باعث اختلالات ادراری، مدفوعی و جنسی می شود. بنابراین باید در اسرع وقت برای درمان سیاتیک پای چپ به پزشک مراجعه کنید.
پس از مراجعه به متخصص ارتوپدی و تشخیص سیاتیک توسط پزشک. با توجه به شدت بیماری، درمان مناسب توسط جراح ارتوپد توصیه می شود.
در درمان طبی سیاتیک در پای چپ، استفاده از داروهای آرام بخش. مانند پاراستامول و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن که می تواند به درمان کمک کند دوز این داروها توسط پزشک متخصص تجویز و تعیین می شود. شما به کمک کلینیک تخصصی دکتر ارتوپد می‌توانید درمان خود را به خوبی آغاز کنید.

نظرات