اسکالپ سر جدیدترین روش درمان طاسی سر

0

به دلیل مشکلات مختلف امروزه شاهد کم پشتی و ریزش موهای سر در بسیاری از افراد هستیم.به جز مشکلات ارثی ، بیماری ها و یا انجام برخی درمان ها همچون شیمی درمانی ، مشکلاتی نظیر عدم تغذیه مناسب ، عدم رسیدگی اصولی به موی سر و استفاده از مواد و وسایل حالت دهنده مو به میزان زیاد ، استرس یا فشار های روحی و… امروزه شاهد طاسی و یا ریزش موی شدید در بین بسیاری از افراد هستیم. با توجه به این موضوع و پیشرفت علم ، روش های درمانی متنوعی برای حل این مشکل به وجود آمده است که بر اساس نیاز و شرایط فرد می توان از آن ها استفاده نمود. شاید بسیاری از افراد با کاشت مو آشنا باشند و در صدد انجام این کار برای درمان موهای از دست رفته خود باشند. اما آنچه که امروزه بیشتر از این روش مورد استقبال قرار گرفته است اسکالپ سر نام داد.اما این روش چیست و چگونه ما را از شر طاسی و کم پشتی مو خلاص می کند؟

اسکالپ سر چیست؟

روشی نسبتا نوین که طی سال های اخیر مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است ، اسکالپ سر یا میکروپیگمنتیشن نام دارد.این روش در واقع به نوعی منجر به از بین بردن اثرات ظاهری طاسی سر و یا کم پشتی آن می شود.البته این روش به هاشور سر نیز معروف است که با استفاده از دستگاهی مخصوص اقدام به شبیه سازی فولیکول مو نموده و آن را با استفاده از رنگدانه های طبیعی در زیر پوست سر طراحی می کنند.

بسیاری از افراد که با بیماری هایی نظیری آلوپسی ، طاسی به دلیل شیمی درمانی و… دست و پنجه نرم می کنند ، از طریق این روش می توانند ظاهر خود را همچون موی واقعی (تازه روییده شده از سر) در آورده به طوری که تنها از فاصله بسیار نزدیک می توان متوجه آن شد.

اسکالپ سر

برای انجام اسکالپ سر از وسیله ای به نام کارتریج سوزنی جهت تزریق رنگدانه های طبیعی به زیر پوست سر استفاده می شود که یکی از اصلی ترین مزایای آن طبیعی بودن رنگ و انتخاب آن بر اساس رنگ موی فرد و یا رنگ دلخواه می باشد. این رنگ به دلیل ارگانیک بودن به صورت کامل با بدن فرد تطبیق پذیر بوده و در صورت انجام صحیح و اصولی در کنار رعایت مسائل بهداشتی (اسکالپ سر حتما بایستی در مراکز معتبر انجام گیرد) یکی از بهترین روش های درمان طاسی سر به شمار می رود.

برای افرادی که دچار کم پشتی مو در نواحی مختلفی از سرشان هستند نیز انجام اسکالپ سر می تواند کلیه نقاط ضعف و کم پشت را تحت پوشش قرار دهد و ظاهر موها به صورت کامل پر پشت دیده شود.

مزایای اسکالپ سر عبارتند از:

  • هزینه اسکالپ به مراتب پایین تر از سایر روش ها همچون کاشت مو می باشد.
  • در صورت انجام صحیح و اصولی تحت مراکز معتبر ، کمترین میزان ریسک ایجاد عفونت را دارد.
  • کمترین میزان عوارض نسبت به سایر روش ها
  • اسکالپ سر بدون طی کردن دوران نقاهت قابل انجام می باشد و نیازی به مراقبت های اساسی بعد از آن نیست.
  • در صورتی که فرد از نتیجه رضایت کافی را نداشته باشد می توان این مژده را داد که اسکالپ سر دائمی نمی باشد و با گذشت زمان رنگدانه ها کم رنگ و از بین می روند.(یکی از تفاوت های اسکالپ سر با روش هایی همچون تتو یا خالکوبی)
  • ترمیم و تقویت اسکالپ در صورت نیاز(هزینه ترمیم اسکالپ کمتر از هزینه اولیه می باشد)
  • قابل انجام بر روی آقایان و خانم ها در هر سن و سالی
  • زیبایی اسکالپ سر در صورت دقت در طراحی و انجام آن

معایب اسکالپ سر

یکی از معایب که البته این موضوع در برخی افراد مزیت شمرده می شود عدم دائمی بودن ۀن و نیاز به ترمیم اسکالپ سر است.با توجه به این که رنگ های مورد استفاده دز این روش طبیعی و ارگانیک می باشند ، پس از مدت زمانی ممکن است کم رنگ شده و به همین دلیل نیاز به جلسات ترمیمی می باشد.

البته مدت زمان ماندگاری اسکالپ سر به مسائل گوناگونی از جمله کیفیت رنگدانه ها ، نوع پوست سر متقاضی ، شدت تعریق سر فرد ، مهارت تکنسین انجام اسکالپ سر ، میزان خشکی کف سر افراد ،قرار گیری در محیط هایی با آلودگی هوا و یا ماندن طولانی مدت در معرض نور آفتاب ، انتخاب روش اسکالپ و… بستگی دارد.اما به طور کلی ماندگاری اسکالپ سر در کمترین میزان خود حدود ۴ تا ۶ ماه و در بیشترین میزان به چند سال هم می رسد.

سایر معایبی که ممکن است اسکالپ سر برخی افراد را دچار نماید کوتاه مدت بوده و مشکلات جدی در فرد ایجاد نمی نماید. از مهم ترین معایب این روش می توان به ایجاد خارش یا پوست پوست شدن سر فرد و یا قرمزی محل اسکالپ طی چند روز پس از انجام این روش اشاره کرد.

اسکالپ سر

انتخاب کلینیک مجهز و معتبر برای انجام اسکالپ

شاید مهم ترین امر برای انجام این روش انتخاب کلینیک معتبر و با سابقه در این زمینه می باشد. با توجه به این که این روش درمانی مدت زمان زیادی نیست که انجام می شود ، همچون کاشت مو کلینیک های متعددی در کشورمان نداشته و تنها چند کلینیک معتبر اقدام به انجام اصولی آن می نمایند.

نکته ای که درباره این روش باید در نظر گرفت این است که در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از تجهیزات یکبار مصرف جهت انجام این کار که امری ضروری می باشد ، امکان بروز عفونت های شدید وجود دارد. علاوه بر این این روش نیاز به دقت و تبحر خاصی دارد تا طرح فولیکول های روییده از سر به طبیعی ترین شکل ممکن بر روی کف سر پیاده سازی شود. بنابراین انجام این کار می بایست توسط کلینیک های تخصصی انجام اسکالپ سر صورت گیرد تا درمان طاسی سر به بهترین شکل ممکن میسر شود.

با توجه به مطالب گفته شده می توان انتخاب کلینیک اسکالپ سر را مهم ترین امر پیش از انجام این کار دانست. بر همین اساس با توجه به تحقیقات میدانی درباره کلینیک هایی که اقدام به انجام این کار به صورت تخصصی می نمایند ، به چند کلینیک برخوردیم که در میان آن ها یکی از بهترین و مجهز ترین مراکز ، مرکز تخصصی اسکالپ دکتر آیرملو نام دارد.این مرکز با بهره گیری از تجهیزات دارای استاندارد FDA و برخورداری از کلیه مجوز های وزارت بهداشت ، در کنار مجرب ترین پزشکان و متخصصان در زمینه اسکالپ مو ، بهترین گزینه برای افرادی است که قصد انجام این روش را دارند.

تلفن تماس: ۰۲۱-۲۲۳۸۸۷۵۰ ، ۰۹۱۲-۳۳۳۲۵۸۰

آدرس وبسایت: www.clinicirana.com

نظرات