پرستار در منزل

0

سلامت یکی از مهم ترین نعمت هایی است که خداوند به انسان عطا کرده است. اما گاهی ممکن است سلامتی انسان ها تهدید شود و در نتیجه انسان ها نیاز به مراقبت و پرستاری داشته باشند. وجود پرستار در منزل می تواند به  شما کمک کند تا در منزل خود سلامتی تان را دوباره به دست بیاورید.

 شرکت پرستاری در منزل

پرستار در منزل

موارد استفاده از خدمات پرستار در منزل

استفاده از خدمات پرستار در منزل فواید و مزیت ‌های بسیار زیادی دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می ‌دهند به جای این که در مکان هایی مانند بیمارستان ‌ها یا کلینیک‌ های درمانی مراقبت های لازم از آن ها صورت بگیرد؛ در خانه خود تحت نظر پرستار یا پزشک باشند. یکی از مهم ترین فوایدی که مراقبت از بیمار در منزل دارد این است که بیماران در آسایش و آرامش خاطر پروسه درمان خود را طی می کنند و همین طور که می ‌دانید؛ آسایش ذهنی و روانی بر روی وضعیت جسمانی بدن نیز اثر مثبت دارد. در نقطه مقابل اگر فرد از نظر ذهنی آسایش و آرامش خاطر نداشته باشد و دچار استرس و تنش های گوناگون شود؛ وضعیت جسمانی او نیز تحت تاثیر این تنش ها قرار می گیرد. محیط هایی همچون بیمارستان ها یا کلینیک های درمانی، به دلایل گوناگون  دارای استرس و تنش بسیار زیادی هستند. اما در نقطه مقابل خانه هر فرد برای او مکانی امن و آرام محسوب می‌ شود که می‌ تواند در آنجا در محیطی به دور از تنش و اضطراب قرار داشته باشد. اما به غیر از این موارد که اشاره شد استفاده از خدمات پرستار در منزل فواید دیگری نیز دارد. اگر شما می خواهید همراه با پرستار از بیمار یا سالمند خود مراقبت کنید می ‌توانید بدون این که نیاز داشته باشید مدام به بیمارستان مراجعه کنید‌‌ همراه  بیمار خود باشید و خودتان نیز مراقبت های لازم را انجام دهید.  همراهی کردن عزیزان با بیمار، در طی فرایند درمان اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر بیمار از نظر عاطفی در وضعیت خوبی قرار داشته باشد می تواند سریع تر پرسه درمان خود را طی کند.

شرکت پرستاری در منزل

موارد استفاده از خدمات پرستار در منزل

چه افرادی  نیاز به استفاده از خدمات پرستاری در منزل دارند؟

افراد مختلف ممکن است نیاز به استفاده از خدمات پرستار در منزل داشته باشند اما به طور کلی می توان گفت بیماران و همچنین سالمندانی که نمی‌توانند به تنهایی از خود مراقبت کنند و دچار بیماری های زمینه ای گوناگونی هستند بیشترین متقاضیان استفاده از خدمات مراقبت در منزل را تشکیل می دهد.

 

 مراقبت از سالمند در منزل

یکی از مهم ترین کار هایی که توسط پرستار در منزل انجام می ‌شود؛ مراقبت از سالمندان در منزل می باشد. افراد هنگامی که وارد دوره سالمندی می شوند دچار ضعف های عمومی و جسمانی شده و همچنین مبتلا به بیماری های مختلف می شوند. متاسفانه اکثر سالمندان دچار بیماری‌ های زمینه‌ ای هستند. بعضی از بیماری‌ های زمینه ‌ای ممکن است در وضعیت کنترل شده قرار داشته باشند و بعضی از آن ها ممکن است کنترل نشده باشند. در صورتی که بیماری‌ های زمینه ‌ای مانند فشار خون یا دیابت، در حالت کنترل نشده قرار داشته باشند می‌ توانند برای سالمندان خطرناک باشند. در این صورت باید یک پرستار حرفه‌ ای از سالمندان مراقبت کند تا وضعیت سلامتی آن ها حالت نرمال و پایداری داشته باشد.  پرستاران می توانند به طور پیوسته و دقیق وضعیت سلامتی سالمندان را چک کنند‌. به طور مثال می توانند فشار خون آن ها را بسنجند و در صورت این که سالمند شما مبتلا به دیابت است قند خون را کنترل کنند. این کنترل و پایش وضعیت سلامتی که توسط پرستاران حرفه‌ ای و متخصص انجام می ‌شود؛ اهمیت بسیار زیادی در افزایش طول عمر سالمندان دارد.

شرکت پرستاری در منزل

مراقبت از سالمند در منزل

مراقبت از بیمار در منزل

یکی از خدماتی که توسط پرستار در منزل ارائه می ‌شود؛ پرستاری از بیمار در منزل می باشد. بیماران می‌توانند در صورت تشخیص پزشک، دوره درمان خود را به جای بیمارستان و مراکز درمانی در منزل خود سپری کنند. بیماران هنگامی که در خانه خود هستند نیاز به استفاده از خدمات پرستاری دارند. بسته به نوع بیماری و همچنین تشخیص پزشک، پرستار باید به صورت دائم در بازه های زمانی مشخصی همراه بیمار باشد. پرستاران می توانند به طور دقیق و منظم به بیمار کمک کنند تا از داروهای خود استفاده کند. همچنین اگر بیمار نیاز به تزریقات داشته باشد می توانند کار تزریقات را برای بیمار انجام دهند و همچنین کار‌ پایش سلامتی بیماران را نیز انجام دهند تا گزارش های دقیق  از وضعیت جسمانی بیمار و همچنین روند درمان او را به  پزشک معالج بدهند.

شرکت پرستاری در منزل

مراقبت از بیمار در منزل

ویژگی های بهترین پرستار در منزل

اگر شما قصد دارید از خدمات پرستار در منزل استفاده کنید؛ به احتمال زیاد تمایل داشته باشید تا بهترین پرستار در منزل را برای مراقبت از بیمار یا سالمند خود انتخاب کنید. پرستاران دارای ویژگی های گوناگون و مختلفی هستند اما چند مورد از مهم ترین ویژگی های بهترین پرستاران را در این قسمت اشاره می‌ کنیم. یکی از مهم ترین ویژگی‌ های پرستاران خوب این است که از نظر علمی سطح بالایی داشته باشند. همچنین داشتن تجربه، یکی دیگر از مهم ترین ویژگی هایی می باشد که پرستار های خوب دارای آن هستند. تجربه به پرستاران کمک می‌ کند تا کار های خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند و در صورت به وجود آمدن شرایط خاص و حاد بتوانند وضعیت را کنترل کنند. یکی دیگر از مهم ترین ویژگی هایی که پرستار های خوب دارای آن هستند توانایی برقراری ارتباط با بیمار یا سالمند باشد. پرستاران اگر نتوانند با بیمار خود ارتباط برقرار کنند نمی‌ توانند اعتماد بیمار را جلب کنند و کارهای درمانی لازم را انجام دهند.  صبور بودن یکی دیگر از مهم ترین ویژگی ها و خصوصیات بهترین پرستاران می ‌باشد. پرستار باید بتواند با صبوری با بیمار سالمند برخورد کند‌. زیرا افراد هنگامی که پیر   شده یا دچار مریضی می شوند برای برقراری ارتباط با آن ها باید صبر و حوصله زیادی داشت. وقت شناس بودن و منظم بودن یکی دیگر از مهم ترین ویژگی هایی است که بهترین پرستاران دارند. در علم پزشکی و همچنین برای درمان بیماری ها زمان اهمیت بسیار زیادی دارد؛ در نتیجه پرستاران باید بسیار وقت شناس و منظم باشند و تمام کار های لازم را در زمان مشخص انجام بدهند. در صورت نیاز شرکت پرستاری آلفا طب می تواند به شما کمک کند تا از خدمات پرستار در منزل استفاده کنید.

شرکت پرستاری در منزل

ویژگی های بهترین پرستار در منزل

نظرات