اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم از کرخه تا راین با نقش ها +عکس ها و داستان

1

فیلم از کرخه تا راین : خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران فیلم از کرخه تا راین با اسامی و عکس ها و نقش های هنرپیشه های فیلم سینمایی از کرخه تا راین همراه با اسامی عوامل با بازی علی دهکردی (سعید)، هما روستا (لیلا)، هانس نویمن (شوهر لیلا) و پخش در ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ از آی فیلم در ادامه مطلب میخوانید.

فیلم از کرخه تا راین

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم از کرخه تا راین با نقش ها +عکس ها و داستان

فیلم از کرخه تا راین، فیلم سینمایی ایرانی به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا است. این سریال محصول سال ۱۳۷۱ می‌باشد و در ژانر درام و اجتماعی ساخته شده و در آن بازیگران شناخته شده و قدیمی ایرانی و آلمانی چون: زنده یاد هما روستا، علی دهکردی و اصغر نقی زاده بازیگران این فیلم خاطره انگیز و ماندگار بودند که برخی از بازیگران این فیلم سینمایی فوت کردند و از دنیا رفتند

این فیلم سینمایی که برای اولین بار در سال ۱۳۷۱ بر روی پرده سینماها رفت، حالا ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ بر روی انتن شبکه آی فیلم خواهد رفت.، با ما همراه باشید.

 

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم از کرخه تا راین با نقش ها +عکس ها و داستان

موضوع و خلاصه داستان فیلم از کرخه تا راین

این فیلم سینمایی به تهیه‌کنندگی سیف‌الله داد محصول سال ۱۳۷۱ است و به سرنوشت چند قربانی استفاده از جنگ‌افزار شیمیایی در جنگ ایران و عراق می‌پردازد.

سعید رزمنده جانبازی که بر اثر بمب‌های شیمیایی نابینا شده به همراه گروهی از همرزمانش برای معالجه به آلمان اعزام می‌شود. لیلا خواهر سعید که سال هاست در آلمان با شوهر آلمانی و پسرشان یوناس (یونس) زندگی می‌کند، سعید را در آسایشگاه می‌بیند. بین سعید و یونس رابطه عاطفی عمیقی برقرار می‌شود. یکی از همرزمان بسیجی سعید قصد دارد پناهندگی کشور دیگری را بپذیرد و سعید و دوستان دیگرش نسبت به عمل او معترض هستند. با کوشش‌های پزشکان متخصص یکی از چشم‌های سعید معالجه می‌شود، اما آزمایش‌هایی که بر روی او انجام می‌شود روشن می‌کند که او بر اثر گازهای شیمیایی مبتلا به نوعی سرطان خون شده‌است. همسر او در ایران زایمان می‌کند و سعید پس از معالجه‌ای نافرجام می‌میرد و پس از مرگ او، خواهرش لیلا عازم ایران می‌شود.

موضوع و خلاصه داستان فیلم از کرخه تا راین

زمان پخش از آی فیلم

فیلم سینمایی «از کرخه تا راین» پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۰ از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود و تکرار آن نیز در ساعت‌های ۶:۰۰ صبح و ۱۴:۰۰ روز جمعه روی آنتن خواهد رفت.

بیوگرافی بازیگران فیلم از کرخ تا راین

بیوگرافی بازیگران فیلم از کرخه تا راین

هما روستا

هما روستا

هما روستا (۴ مهر ۱۳۲۳ – فوت ۴ مهر ۱۳۹۴) هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر، کارگردان فیلم و مترجم اهل ایران بود. او برای بازی در فیلم ملک خاتون برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره هنری ادبی شد، برای بازی در تله‌تئاتر شعبده‌باز برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره سیما شد، و برای بازی در فیلم‌های تمام وسوسه‌های زمین و از کرخه تا راین نامزد سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و برای پرنده کوچک خوشبختی نامزد دریافت لوح زرین جشنواره فیلم فجر شد، و برای بازی در لژیون نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از سومین جشن خانه سینما شد.

علی دهکری

علی دهکردی

علی‌ دهکردی (زاده آبان ۱۳۴۴، شهرکرد) بازیگر ایرانی است. بازی در سینما را از سال ۱۳۷۰ با فیلم از کرخه تا راین به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا آغاز کرد. او فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

برخی عوامل

موسیقی مجید انتظامی
فیلم‌بردار محمود کلاری
تدوین‌گر حسن حسندوست
محمدحسین دارالشفایی

موسیقی متن این اثر ساخته مجید انتظامی است. حاتمی کیا پس از این فیلم، در فیلم‌های آژانس شیشه‌ای و بوی پیراهن یوسف خود نیز با مجید انتظامی همکاری کرد.

این فیلم اولین همکاری سینمایی ایران و آلمان است.

 

1 دیدگاه در “اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم از کرخه تا راین با نقش ها +عکس ها و داستان

  1. السا گفت:
    3
    1

    بازیگر نقش یونس که بود؟

نظرات