بیوگرافی صادق صفایی و همسر و فرزندانش+ زندگی شخصی و بازیگری و ماجرای فوت

0

صادق صفایی بازیگر پیشکسوت درگذشت + علت فوت

بیوگرافی صادق صفایی و همسر و فرزندانش+ ماجرای فوت و زندگی شخصی و عکس ها و اینستاگرام و بیوگرافی صادق صفایی همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام و بیوگرافی و علت فوت صادق صفایی بازیگر + عکسها و علت درگذشت و بیوگرافی، عکس و علت درگذشت صادق صفایی بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی صادق صفایی بازیگر متولد ۱۳۴۰ اهل طبس و با صادق صفایی بازیگر از کرخه تا راین و بیوگرافی، زندگینامه و عکسها و اینستاگرام و همچنین علت درگذشت و همسر و خانواده، زندگی شخصی و هنری این بازیگر سینمای ایران به همراه ماجرای درگذشت و فیلم شناسی در مجله حرف تازه آشنا شوید:

بیوگرافی صادق صفایی و همسر و فرزندانش+ زندگی شخصی و بازیگری و ماجرای فوت

بیوگرافی صادق صفایی بازیگر و همسرش + درگذشت و عکس ها

صادق صفایی (۲۶ آبان ۱۳۴۰ – ۵ شهریور ۱۴۰۰) کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و همچنین عضو هیئت علمی دپارتمان نمایش دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی دانشگاه تهران بود. او دو بار در جشنواره فیلم فجر برای بازیگری جایزه دریافت کرد، اما اغلب مخاطبان او را با فیلم‌هایی چون آژانس شیشه‌ای، از کرخه تا راین و خوابگاه دختران به یاد دارند.

علت درگذشت صادق صفایی بازیگر و مدرس بازیگری

صادق صفایی، بازیگر ارزنده تئاتر، سینما و عضو هیات علمی گروه هنرهای نمایشی دانشگاه تهران شبانگاه ۵ شهریور ۱۴۰۰ بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

صفایی در پنجم شهریور ۱۴۰۰ در سن ۵۹ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت

بیوگرافی صادق صفایی بازیگر و همسرش + درگذشت و عکس ها

سوابق هنری از بازیگری تا تدریس

صادق در نمایش‌هایی چون «پریشان در باد» به کارگردانی فرشاد فرشته حکمت، «دایزه گجی قفقازی» به کارگردانی حمید سمندریان، «مرغ دریایی» به کارگردانی هما روستا و … به عنوان بازیگر حضور داشته است و همچنین نمایش های همچون «مرگ»، «پلیکان سبز»، «در جامعه مردگان» و «همچون انتظار الکترا» را در مقام کارگردان در تئاتر مولوی به روی صحنه برده است.

این مرحوم در تعداد قابل توجهی از فیلم‌هایی سینمایی از جمله «از کرخه تا راین»، «آژانس شیشه ای»، «من و زیبا»، «سفر سرخ»، «خوابگاه دختران» و … نیز ایفای نقش کرده است و برای فیلم «از کرخه تا راین» موفق به کسب سیمورغ بازیگر مرد مکمل از جشنواره فیلم فجر شده بود.

صادق صفایی بازیگر درگذشت

صادق صفایی نزدیک به سی سال سابقه تدریس در مراکز علمی و هنری مختلف را داشت که به عنوان نمونه می‌توان از دانشگاه سوره، دانشکده هنر دانشگاه آزاد تهران، مرکز آموزش حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مؤسسه آموزش عالی سوره اصفهان، دانشگاه آزاد اراک نام برد.

وی در سال ۱۳۷۹ رسماً به عضویت هیئت علمی دپارتمان نمایش دانشکده هنرهای نمایشی وموسیقی دانشگاه تهران درآمد و به تدریس در آنجا مشغول شد. صفایی در سال ۱۳۸۲ به عنوان استاد مهمان به دانشگاه ایالتی وارونژ روسیه دعوت شد و یکسال در آنجا تدریس کرد.

علت درگذشت صادق صفایی بازیگر و استاد دانشگاه

تاریخ و زمان تشییع پیکر و خاکسپاری صادق صفایی

مدیرعامل خانه تئاتر در پایان درباره مراسم تشییع و تدفین این بازیگر فقید گفت: به محض مشخص شدن روز و هماهنگی با خانواده این هنرمند، مراتب از طریق رسانه‌ها اطلاع‌ خواهد شد

سوابق و مدرک تحصیلی

صادق صفایی از دوران تحصیل گرایش شدیدی به هنر نمایش داشت، اما پس از اخذ دیپلم متوسطه بعلت تعطیلی دانشگاه هنر به مرکز تربیت معلم رفت و در سال ۱۳۶۲ از آنجا فارغ‌التحصیل شد. به دلیل علاقه فراوان به هنر یکسال بعد با شرکت و قبولی در کنکور سراسری به دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران راه یافت و در سال ۱۳۶۸ در رشته کارگردانی تئاتر فارغ‌التحصیل گردید و برای ادامه تحصیلات به دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس رفت و در سال ۱۳۷۳ موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته کارگردانی و بازیگری شد.

فیلم های صادق صفایی

فیلم شناسی

فردا
من و زیبا
نیلوفر
وقتی همه خواب بودند
خوابگاه دختران
سفر سرخ
آژانس شیشه‌ای
قاعده بازی
از کرخه تا راین
تمام وسوسه‌های زمین

سریال های تلویزیونی

تله فیلم دوستان
سریال از یاد رفته
فیلم کوتاه یک روز قشنگ برفی
سریال این راهش نیست
فیلم کوتاه خاک پوک
سریال هفت سنگ

درگذشت صادق صفایی بازیگر از کرخه تا راین و خوابگاه دختران و آژانس شیشه ای

آثار کارگردانی و نویسندگی

– کارگردانی و بازنویسی نمایشنامه الکترا اثرسوفوکلس، به صورت شعر و بحرطویل، تحت عنوان همچون انتظار الکترا
– کارگردانی و اجرای پرفورمنس “جاده دردست تعمیر است
– کارگردانی و بازنویسی نمایشنامه “در جامه مردگان
– کارگردانی نمایش ” مرگ ” نوشته: وودی آلن
– نویسندگی و کارگردانی نمایش “و اینک زن!
– نویسندگی و کارگردانی نمایش “پلیکان سبز

جوایز جشنواره و افتخارات

دیپلم افتخار و جایزه ویژه هیئت داوران برای بازیگری در فیلم سفر سرخ در بیست ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر (۱۳۸۹)
جایزه برترین نویسنده برای نمایشنامه، جهنم دره در سومین دوره جایزهٔ ادبیات نمایشی ایران :(۱۳۸۸
دیپلم افتخار، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم از کرخه تا راین

نظرات