بیوگرافی و عکس های پرویز شیخ طادی کارگردان

0

بیوگرافی و عکس های پرویز شیخ طادی کارگردان

پرویز شیخ طادی فیلمنامه‌نویس و کارگردان ایرانی را در بیوگرافی کامل شخصی و حرفه ای با عکس هایی از ایشان و سوابق هنری و آثار فیلم و سریال هایی که کارگردانی کرده و همسر و فرزندان را در سایت حرف تازه بخوانید

بیوگرافی پرویز شیخ طادی

پرویز شیخ طادی فیلمنامه‌نویس و کارگردان ایرانی در سال ۱۳۴۰ در آبادان به دنیا آمده و علاوه بر کارگردانی، فیلم‌نامه‌نویسی به عنوان طراح صحنه و لباس نیز فعالیت کرده است.

پرویز شیخ طادی

سال‌ شروع فعالیت

استاد شیخ طادی از سال ۶۸ با طراحی صحنه و چهره پردازی و مسئولیت جلوه های ویژه تاکنون کارگردانی و نویسندگی وارد عرصه هنر شده و تجربه بازیگری نیز در فیلم از کرخه تا راین در کارنامه هنری خود دارد، همچنین سابقه چند سال همکاری با ابراهیم حاتمی کیا را نیز دارد.
وی تاکنون فیلم و سریال های پر مخاطب تاریخی و شاخص و مهم زیادی با موضوعات و بحث های روز دنیا و جامعه سیاسی داشته که از جمله شکارچی شنبه و سینه سرخ و دفتری از آسمان و امپراتور جهنم که اکران عمومی نشد و ..‌را بر عهده داشته است.

همسر پرویز شیخ طادی

از رندگی شخصی وی اطزلاعی در دست نیست

پرویز شیخ طادی
پرویز شیخ‌طادی، کارگردان، طراح صحنه و نویسنده سینما و تلویزیون، در آثاری همچون فیلم سینمایی «روزهای زندگی»، فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» و فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» فعالیت داشته است
او علاوه‌بر کارگردان به‌عنوان نویسنده، طراح صحنه، طراح لباس، تدوینگر، مدیر صحنه، مسئول جلوه‌های ویژه میدانی، چهره‌پرداز و بازیگر نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است.
آخرین ساخته اش چشمان خیس پروانه‌ها نام دارد و جدیدترین اثر شیخ طادی سریال بانوی سردار است.

پرویز شیخ طادی

آثار کارگردانی پرویز شیخ طادی

بانوی سردار ۱۳۹۶
امپراتور جهنم ۱۳۹۵
روزهای زندگی ۱۳۹۰
شکارچی شنبه ۱۳۸۸
دایناسور ۱۳۸۶
سینه سرخ ۱۳۸۵
آتش در نیستان ۱۳۸۵
پشت پرده‌ی مه ۱۳۸۳
روایت سه‌گانه ۱۳۸۲
دفتری از آسمان ۱۳۷۸
سرزمین پدربزرگ ۱۳۷۷

آثار نویسندگی

روزهای زندگی ۱۳۹۰
شکارچی شنبه ۱۳۸۸
دایناسور ۱۳۸۶
سینه سرخ ۱۳۸۵
پشت پرده‌ی مه ۱۳۸۳
روایت سه‌گانه ۱۳۸۲
دفتری از آسمان ۱۳۷۸
سرزمین پدربزرگ ۱۳۷۷

بازیگر

از کرخه تا راین (۱۳۷۱)

پرویز شیخ طادی

جوایز و افتخارات

برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم روزهای زندگی

آثار طراح صحنه

روایت سه گانه (اپیزود اول، یک آرزوی کوچک)(۱۳۸۲)
موج مرده(۱۳۷۹)
روبان قرمز(۱۳۷۷)
آژانس شیشه‌ای(۱۳۷۶)
بوی پیراهن یوسف(۱۳۷۴)
برج مینو(۱۳۷۴)
از کرخه تا راین(۱۳۷۱)

آثار طراح لباس

روایت سه گانه (اپیزود اول، یک آرزوی کوچک)(۱۳۸۲)
آژانس شیشه‌ای(۱۳۷۶)
بوی پیراهن یوسف(۱۳۷۴)

دیگر فعالیت ها

ایشان علاوه کارگردانی و نویسندگی به عنوان تدوینگر در چراغ‌های ناتمام و شکارچی شنبه و به عنوان مدیر صحنه فیلم مهاجر در سال ۶۸ ،
مسئول جلوه‌های ویژه میدانی فیلم از کرخه تا راین(۱۳۷۱) و چهره‌پرداز فیلم برج مینو (۱۳۷۴) کار کرده است.

پرویز شیخ طادی

پرویز شیخ طادی کارگردان بانوی سردار

ایشان کارگردانی سریال بانوی سردار را بر عهده داشته که این روزها درمرداد ماه ۹۸ روی آنتن شبکه سه به نمایش درآمده و نظر خیلی از مخاطبان را به خود جلب کرده ایت.
او درباره نحوه ساخت و انتخاب زندگانامه بی بی مریم بانوی سردار گفته: بانوی سردار مقطع کوتاهی از زندگی بانوی قهرمان بختیاری است

کارگردان سریال «بانوی سردار»  با اشاره به اینکه این مینی سریال نوعی اقتباس از زندگی بی‌بی مریم بانوی بختیاری است عنوان کرد: سریال به مقطع کوتاهی از مبارزه‌های این بانو می‌پردازد، ولی مستند نیست.

شیخ طادی کارگردان بانوی سردار با اشاره به اینکه لباس بختیاری در میان هموطنان بختیاری‌ به لباس صداقت و شفافیت معروف است گفت : سریال «بانوی سردار» اثر پرزحمت و پرکاری بود که با عواملی مظلوم و حرفه‌ای ساخته شد.
قصه این سریال در ارتباط با زندگینامه بی‌بی مریم بختیاری است که البته به جز بختیاری بودنش یک اسطوره ملی است.

پرویز شیخ طادی

شیخ طادی در ادامه افزود:  این سریال در ۱۲ قسمت ساخته شده است. بانوی سردار داستان زندگی این زن مبارز و برشی از زندگی واقعی بی‌بی مریم است.  روایت کامل زندگی این بانوی قهرمان به ۱۲۰ قسمت سریال نیاز دارد.

وی در ادامه در خصوص ایده شکل‌گیری این سریال عنوان کرد: رییس صدا و سیما قول ساخت این سریال را به بختیاری‌ها داده بود. زمانی که این پیشنهاد به من ارائه شد دست‌نوشته‌های خود بی‌بی مریم را مطالعه کردم و غرق در این کار شدم.

شیخ طادی اضافه کرد: بی‌بی مریم اهل رمان بود، برادرش اولین مترجم ایران است و داستان‌های فرانسوی را ترجمه کرده است.
او در چنین خانواده‌ای بزرگ شده است. وقتی نامه‌های او را می‌خوانید می‌گویید او قطعا اهل ادبیات بوده است.
به نظرم قصه بی‌بی مریم این ظرفیت را دارد که یکی از رمان‌های برتر تاریخی جهان شود و ده‌ها شعر و رمان و قصه می‌توان از زندگی او نوشت.

جز قوم بختیار کسی بی‌بی را نمی شناخت

«پانته آ سیروس» بازیگر نقش بی‌بی مریم گفته: اوایل که از زندگی این زن با مردم صحبت می‌کردم هیچ کس جز اقوام بختیاری بی‌بی مریم را نمی‌شناخت.
البته باید گفت هنوز هم وقتی من از بی‌بی مریم بختیاری حرف می زنم اطرافیان می‌پرسند او کیست؟ به همین خاطر از اینکه در سریال  «بانوی سردار» نقش این اسطوره را بازی کردم و بی بی را  به مردم معرفی کردم خوشحال هستم.

وی در ادامه افزود: بختیاری‌ها روی او قسم می‌خورند و می‌گویند به «سر بی‌بی مریم» و همین قسم ها و احترام ها  باعث شد که بازی در این نقش برای من اهمیت زیادی پیدا کند.

عکس های پرویز شیخ طادی

در ادامه چند تصویر از این کارگردان نام آشنا را مشاهده کنید

پرویز شیخ طادی

پرویز شیخ طادی

 پرویز شیخ طادی

پرویز شیخ طادی

نظرات