اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم تنگه ابوقریب با عکس و نقش ها + داستان کامل و دانلود

0

فیلم تنگه ابوقریب، فیلم ایرانی به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان است. این فیلم محصول سال ۱۳۹۷ و در ژانر درام، دفاع مقدس و سیاسی ساخته شده است. فیلم سینمایی تنگه ابوقریب که برای اولین بار در همان سال اکران شد، حالا قرار است بر روی انتن آی فیلم آبان ۱۴۰۰ برود. در ادامه مطلب به معرفی این فیلم و بیوگرافی و عکس بازیگران این فیلم با نقش ها و داستان این فیلم بازیگر نقش …می پردازیم. با ما همراه باشید.

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم تنگه ابوقریب با عکس و نقش ها + داستان کامل و دانلود

 

خلاصه داستان

فیلم “تنگه ابوقریب” روایتگر از دفاع گردان عمار یاسر لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در برابر لشکرکشی رژیم بعث در موقعیت تنگهٔ استراتژیک ابوقُرَیب دهلران و حمله به فَکّه و شرهانی،در روزهای پایانی جنگ. عراقی‌ها باید از سد یک پایگاه که شکل تنگه است عبور کنند که با مقاومت شدید نیروهای ایرانی روبه‌رو می‌شوند.

خلاصه داستان فیلم تنگه ابوقریب

گفتنی است این فیلم بر اساس واقعیت ساخته شده است. این فیلم یکی از سه فیلمی است که سازمان اوج در سی‌وششمین جشنوارهٔ فیلم فجر و در کنار فیلم‌های “به وقت شام” و سوء تفاهم اکران شد. این سینمایی در کنار “مغزهای کوچک زنگ‌زده” با یازده نامزدی سیمرغ بلورین پیشتاز جشنوارهٔ سی‌وششم شدند. این فیلم با دریافت شش سیمرغ بلورین بیشترین سیمرغ را از سی‌وششمین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر دریافت کرده‌است.

 

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم تنگه ابوقریب به همراه نقش

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم تنگه ابوقریب به همراه نقش

 

دیگر عوامل

طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، صدابردار: رشید دانشمند، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی، مدیر تولید: محمدرضا منصوری، برنامه ریز: علی مردانه، دستیار اول کارگردان: محمد عسگری، جانشین تولید: کیورث عباسی، مدیر روابط عمومی: علی مرادخانی، عکاس: محمد بدرلو، محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج.

نظرات