بهترین متخصص عصب کشی چه ویژگی هایی دارد؟

0

عصب کشی و درمان ریشه یکی از رایج‌ترین اقداماتی است که متخصص عصب کشی برای درمان عفونت کانال ریشه دندان انجام می‌دهد. با اقدامات انجام شده توسط دندانپزشک متخصص، ریشه دندان درمان شده و می‌توانید برای سال‌های طولانی از دندان عصب کشی شده استفاده کنید. درمان ریشه از نیاز به روش‌های تهاجمی‌تر برای درمان دندان جلوگیری می‌کند.

عصب کشی دندان حتما باید توسط دندانپزشک متخصص عصب کشی انجام شود تا درمان به خوبی صورت گیرد. کلینیک دندانپزشکی ایده آل یکی از مراکز بسیار معتبر است که با استفاده از تخصص و تجربه دندانپزشک اقدامات درمانی موردنظر شما انجام می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به نکات مهمی در این زمینه و همچنین بررسی قیمت عصب کشی دندان بپردازیم.

  بهترین متخصص عصب کشی

عصب کشی دندان

در بخش انتهایی عاج دندان‌ها، عصب‌ها و مویرگ‌هایی قرار گرفته‌اند که به آن‌ها پالپ گفته می‌شود. پالپ‌ها قابل رویت نیستند و متخصص درمان ریشه برای دسترسی به آن‌ها باید ابتدا در تاج دندان حفره ای ایجاد کند. این اعصاب باعث رشد دندان‌ها شده و نقش مهمی در حفظ بافت‌های حساس دندان‌ها دارند. پوسیدگی دندان‌ها می‌تواند به پالپ‌ها آسیب برساند.

عصب کشی روشی درمانی است که توسط متخصص عصب کشی برای درمان کانال دندان و ترمیم بافت‌های آسیب دیده انجام می‌شود. این روش برای درمان مجرای ریشه دندان که پالپ نامیده می‌شود، کاربرد دارد. در این روش درمانی عصب و پالپ‌های دندان برداشته می‌شوند و قسمت داخلی به طور کامل تمیز می‌شود. در نهایت نیز با استفاده از مواد مناسب دندان پر می‌شود.

بدون انجام عصب کشی، بافت‌های اطراف دندان نیز دچار عفونت شده و در صورت درمان دیر هنگام دندان دیگر قابل استفاده نخواهد بود. علاوه بر آن استفاده از این روش به دلیل حفظ دندان طبیعی توصیه می‌شود، زیرا هیچ دندانی نمی‌تواند جای دندان‌های طبیعی شما را بگیرد. به همین دلیل در زمان بروز عفونت در کانال ریشه، این روش درمانی به شدت توصیه می‌شود.

بهترین زمان برای عصب کشی دندان

پوسیدگی دندان در شرایط مختلف و زمان‌های متفاوتی رخ می‌دهد. زمانی که پوسیدگی به صورت سطحی و تنها در مینا یا عاج دندان بروز دهد، دردی توسط فرد احساس نشده و دندانپزشک نیز با برداشتن این بخش و پر کردن با مواد مناسب دندان را درمان می‌کند. گاهی اوقات فرد با آسیب دیدن دندان به دندانپزشک مراجعه نکرده و این آسیب و عفونت به پالپ دندان می‌رسد.

بروز عفونت در پالپ دندان باعث ایجاد آسیب و درد در ریشه‌ها و عصب دندان می‌شود. در این شرایط تنها راه درمان، برداشتن تمام بافت‌های نرم درون دندان و درمان عصب کشی است.

بهترین متخصص عصب کشی

متخصص عصب کشی دندان به چه کسی گفته می‌شود؟

متخصص عصب کشی که به آن متخصص روت کانال تراپی یا اندودنتیست نیز گفته می‌شود، فردی است که پس از گذراندن ۶ سال دوره دندانپزشکی عمومی، در دوره‌های تخصصی و صرفا رشته اندودنتیست نیز تحصیلات خود را به پایان رسانده باشد. این دوره از تحصیلات دندانپزشکی به صورت سه ساله است و فرد در زمینه پالپ دندان و کانال‌ها دندان تخصص می‌بیند.

این فرد متخصص در زمینه آشنایی و کار با انواع مواد و ابزارهای موردنیاز برای درمان ریشه دندان آموزش می‌بیند. علاوه بر آن انواع مختلفی از کیس‌های روت کانال تراپی، دندان‌های تغییر رنگ داده شده و ضربه خورده، جراحی‌ها و درمان موارد اورژانسی و .. را نیز آموزش دیده است.

مهم‌ترین ویژگی‌های متخصص عصب کشی

قبل از انتخاب دندانپزشک و مراجعه به او بهتر است با معیارهای انتخاب متخصص آشنا شده تا بر اساس آن‌ها بتوانید بهترین دندانپزشک را برای درمان دندان خود انتخاب کنید. مهم‌ترین معیارهای انتخاب متخصص عصب کشی در ادامه ذکر شده‌اند.

سطح علمی متخصص

اولین و مهم‌ترین موردی که در انتخاب یک دندانپزشک خوب باید در نظر داشته باشید، سطح علمی او است. داشتن توانایی علمی بالا و مدارک تحصیلی مرتبط می‌تواند در تشخیص درست و به موقع مشکل دندان شما کمک کرده و اقدامات درمانی موردنیاز با بهترین کیفیت انجام شوند.

داشتن تجربه کافی

تجربه مخصوصا در درمان‌های دندانپزشکی بسیار مهم است. یک فرد متخصص باید با تسلط کامل و بدون هرگونه استرسی درمان‌های لازم را انجام دهد. در مورد درمان‌های مختلف ممکن است با توجه به شرایط اتفاقات پیش بینی نشده‌ای رخ دهد. به همین دلیل در صورتی که متخصص تجربه کافی نداشته باشد نمی‌تواند برخورد درستی را با این اتفاقات داشته باشد.

داشتن اطلاعات به روز

امروزه علم پزشکی و دندانپزشکی روز به روز با سرعت بالا در حال پیشرفت است. یک دندانپزشک باید همواره در حال به روز کردن اطلاعات خود باشد و بتواند از جدیدترین روش‌ها برای درمان‌ و عصب کشی دندان استفاده کند.

استفاده از مواد باکیفیت

در درمان عصب کشی پس از تمیز کردن کانال‌ها، دندان به کمک مواد مناسبی پر می‌شود. اگر کیفیت این مواد بالا باشد، دندان مدت زمان بیشتری عمر می‌کند. قبل از مراجعه برای درمان حتما از کیفیت مواد و ابزار مورد استفاده اطمینان حاصل کنید.

وقت شناسی دندانپزشک

زمانی که دندان دچار آسیب می‌شود، باید هر چه سریع‌تر برای درمان آن اقدام کنید. پس از مراجعه به دندانپزشک نیز در یک یا دو جلسه درمان عصب کشی انجام می‌شود. دندانپزشک باید در بهترین شرایط و زمان ممکن درمان شما را انجام داده تا دندان و بافت‌های اطراف آن آسیب نبینند.

شرایط بهداشتی کلینیک

یکی از موارد بسیار مهم و حساس در انتخاب دندان پزشک و کلینیک دندانپزشکی، شرایط مطلوب بهداشتی محیط است. محیط‌های درمانی باید همواره در بهترین و تمیزترین حالت ممکن باشند، تا بیمار دچار مشکلات جانبی نشود. برای انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی حتما به شرایط بهداشتی آن‌ها توجه داشته باشید.

بهترین متخصص عصب کشی

یافتن متخصص عصب کشی در تهران

همان‌طور که گفته شد برای درمان ریشه و عصب کشی دندان حتما باید به مراکز معتبر و پزشک متخصص مراجعه کنید. معاینه و تشخیص درست در این مرحله می‌تواند به حفظ سلامت دندان‌ها کمک کرده و از بروز مشکلات جدی و آسیب‌های دهان، دندان و لثه جلوگیری کند. اما به نظر شما چگونه می‌توان یک دندانپزشک متخصص با تجربه بالا را پیدا کرد؟

کمک گرفتن از اطرافیان

اولین راه برای پیدا کردن دندانپزشک متخصص عصب کشی سوال کردن از دوستان و اطرافیان است. با پرس و جو در اطرافیان قطعا می‌توانید چندین نفر را پیدا کنید که در زمینه عصب کشی در مراکز مختلف اقدامات درمانی را انجام داده‌اند. از آن‌ها سوال کنید و بهترین دندانپزشک را انتخاب کنید.

بررسی نظرات بیماران

امروزه تمام دندانپزشکان و کلینکی‌های درمانی دارای وب سایت‌ها یا صفحاتی در فضای اینترنت هستند. با دسترسی به این صفحات و مطالعه نظرات کاربران می‌توانید متخصص مناسب را پیدا کنید. افراد در این موارد تجربه متخصص، هزینه، رفتار دندان پزشک و کارکنان، مدت زمان انتظار و … را در نظر می‌گیرند. به این صورت می‌توانید از انتخاب متخصص با تجربه مطمئن شوید.

مراجعه به کلینیک

برای یافتن متخصص عصب کشی می‌توانید به کلینیک‌ها و مراکز دندانپزشکی معتبر در سطح شهر مراجعه کرده و با بررسی شرایط آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید. قطعا با مراجعه به این مراکز می‌توانید اطلاعات کاملی در خصوص نحوه کار متخصص، شرایط بهداشتی کلینیک و همچنین نظرات مراجعه کنندگان به دست بیاورید.

قیمت عصب کشی دندان

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بیماران و افرادی که با دندان‌های پوسیده و آسیب دیده روبرو هستند، هزینه‌های درمان است. قیمت عصب کشی به عوامل مختلفی بستگی دارد. در نظر داشته باشید زمانی که دندان شما نیاز به درمان پیدا می‌کند، هرچه سریع‌تر برای درمان اقدام کنید، زیرا در صورت آسیب دیدن جدی‌تر و بافت‌های اطراف دندان هزینه‌های درمان نیز افزایش می‌یابد. ازجمله مهم‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت در ادامه ذکر شده‌اند.

نوع و محل دندان آسیب دیده

هرچه محل قرارگیری دندان جلوتر باشد، درمان آن ساده‌تر بوده و هزینه کمتری به همراه دارد. معمولا دندان‌های آسیاب سختی کار بیشتر و هزینه بیشتری برای عصب کشی دارند.

نوع متخصص

برخی از دندانپزشکان عمومی که درمان ریشه را انجام می‌دهند، هزینه کمتری برای درمان دریافت می‌کنند. اما درصورتی که به درمان نیاز به مراجعه به متخصص داشته باشید، باید هزینه‌های بیشتری را پرداخت کنید. در واقع درمان‌های سخت‌تر و پیچیده‌تر نیاز به تخصص بیشتر و پرداخت هزینه بیشتری دارند.

هزینه‌های جانبی

در برخی از موارد نیاز به عکس برداری، مصرف دارو برای برطرف کردن عفونت و بسیاری از موارد دیگر وجود دارد که باعث افزایش هزینه نهایی درمان می‌شود. علاوه بر آن نوع کلینیکی که مراجعه می‌کنید می‌تواند هزینه‌های متفاوتی برای شما به همراه داشته باشد.

احتمال شکست و خطا در عصب کشی دندان

امروزه با پیشرفت در حوزه درمان و دندانپزشکی احتمال خطا در این روش درمانی بسیار پایین است. همچنین حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد میزان موفقیت در این روش تخمین زده شده است. به همین دلیل در صورت آسیب در دندان بهتر است حتما به دندانپزشک مراجعه و دندان‌هایی ترمیم شده برای مدت طولانی داشته باشید.

از آنجایی که هنوز ماده‌ای ساخته نشده که بتواند مقاومت بسیار بالا و صد درصدی در مقابل باکتری‌ها داشته باشد، ممکن است برخی از افراد مجددا با عفونت روبرو شوند. به همین دلیل بروز عفونت و آسیب مجدد در کانال‌های دندان دور از انتظار نخواهد بود. در صورت بروز عفونت مجدد، شرایط دندان برای عصب کشی مجدد بررسی شده و در صورت نیاز مجددا این درمان انجام می‌شود. اگر دندان قابلیت استفاده مجدد نداشته باشد، باید از روش‌های درمانی دیگری برای آن استفاده شود.

بهترین متخصص عصب کشی

آیا به دنبال یک متخصص عصب کشی و درمان ریشه در تهران هستید؟

عصب کشی دندان یکی از درمان‌های بسیار رایج است که افرادی که دچار آسیب‌های مختلف دندانی و بروز عفونت در ریشه دندان هستند از آن استفاده می‌کنند. برای انجام این کار حتما به متخصص عصب کشی مراجعه کرده تا به بهترین شکل ممکن درمان برای شما انجام شود. قیمت عصب کشی دندان با توجه به موارد مختلفی مانند نوع دندان، دستمزد دندانپزشک، هزینه‌های جانبی و … مشخص می‌شود.

کلینیک دندانپزشکی ایده آل یکی از مراکز بسیار معتبر و شناخته شده است. این مرکز دارای محیطی بسیار پیشرفته است و دندانپزشکان متخصص و باتجربه‌ای در آن مشغول به فعالیت هستند. تمام خدمات و فعالیت‌های جانبی برای انجام درمان‌های ریشه در این مرکز هم توسط دندانپزشک عمومی و هم متخصص عصب کشی انجام می‌شوند.

برای دریافت رایگان نوبت کافیست وارد وب سایت کلینیک ایده آل به آدرس https://ideal.clinic/ شوید و روی دکمه دریافت نوبت آنلاین کلیک کنید. کلینیک ایده آل دارای ۲ شعبه در غرب و شرق تهران است و امکان دریافت مشاوره آنلاین رایگان از طریق واتساپ نیز وجود دارد.

نظرات