بیوگرافی و علت درگذشت آیت الله «شیخ محمدتقی شریعتمداری» + زندگینامه و معرفی آثار

0

آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی شریعتمداری از مجتهدان و علما و اساتید حوزوی در تهران و از شاگردان شهید مطهری در سن ۸۷ سالگی دارفانی را وداع گفت در اامه با زندگینامه و بیوگرافی و عکس ها آثار و سوابق سیاسی و شخصی ایشان آشنا شوید

بیوگرافی و علت درگذشت آیت الله «شیخ محمدتقی شریعتمداری» + زندگینامه و معرفی آثار

عکس ها و بیوگرافی آیت الله شیخ محمدتقی شریعتمداری

شیخ محمدتقی شریعتمداری زاده سال ۱۳۱۳ در تهران از علمای تهران و اساتید حوزه‌ علمیه‌ی مروی و از شاردان شهید مطهری بود که در ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در سن ۸۷ سالگی دارفانی را وداع گفت

سوابق و سال های فعالیت

حاج شیخ محمد تقی شریعتمداری دروس سطح را از آیات سید عباس آیت الله اصفهانی و عبدالرزاق قائنی و فلسفه را از آیات مطهری، میرزا ابوالحسن شعرانی و رفیعی قزوینی بهره برد و سالیانی در جلسات خارج فقه و اصول آیات عظام محمدتقی آملی و سید احمد خوانساری حاضر شد.

این عالم فقید سال‌ها در مدرسه مروی تهران به تدریس سطوح عالی و خارج اشتغال داشت و در مسجد دباغ‌خانه به اقامه جماعت می پرداخت و سال‌ها در مدرسه مروی تهران به تدریس سطوح عالی و خارج فقه و اصول پرداخت.

درگذشت آیت الله شیخ محمدتقی شریعتمداری

آثار و کتاب های تالیفی

این عالم گرانقدر در طول دوران زندگی چند کتاب تالیف کرده که از جمله شرح خطبۀ فدکیه، تعلیقات علی شرح الصحیفة السجادیة، تعلیقات علی تقریرات شرح المنظومة (استاد مطهری) از جمله تالیفات ایشان است.

شاگرد شهید مطهری

ایشان از شاگردان نزدیک شهید مطهری در رشتۀ فلسفه محسوب می‌شد به‌گونه‌ای که آقای مطهری در یکی از کتب خویش به‌نام «جامع معقول و منقول» از آیت‌الله شریعتمداری یاد کرده است. استادمان تقریرات شهید مطهری را به‌زبان عربی به‌رشتۀ تقریر در آورد و در انتها نیز تمام آنها را تقدیم استاد خود کرد. آقای علی مطهری که مسئول نشر آثار ایشان است به خود بنده گفت پدرشان یعنی شهید مطهری، فقط آیت‌الله شریعتمداری را شاگرد خویش می‌دانست.

زندگینامه آیت محمدتقی شریعتمداری و همسر و فرزندانش

علت درگذشت آیت الله محمدتقی شریعتمداری

حاج شیخ محمدتقی پس از دور‌ه‌ای بیماری، ۱۷ خردادماه در سن ۸۷ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

مراسم تشییع و خاکسپاری حاج شیخ محمدتقی شریعتمداری

مراسم بدرقه پیکر مطهر آیت‌الله محمدتقی شریعتمداری ساعت ۶:۳۰ بامداد ۱۹ خرداد چهارشنبه در مدرسه علمیه مروی برگزار و آیت‌الله تحریری تولیت حوزه علمیه مروی بر پیکر این عالم ربانی نماز اقامه کرد

مراسم تشییع و اقامه نماز از ساعت ۶:۳۰ در مدرسه مروی برگزار و مراسم تشییع از ساعت ۹ صبح از مقابل بیت مرحوم به سمت مسجد دباغخانه تشییع می‌شود.

پس از برگزاری مراسم بدرقه و اقامه نماز پیکر آیت‌الله شریعتمداری به مشهد مقدس منتقل و در مشهد به خاک سپرده می‌شود.

نظرات