بیوگرافی و عکس های محسن هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی

0

محسن هاشمی رفسنجانی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی و رئیس شورای شهر فعلی تهران متولد ۱۳۴۰ که با اعظم هاشم پور نوه خاله خود ازدواج کرده است در ادامه با زندگینامه و سوابق و شغل و سوابق اجرایی و حواشی و جنجال ها و ماجرای ازدواج و همسر و تعداد فرزندانش و حواشی وی را در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی محسن هاشمی و همسرش اعظم هاشم پور و فرزندانش + زندگی شخصی و جنجال ها

بیوگرافی محسن هاشمی رفسنجانی

محسن هاشمی رفسنجانی در اول آبان ۱۳۴۰ ‏در قم به دنیا امد و دارای مدرک مهندسی مکانیک از دانشگاه اکول پلی‌تکنیک مونترآل و رئیس شورای شهر تهران است، او پسر ارشد مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی ، رئیس جمهور اسبق و نماینده و رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

خانواده و زندگی شخصی

دوران کودکی محسن با تعقیب و گریز خانواده از چنگال ساواک و زندانی شدن پدرش سپری شد و دوران نوجوانی، با زندان سه ساله پدر که تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت، هم‌زمان بود. او در کارهای فرهنگی مدرسه فعال بود و مسئولیت کتابخانه مسجد بازار تجریش را نیز بر عهده داشت؛ هنگام پیروزی انقلاب، او ۱۷ سال داشت

خواهر بزرگش فاطمه نام دارد و یک خواهر و دو برادر کوچکتر از خود بنام های فائزه ، مهدی و یاسر دارد.

محسن هاشمی

سال های فعالیت

محسن هاشمی در طول فعالیت سیاسی و مدیریتی خود تا به امروز نایب رئیس اتحادیهٔ بین‌المللی حمل و نقل عمومی در منطقهٔ خاورمیانه و شمال آفریقا بوده و در گذشته در مشاغل گوناگون مانند رئیس دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس بازرسی ویژه ریاست جمهوری و عضو هیئت مدیره سازمان صنایع دفاع و مدیرعاملی متروی تهران اشتغال داشته‌است. او تا ۱۳ اسفند ۱۳۸۹ عهده‌دار این سمت بود. محسن هاشمی در طول دو سال شهرداری محمود احمدی‌نژاد همچنان پست خود به‌عنوان مدیرعامل مترو را حفظ کرد.

او همچنین رئیس هیئت مدیره اتحادیه قطارهای شهری کشور بوده و ریاست هیئت مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران و شرکت‌های تابعه را بر عهده داشته و به نیابت از پدرش عضو هیئت مدیره بنیاد رفاه است

بیوگرافی و عکس های محسن هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی

همسر محسن هاشمی کیست

او در سال ۱۳۶۱ در ۲۱ سالگی با نوه خاله خود به نام اعظم هاشم پور ازدواج کرد و حاصل این ازدواج  سه پسر به نام های عماد، احسان، علیرضا می باشد

اعظم هاشم پور همسر محسن هاشمی رفسنجانی

همسر محس هاشمی دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس زبان فرانسه و روابط بین الملل است، اما شاغل نیست و خانه دار است.

فرزندان محسن هاشمی

او سه پسر به نام های پسر اولش متولد سال ۶۳ است، پسر دومش متولد سال ۶۵ و پسر آخرش متولد سال ۷۶ است.

عماد مدیر عامل دفتر نشر و معارف انقلاب است که خاطرات حاج را آقا هم منتشر کرده؛ عماد شغل دولتی ندارد و اکنون در حال تحصیل در مقطع دکترای رشته صنایع در دانشگاه آزاد است.

علی پسر دیگرش فارغ التحصیل رشته شهرسازی از دانشگاه تهران است و اکنون در خارج از کشور مشغول به تحصیل در مقطع دکترا است و بورسیه نشده و با هزینه خودش به خارج از کشور رفته اما هزینه‌ای برای شهریه دانشگاه نمی‌دهد.

دو پسرش ازدواج کردند، یکی از عروسانش که با همسرش خارج از کشور است و خودش فوق لیسانس معماری دارد. عروس دیگرش هم فوق لیسانس تغذیه دارد و جایی مشغول به کار نیست.

همسر محسن هاشمی کیست

سوابق مدیریتی و اجرایی

محسن هاشمی بهرمانی معروف به محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران است او ۱۳ سال ریاست هیئت‌مدیره و مدیرعاملی شرکت متروی تهران را بر عهده داشته‌است. وی در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران به عنوان نفر اول لیست امید از طرف اصلاح‌طلبان معرفی شد و به عنوان نفر اول پیروز انتخابات شد.

مدیریت دفتر نشر معارف انقلاب

وی همچنین یک مؤسسه انتشاراتی به نام دفتر نشر معارف انقلاب را اداره می‌نماید که ناشر کتب تخصصی تألیف وی و خانواده وی، به ویژه دوره خاطرات اکبر هاشمی رفسنجانی از قبل و بعد از انقلاب اسلامی می‌باشد.

او به زبان‌های فرانسه و انگلیسی تسلط دارد و کتاب آنالیز رایانه‌ای قالب‌های تزریقی، توسعهٔ پاک، انرژی پاک و ماجرای مک‌فارلین از تألیفات وی است.

دوران مدیر عاملی متروی تهران

محسن هاشمی در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۸۹ از سمت ریاست هیئت‌مدیره و مدیر عامل شرکت متروی تهران کناره‌گیری کرد و شهردار وقت تهران، محمدباقر قالیباف با استعفایش موافقت نمود و او را به سمت مشاور شهردار و عضو هیئت‌مدیره منصوب کرد. در دولت یازدهم به ریاست‌جمهوری حسن روحانی، عضویت هیئت‌مدیرهٔ شرکت مادرتخصصی حمل و نقل ریلی کشور نیز به او واگذار شده‌است.

فرزندان محسن هاشمی کجا هستند

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) بود و شرکت مترو را با حدود ۷۰۰۰ نفر پرسنل و مشکلات مختلف تحویل گرفت و مترو را از وزارت کشور جدا کرد و به شهرداری تهران ملحق نمود، تا از امکانات دولت و شهرداری برای راه‌اندازی مترو استفاده کند.

جنجال کلاب هاوس و ساناز

برترین‌ها نوشت: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در کلاب‌هاوس اتفاقات عجیبی علیه محسن هاشمی رخ داد؛ در یک «روم» فردی موسوم به «ساناز» با نام واقعی «ف».«ف»، ادعاهایی را مطرح کرد که این هجمه با واکنش تعداد از حامیان محسن هاشمی و فعالان سیاسی مواجه شد که معتقد بودند اتهامات برای ناکار کردن آقای هاشمی طراحی شده که قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری را دارد.

نظرات