بیوگرافی و عکس های نادر دست نشان مربی فوتبال + علت مرگ و افتخارات

0

“نادر دست نشان ”، بازیکن و مربی فوتبال اهل قائمشهر و دارنده عنوان آقای گل و مدرک مربیگری A و C ,B آسیا است‌. در ادامه با زندگینامه و بیوگرافی نادر دست نشان و همسر و فرزندانش سوابق ورزشی و آمار باشگاهی و پیج اینستاگرام و زندگی شخصی و فوتبالی او آشنا شوید.

بیوگرافی نادر دست نشان مربی فوتبال و همسرش و پسرش سینا + خانواده و افتخارات

بیوگرافی نادر دست نشان

نادر دست نشان زاده (۷ آذر ۱۳۳۸ در قائم‌شهر) بازیکن بازنشسته و مربی فوتبال است. او اسطوره تیم نساجی است و تمام دوران فوتبالی خود در پُست هافبک در تیم نساجی گذران و باشگاه کنونی وی نیز رایکا بابل (سرمربی) است

خانواده و زندگی شخصی

در خانواده فوتبالی در سید محله قائمشهر به دنیا آمد، او برادر کوچکتر رحیم دست نشان مربی فوتبال است.

نادر فرزند کوچک خانواده است و دارای ۳ خواهر و ۵ برادر است.

او فوتبال را نزد برادر بزرگتر خود رحیم دست‌نشان آغاز کرد. وی ابتدا در پست دروازه‌بان فعالیت می‌کرد ولی برای کمتر پاره شدن لباسهایش به توصیه پدرش که به فوتبال بازی کردنش حساس بود به پست هافبک آمد.

بیوگرافی و عکس های نادر دست نشان مربی فوتبال با علت فوت + افتخارات و سوابق

علت فوت نادر دست نشان مربی نساجی مازندران

دست‌نشان، پیشکسوت فوتبال مازندران پس از مبارزه سخت و طولانی با بیماری، دار فانی را وداع گفت.

دست نشان که در هفته های اخیر با پیشرفت بیماری اش در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری بود، چند روزی را در کما به سر برد و در شرایطی که تصور میشد حالش رو به بهبود رفته، درگذشت.

او پس از ابتلا به بیماری کرونا به بیمارستان مراجعه کرد اما وضعیت تنفسی اش به شکلی حاد تغییر پیدا کرده بود و تلاش پزشکان نیز برای احیای او نتیجه ای نداشت.

دکتر اولادی درباره علت درگذشت نادر دست نشان گفت: دست‌نشان دچار ایست قلبی شد. عملیات یک ساعته احیا موفقیت‌آمیز نبود. حدود یک ساعت پیش شادروان نادر دست‌نشان دچار ایست قلبی شدند و از دنیا رفتند. ابتدا افت فشار و بعد کاهش ضربان که در نهایت به ایست قلبی وی منجر شد. بیمار به مدت دو هفته درگیر بیماری کرونا بود، بر اثر فشار بیماری یا ناتوانی بدن بیمار، بدن نتوانست تحمل کند و دچار ایست قلبی شد.

سوابق ورزشی و فوتبالی

نادر دست نشان در کارنامه ورزشی خود افتخارات زیادی ثبت کرده است. او زننده بیشترین گل های متوالی در لیگ برتر فوتبال ایران است و به عنوان سرمربی نیز موفق شد به همراه چهار تیم به لیگ برتر صعود کند و یک نائب قهرمانی جام حذفی را نیز در کارنامه دارد.

وی با وجود داشتن پیشنهاد از تیم پرسپولیس، تمام دوران بازیگری خود را در تیم نساجی مازندران گذراند و توانست در ۸ بازی متوالی در یک فصل ۹ گل به ثمر برساند. وی سابقه دعوت به تیم ملی را نیز داشته و بعد از خداحافظی از فوتبال به عنوان سرمربی فعالیت دارد.

عکس نادر دست نشان و برادرش

بیوگرافی و عکس های نادر دست نشان مربی فوتبال با علت فوت + افتخارات و سوابق

همسر نادر دست نشان کیست

ایشان در جوانی و سال ها پیش ازدواج کرده و حاصل این ازدواج، دو پسر و یک دختر است. سینا دست نشان پسر نادر دست نشان مربی فوتبال است که در تیم امید فجر سپاسی است و ۱۸ سال سن دارد آن یکی پسرش ۹ سالش است، دخترش نیز هم ۱۶ سال سن دارد.

دوران مربیگری

دوران مربیگری خود را با هدایت تیم نساجی مازندران آغاز کرد و تاکنون سابقه هدایت تیم های پیام مشهد و شهید قندی، مس کرمان، شهرداری بندرعباس پگاه گیلان، استیل آذین، نفت تهران، ابومسلم صنعت ساری، شهرداری اراک، سایپا شمال، ماشین‌سازی تبریز، صنعت نفت آبادان، خونه به خونه، ملوان بندر انزلی، مس کرمان، سپیدرود رشت، رایکا بابل و … را بر عهده داشته است.

دست‌نشان هر ۳ دوره مربیگری A و C ,B آسیا را زیر نظر استادان فیفا (ریچارد بیت انگلیسی، سوبرامانیان مالزیایی و برنارد شون آلمانی) پشت سر گذاشت است.

وی در سال ۱۳۷۸، دستیار کارلو سولدوی ایتالیایی در تیم ملی نوجوانان بود؛ و توانست با این تیم به مقام چهارمی آسیا دست یابد.

عنوان آقای گل نادر دست نشان در جام قائد اعظم پاکستان

دست‌نشان کاپیتان تیم منتخب مازندران هم بود که در سال ۱۳۶۴ به عنوان نمایندهٔ ایران به جام قائد اعظم پاکستان اعزام شد و در حالی که تیم‌های ملی چین، پاکستان و بنگلادش در مسابقات حضور داشتند به مقام قهرمانی جام قائد اعظم رسید و نادر دست‌نشان آقای گل این مسابقات شد.

دستنشان در سال ۱۳۸۷ با تیم پگاه گیلان نایب قهرمان جام حذفی ایران شد.

نادر دست نشان فوتبالیست پیشکسوت درگذشت + عکس و بیوگرافی

تیم شهرداری اراک

در تیر ماه ۱۳۹۰ به عنوان سرمربی تیم شهرداری اراک معرفی شد؛ ولی به علت کسب نتایج ضعیف با این تیم در لیگ آزادگان در اسفند ماه ۹۰ از سمت سرمربیگری تیم شهرداری اراک اخراج گردید.

ماشین سازی تبریز

در خرداد ۱۳۹۴ با عقد قرارداد ۲ ساله هدایت تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز را در لیگ دسته یک بر عهده گرفت و در همان هفته‌های ابتدایی لیگ دسته ۱ جام آزادگان پس از کسب نتایج مطلوب، لقب سپه دار را برای نادر دست نشان برگزیدند.

اما با پایان یافتن نیم فصل نخست رقابت‌های جام آزادگان ۹۵–۱۳۹۴، سهرابی رئیس سازمان ورزش شهرداری تبریز در مقام متولی مدیریت باشگاه ماشین‌سازی تبریز، به‌طور ناباورانه او را از نیمکت مربیان ماشین سازان برکنار و رسول خطیبی را جایگزین وی نمود.

در پی این اقدام عیسی اکبرزاده مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی به نشانه اعتراض و به دلیل پشتیبانی از نادر دستنشان از سمت خود استعفا داده و او نیز برکنار شد.

همچنین ببینید: بیوگرافی و علت فوت محمد آقا توحیدی پایه گذار موی تای در ایران

دانلود عکس های نادر دست نشان مربی نساجی مازندران

صنعت نفت آبادان

در سال ۱۳۹۴ با عقد قرار داد رسمی هدایت تیم فوتبال صنعت نفت آبادان را که در رده نهم جدول جای داشت را بر عهده گرفت و این تیم را با مربیگری موفق خود روانه لیگ برتر فوتبال کشور کرد.

صنعت نفت آبادان چهارمین باشگاه فوتبال ایران است که تحت هدایت نادر دست نشان به لیگ برتر خلیج فارس صعود کرده است.

او در بهمن ۱۳۹۵ در پی بروز حاشیه از طرف دروازه‌بان صنعت نفت و درگیری لفظی حسن هوری، برکنار و فیروز کریمی جایگزین او شد.

تیم خونه به خونه

دستنشان پس از جدایی ناخواسته از باشگاه صنعت نفت آبادان، سرمربیگری تیم فوتبال دسته اولی باشگاه فوتبال خونه به خونه را در جام آزادگان بر عهده گرفت و سپس از تیم جدا شد.

سوابق ورزشی و افتخارات نادر نشان

ملوان بندر انزلی

نادر دست نشان در خرداد ۱۳۹۶ به عنوان سرمربی فصل جدید باشگاه ملوان بندرانزلی انتخاب شد و هدایت ملوانان را برعهده گرفت و علیرغم موفقیت در این تیم، در تیرماه ۱۳۹۷ هدایت تیم فوتبال مس کرمان را پذیرفت.

نادر دست نشان در پرسپولیس

در یک دوره‌ای در سال ۵۷ به پرسپولیس آمدم و یک هفته‌ای را به عنوان هافبک چپ کار کردم اما نتوانستم به خاطر اشتباهات خودم در این تیم بمانم و به نساجی بازگشتم. جزو معدود بازیکنانی هستم که همه فوتبالم در نساجی بوده است.

دعوت به تیم ملی

یازده بار به تیم ملی دعوت شدم و عین یازده بار را هم حذف شدم. هیچ وقت هم از این موضوع ناراحت نشدم. دوره ما بهترین نسل فوتبال ایران بود. ضیاء عربشاهی، حمید درخشان، حمید علیدوستی و … بسیار فوق العاده بودند. افتخار می کردم که من ذخیره این بازیکنان هستم.

نادر دست نشان در پرسپولیس

رحیم دست نشان برادر نادر دست نشان

برادرم چند سال پیش به عنوان مدیر فنی در نساجی قائم شهر حضور داشت اما او را با یک رفتار نامناسب به تیم های پایه فرستادند.

افتخارات دوران بازیکنی

مقام سومی با منتخب مازندران

قهرمانی در جام قائد اعظم

آقای گلی با منتخب مازندران

دوران مربی گری

۸۷–۱۳۸۶: نایب قهرمان با پگاه گیلان

صعود به لیگ برتر

۱۳۸۵–۱۳۸۴: مس کرمان

۱۳۸۸–۱۳۸۷: استیل‌آذین

۱۳۸۹–۱۳۸۸: نفت تهران

۱۳۹۵–۱۳۹۴: نفت آبادان

نظرات