اسامی بازیگران فیلم اخت الرضا با نقش +‌داستان و عکس و بیوگرافی

1

اسامی بازیگران فیلم اخت الرضا با نقش +‌داستان و عکس و بیوگرافی

بازیگران فیلم اخت الرضا با نقش عبارتند از : سیدجواد طاهری، سهیلا محققی، حمیدرضا تاج دولتی، سیدمهدی میرغیاثی، مرتضی جلالی، سیروان صوفی، مجید امیری، سیما پورسالاری، علی فرحناک، سیدحمید لاجوردی، سیدعلی یزدیان، لیلا سادات موسوی، طیبه سعادتمند، عادله حسینی، فاطمه عطارباشی و عطا منتظری، محسن ساجدی، حسن محیط زاده، محمد کربلایی، عرفان مسعودی و … که در ایفای نقش کردند.

اسامی بازیگران فیلم اخت الرضا با نقش +‌داستان و عکس و بیوگرافی

درباره فیلم اخت الرضا

فیلم “اخت الرضا”، فیلم سینمایی ایرانی به کارگردانی سیدمجتبی طباطبایی است که در سال ۱۴۰۱ در قالب فیلمی تاریخی- مذهبی تولید و ساخته شد و در مهر ماه ۱۴۰۲ در سینماهای کشور اکران شد. تهیه کنندگی این اثر بر عهده جعفر ادیب بوده و با مشارکت سازمان سینمایی سوره و آستان مقدس حضرت معصومه (س) و مجموعه شبکه‌های کربلا (عتبه حسینی) ساخته شده است.

این فیلم قرار است در قالب سریالی هم راهی تلویزیون شود. زمان پخش آن مشخص نیست اما به تعبیر کارگردانش احتمالاً به وفات حضرت معصومه(س) سال آینده برسد.

فیلم «اخت الرضا» این روزها به نام فیلم «حضرت معصومه (س)» شناخته می‌شود و با استقبال زیادی از سوی مخاطبان مواجه شده و در اکران سیار میلیاردی شده است.

گفتنی است فیلم سینمایی «اخت الرضا» به کارگردانی سیدمجتبی طباطبایی از ۲۲ مهر توسط پخش بهمن سبز در حال اکران در سینماهای سراسر کشور است و تاکنون مجموع فروش سینمایی و اکران سیار آن از یک میلیارد گذشته است.

سیدمجتبی طباطبایی کارگردان، محمدصادق رمضانی مجری طرح و مدیر تصویربرداری، احمد کشکولی مدیر تولید این فیلم‌اند.

اسامی بازیگران فیلم اخت الرضا با نقش +‌داستان و عکس و بیوگرافی

بیوگرافی بازیگران فیلم اخت الرضا

بیوگرافی سهیلا محققی

سهیلا محققی دوره بازیگری را در کارگاه تجربی هنر بابل گذرانده است و تجربه بازی در تئاتر را دارد.

سهیلا محققی در سال ۱۳۹۶ در سریال افسانه هزار پایان بازی کرده و در جدیدترین کار هنری خود در فیلم اخت الرضا بازی کرده است. او همچنین در سال ۱۳۹۷ در سریال خط تماس به کارگردانی جواد شمقدری و تهیه کنندگی محسن علی اکبری سریال ویژه شبکه یک سیما بازی کرد.

بیوگرافی سهیلا محققی در اسامی بازیگران فیلم اخت الرضا

  • بیوگرافی حمید لاجوردی

حمید لاجوردی بازیگردان و مشاور کارگردان «اخت‌الرضا»» که نقش یک مرد علوی را بازی می کند درباره نحوه حضور در این فیلم می گوید: نقشی که من در «اخت‌الرضا» بازی کردم این بود که در بخشی از فضای سیاسی اجتماعی آن زمان در بازار چالشی بین ۲ نفر ایجاد می‌شد، یک نفر از آنها از مأموران و عاملان حکومت عباسی و دیگری مردی علوی و از محبان اهل بیت (ع) بود که من آن نقش را بازی کردم. در آن سال‌ها یک درگیری بین علویان و عباسیان وجود داشته و این واقعیت تاریخی آن دوره است و نقش من به نمایندگی از جریان علویان بود.

بیوگرافی حمید لاجوردی در بازیگران فیلم اخت الرضا

  • بیوگرافی مرتضی جلالی

مرتضی جلالی کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است او در فیلم سینمایی «اخت‌الرضا» نقش یکی از مأموران عباسی را ایفا کرده است

بیوگرافی مرتضی جلالی در بازیگران فیلم اخت الرضا

مرتضی جلالی در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: با وجود اینکه این پروژه شرایط سختی داشت اما چون زادگاه من قم است و قبلاً قم زندگی می‌کردم و به خاطر عرقی که به حضرت معصومه (س) داشتم، قبول کردم و صلاح دیدم که این نقش را بازی کنم و احساس می‌کنم من را خود ایشان به سمت این کار کشاند. البته من پیش‌تر با ایشان آشنایی داشتم و قبل از این سه دوره پشت سر هم در جشنواره کریمه اهل بیت در مورد زندگی حضرت معصومه (س) کار داشته‌ام و کارگردانی کرده‌ام و بازیگردان کار آقای لاجوردی هم بسیار به شخصیت پردازی من کمک و من را هدایت می‌کردند و نهایتاً با کمک کارگردان و دستیاران وی توانستم این نقش را ایفا کنم.

این بازیگر مطرح کرد: در شهرهای مذهبی بسیار از این فیلم استقبال کردند. ولی بدترین بازخورد برای من، حرف مادرم بود که گفت بعد ۲۹ سال کار کردن عاقبت به‌خیر نشدی، شدی قاتل اهل بیت (ع)! ولی گفتم مطمئناً خود نظر خانم بوده که من این نقش را بازی کنم؛ حالا نمی‌دانم واقعاً عاقبت به‌خیر شدم یا نشدم.

  • بیوگرافی مجید امیری

مجید امیری از دیگر بازیگران فیلم «اخت‌الرضا» در مورد حضورش در این فیلم گفت: این کاراکتر جنبه تاریخی ندارد، حتی اسمی هم ندارد و یک شخصیتی است که تخیل نویسنده است و من باید آن را به شکلی بازی می‌کردم که خیلی واقع‌گرایانه باشد. وقتی فیلم را برای اولین بار دیدم دچار هیجانی شدم چون اصلاً فکر نمی‌کردم چنین چیزی از آب در بیاید و خدا را شکر می‌کنم مردم هم راضی بودند و تا الان همه واکنش‌ها مخصوصاً روی کاراکتر من مثبت بوده است.

بیوگرافی بازیگران فیلم اخت الرضا با نقش +‌داستان و عکس و اسامی

سیدجواد طاهری در فیلم اخت الرضا

سیدجواد طاهری در فیلم اخت الرضا

عوامل فیلم اخت‌الرضا

مجری طرح : محمدصادق رمضانی
نویسنده : مصطفی نیکزاد
مدیر تولید : احمد کشکولی
بازیگردان و مشاور کارگردان : سیدحمید لاجوردی
مدیر برنامه ریزی و ناظر کیفی : محمد مکیه
دستیار کارگردان و برنامه ریز : امیرحسین موسوی
دستیار اول کارگردان : محمد صفایی پور
طراح صحنه : علی احمدی
تدوین : امیر خوش قامت
مدیر فیلمبرداری : محمدصادق رمضانی
مدیر نورپردازی : یاسر نصراللهی
صدابردار : رضا نوحه خوان
طراح گریم : پیام ابوالحسنی
طراح لباس : فرانک حمزه ای
طراح نشان : مسعود نجابتی

خلاصه داستان فیلم اخت الرضا

فیلم سینمایی اخت‌الرضا درباره حضرت معصومه (س) است و سفر ایشان از مدینه به قم تا وفاتشان را به تصویر می کشد

1 دیدگاه در “اسامی بازیگران فیلم اخت الرضا با نقش +‌داستان و عکس و بیوگرافی

  1. حقگو گفت:

    یا حضرت معصومه س مددی کن

نظرات