درمان چاقی مزمن با بای پس معده

0

اگر چاقی مزمن دارید و با هیچ روشی موفق به کاهش وزن نشده‌اید، نگران نباشید. با انجام جراحی‌های لاغری ایمن از جمله بای پس معده می‌توانید به وزن ایده‌آل خود برسید.

بای پس معده یکی از روش‌های لاغری رایج همراه با نتایج موفق است که امروزه برای بسیاری از افراد با وزن بسیار بالا انجام می‌گیرد.

همیشه توصیه فوق تخصص جراحی لاغری دکتر محمد جواد باقری این است که ابتدا به روش‌های طبیعی مانند ورزش، وزن خود را پایین بیاورید. اما برخی از افراد با وجود اضافه وزن زیاد و بیماری‌های ناشی از چاقی، کاهش وزن تنها با انجام تمرینات ورزشی امکان‌پذیر نیست.

در این مواقع برای کاهش وزن باید به متخصص لاغری دکتر محمد جواد باقری مراجعه کنید تا با توجه به میزان اضافه وزن و وضعیتی که دارید، بهترین روش لاغری به شما پیشنهاد شود.

اگر شما هم جز افراد بسیار چاق هستید و به هیچ روشی موفق به کاهش وزن نبوده‌اید، در ادامه با ما همراه باشید تا توضیحات بیشتری در خصوص یکی از روش‌های لاغری یعنی بای پس معده به شما بدهیم.

 بای پس معده

چه زمانی نیاز به انجام بای پس معده داریم؟

همانطور که می‌دانید این روش جراحی لاغری برای چاقی مزمن توصیه می‌شود. همچنین افرادی که مسیرهای مختلفی را برای کم کردن وزن خود امتحان کرده‌اند؛ اما موفق به کاهش وزن نبودند نیز بای پس معده پیشنهاد داده خواهد شد.

اگر چاقی شدید با شاخص توده بدنی بالای ۴۰ دارید، متخصص جراح لاغری در صورت واجد شرایط بودن، بای پس معده را به شما پیشنهاد می‌کند.

همچنین اگر شاخص توده بدنی بین ۳۵ تا ۴۰ همراه با شرایطی از جمله فشار خون بالا، بیماری قلبی یا دیابت نوع ۲ دارید، این جراحی به شما توصیه می‌شود.

این عمل جراحی لاغری به شما کمک می‌کند تا کاهش وزن زیادی داشته باشید و علاوه بر این به رفع بسیاری از بیماری‌ها از جمله سوزش سر دل و رفلاکس کمک می‌کند.

همچنین خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله آپنه خواب، فشار خون و مشکلات قلبی به شدت کاهش می‌یابد.

در صورتی که شرایط عمل را داشته باشید، دکتر محمد جواد باقری در نهایت آزمایشاتی را برای شما در نظر می‌گیرد که در صورت داشتن سلامت عمومی قابل قبول، در نهایت جراحی را انجام خواهد داد.

عمل جراحی بای پس چگونه به لاغری کمک می‌کند؟

قبل از انجام عمل باید آزمایش‌های مختلفی را انجام دهید تا اطمینان داشته باشید که جراحی بای پس برای شما مناسب است و از سلامت عمومی قابل قبولی برخوردارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین جراح بای پس معده و بای پس معده اینجا کلیک کنید.

همچنین در خصوص محدودیت‌های غذایی و دارویی که باید قبل از عمل داشته باشید به شما توضیح می‌دهند. در ادامه عمل تحت بیهوشی عمومی و به روش بسته یا لاپاراسکوپی با برش‌های کوچکی که می‌زنند انجام می‌دهند.

بسته به شرایط هر فرد مدت زمان نیاز به بستری شدن متفاوت است، احتمالا تا ۳ روز نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارید تا کاملا وضعیت شما تحت کنترل باشد.

بای پس معده

این عمل جراحی لاغری توسط متخصص جراحی لاغری آقای دکتر محمد جواد باقری به روش لاپاراسکوپی انجام می‌گیرد. در طی جراحی بخش کوچکی از معده به عنوان معده جدید برش می‌خورد؛ اما برخلاف اسلیو معده، معده باقی مانده خارج نمی‌شود.

این معده جدید به قسمت پایین روده متصل می‌شود، به این صورت زمانی که غذا می‌خورید بخش زیادی از معده و قسمت روده دور زده خواهد شد.

در این حالت غذای کمتری جذب بدن می‌شود، علاوه بر این پس از کمی غذا خوردن احساس سیری می‌کنید. در نهایت با کاهش جذب کالری، لاغری را تجربه خواهید کرد.

با بای پس معده چه مقدار وزن کم می‌کنیم؟

طی یک تا دو سال اول پس از جراحی متوجه کاهش وزن قابل توجهی می‌شوید. حدود ۷۰ درصد از وزن اضافی شما طی این مدت کم می‌شود که می‌تواند مقدار قابل توجهی باشد.

در خصوص دائمی بودن نتایج عمل نیز باید بگوییم که بستگی به رعایت کردن نکات پس از عمل دارد. اگر به تمام موارد ذکر شده از سوی پزشک توجه داشته باشید، کاهش وزن شما دائمی است.

با این حال ممکن است برخی از افراد کمی افزایش وزن مجدد داشته باشند؛ اما به هیچ وجه به وزن سابق خود باز نمی‌گردند.

چه بیماری‌هایی با انجام این جراحی لاغری بهبود می‌یابد

همانطور که می‌دانید چاقی علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن ظاهر شما منجر به بیماری‌های مختلفی می‌شود که با انجام این جراحی لاغری، نه تنها به وزن دلخواه خود می‌رسید، بلکه بسیاری از بیماری‌های مرتبط با چاقی نیز درمان می‌شود.

همچنین از بسیاری از بیماری‌های جدی مانند مشکلات قلبی نیز جلوگیری خواهد شد. بیماری‌هایی که به دنبال این جراحی بهبود پیدا می‌کند یا از آنها جلوگیری می‌شود به شرح زیر است:

  • رفلکس اسید به مری
  • ناباروری
  • بیماری قلبی
  • سکته
  • افزایش فشار خون
  • دیابت نوع ۲
  • کلسترول بال
  • آرتروز
  • اپنه خواب
  • بیماری کبد چرب

بای پس معده

آیا جراحی بای پس معده، عملی دردناک است؟

در طول عمل، شما بیهوش هستید و متوجه روند جراحی نخواهید شد. طی چند روز اول تنها در کمی را احساس می‌کنید که کاملا قابل کنترل است.

دکتر محمد جواد باقری این میزان درد را پیش‌بینی می‌کند و برای شما داروهای مسکن تزریق را تجویز خواهد کرد. تا زمانی که شرایط مطلوب و قابل قبولی از سوی پزشک نداشته باشید، ترخیص نمی‌شوید تا همه چیز تحت کنترل باشد.

در صورت ترخیص نیز داروهایی برای شما تجویز می‌شود که در صورت داشتن درد باید داروهای خود را کاملا مصرف کنید.

اغلب بیماران تنها یک هفته پس از عمل نیاز به مصرف داروهای مسکن دارند و پس از آن دردی را نخواهند داشت.

همچنین از آنجایی که جراحی به صورت بسته برای شما انجام گرفته و برش‌های کوچکی زده‌اند، روند بهبودی شما سریع است و پس از مدت کوتاهی قادر به انجام فعالیت‌های روزانه خود خواهید بود./۱۹۹۱۴۹

نظرات