بهترین مرکز لمینت و کامپوزیت دندان در شهریار و اندیشه

0

بخش زیادی از مراجعات دندانپزشکی امروز جامعه را، امور مربوط به زیبایی دندان در بر میگیرد. هزینه های زیادی در این مسیر انجام می شود و روش های درمانی بسیار متفاوتی پیشنهاد می شود. خیلی افراد دچار این چالش هستند که چه روشی بهترین بازدهی را برای آنها خواهد داشت و چطور می توانند با خیال راحت درخواست این خدمات را از یک کلینیک دندان پزشکی داشته باشند. لمینت و کامپوزیت دندان نیز از همین دست موارد می باشند که دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و هر کدام خصوصیات مربوط به خود را دارند. در این مطلب به صورت کامل در مورد ویژگی ها و تفاوت های لمینت و کامپوزیت صحبت خواهیم کرد و بهترین مرکز لمینت و کامپوزیت دندان در شهریار را نیز معرفی خواهیم کرد.

۱ . لمینت دندان

 مرکز لمینت و کامپوزیت دندان

در این روش برای پوشاندن عیوب ظاهری دندان شامل تغییر رنگ ها، ترک ها، شکستگی ها و … بعد از انجام معاینات اولیه، فرآیند قالب گیری صورت می گیرد. متخصص باید با توانایی بالا و تجربه کافی به درستی قالب را آماده کند و به لابراتوار ساخت لمینت ارسال کند. بعد از آماده شدن لمینت ها، در جلسه بعدی با دریافت رضایت مراجعه کننده، متخصص لمینت را روی دندان ها قرار می دهد و آن را می چسباند. تنوع فرآیند های قالب گیری، مواد لمینتی و … باعث شده است که از نظر هزینه و همچنین نتایج ایجادی اختلاف بین افراد مختلف باشد. پس حتما در این موارد دقت داشته باشید که لمینت برگشت ناپذیر است و عدم انجام صحیح و دقیق آن می تواند مشکلات ثانویه زیادی را برای شما بوجود بیاورد. پس حتما به بهترین مرکز لمینت دندان در شهریار مراجعه کنید.

مزایای لمینت دندان

ویژگی هایی که باعث می شود لمینت به عنوان روکش درخواست شود یا توسط متخصص به یک مراجعه کننده پیشنهاد گردد عبارتند از:

–        سفیدی و درخشندگی همیشگی و ماندگار دندان ها بارزترین ویژگی لمینت می باشد. ساختار سرامیکی لمینت ها در مقابل هر گونه تغییر رنگ مقاوم است و خیال فرد در این زمینه برای مدت طولانی راحت است.

–        قابل مشاهده بودن نتایج از همان لحظه اول نصب لمینت.

–        پوشیده شدن ایرادات ظاهری مانند ترک و شکستگی دندان : با کمک لمینت می توانید خیلی ایراداتی که نیاز به جراحی فک یا انجام ارتودنسی دارد را برطرف نمایید و هم زمان به درخشندگی دندان نیز دست پیدا کنید و هزینه کمتری نیز نسبت به موارد گفته شده تقبل نمایید.

–        کمک به بازسازی و حفاظت از مینای دندان توسط انجام لمینت.

–        طول عمر بالا و ماندگاری زیاد لمینت نسبت به سایر روش های هم ردیف.

معایب لمینت دندان

محدودیت های این روش درمانی سبب می شود که امکان انجام نیز برای همه افراد فراهم نباشد از جمله :

–        عدم برگشت پذیری : زمانی که فرد دندان های خود را برای لمینت تراش دهد، دیگر نمی تواند بعد از نصب به روال سابق برگردد. چرا که فرم ظاهری دندان ها دچار تراش شده اند و از طرفی مقاوم بودن آنها کاهش پیدا کرده است.

–        هزینه لمینت نسبت به روش هایی از جمله کامپوزیت بسیار بالاتر است.

–        حساسیت های دمایی : بعد از انجام لمینت در دو هفته اول احتمال حساسیت بالا نسبت به  نوشیدنی ها و غذاهای گرم و سرد وجود دارد. این عارضه موقتی است و خمیردندان و دهان شویه به کاهش آن کمک می کند.

–        در صورتی که لمینت آسیب ببیند یا بشکند امکان ترمیم آن وجود ندارد.

–        طولانی تر بودن زمان  نصب نسبت به روش هایی مانند کامپوزیت دندان.

۲ . کامپوزیت دندان

مرکز لمینت و کامپوزیت دندان

فرآیند کامپوزیت ساده تر از لمینت انجام می شود و نیاز به قالب گیری و انتظار جهت تهیه شدن وجود ندارد. در این روش متخصص طی یک یا دو جلسه، با استفاده از مواد پر کننده دندان، لایه ای را روی دندانها ایجاد می کند. رنگ این لایه معمولا نزدیک به رنگ دندان یا روشن تر انتخاب می شود. استفاده از مواد بر روی دندان نیازمند تجربه است و دقت در انجام فرآیند باید بسیار بالا باشد تا نتایج یک دست و ماندگاری را ایجاد نماید. کامپوزیت ایجادی نیاز به ترمیم در دوره های مشخص دارد که  متخصص برای مراجعه کننده تعیین می کند. معمولا این دوره ها به صورت سالیانه هماهنگ می گردد.

تنوع مواد کامپوزیتی بسیار زیاد است و ازجمله نکات مهم در مورد این روش انتخاب کامپوزیت مناسب می باشد، در نتیجه به بهترین مرکز کامپوزیت دندان در شهریار مراجعه نمایید.

مزایای کامپوزیت دندان

برخی ویژگی های کامپوزیت ها سبب شده است که طرفداران خاص خود را داشته باشند و متخصص دندانپزشکی آن را برای افراد مشخصی پیشنهاد دهند. مهمترین این ویژگی ها عبارتند از:

–        عدم نیاز به آماده سازی دندان که سبب می شود هیچ آسیبی به بافت دندان وارد نشود.

–        قیمت مناسب تر نسبت به سایر روش ها از جمله لمینت

–        امکان انجام ترمیم به صورت دوره ای و حتی در شرایطی که آسیبی به کامپوزیت وارد شود.

–        امکان انجام کامپوزیت در یک یا نهایت دو جلسه وجود دارد.

–        در انجام آن نیاز به بی هوشی وجود ندارد.

–        برگشت پذیر بودن کامپوزیت که سبب می شود در صورت عدم تمایل فرد روکش را بردارد.

معایب کامپوزیت دندان

محدودیت های کامپوزیت دندان که برخی از آنها تحت تاثیر نوع مواد کامپوزیت و تخصص دندانپزشک متفاوت می باشند شامل موارد زیر هستند :

–        تغییر رنگ و لکه دار شدن بر اثر مواد نوشیدنی و غذایی رنگی

–        طول عمر پایین تر نسبت به روش هایی مانند لمینت

–        اضافه شدن حجم روی دندان به دلیل عدم برش دندان و برجسته تر شدن آنها

–        ظاهر نامناسب در صورت استفاده از مواد بی کیفیت

استفاده از مواد بی کیفیت متاسفانه عاملی است که بخاطر کاهش قیمت و انجام تبلیغات ارزان، در برخی از مراکز انجام می شود. کلینیک بابکان در راستای اهداف خود، کیفیت را اصل قرار داده و در زمینه کامپوزیت و لمینت از بهترین برندهای روز دنیا بهره می برد.

تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان

  • با توجه به تعریفهای خلاصه ای که در مورد این دو روش بیان شد، واضح ترین تفاوت، عدم نیاز به قالب گیری در کامپوزیت نسبت به لمینت است. همین مورد باعث می شود که سرعت اجرای کامپوزیت بالاتر باشد.
  • مورد بعدی کیفیت و ماندگاری است که در کامپوزیت دندان به کیفیت دندان ها و مواد کامپوزیت بستگی دارد و در لمینت این کیفیت بیشتر تحت تاثیر کیفیت خود قالب لمینت است.
  • در کامپوزیت نیاز به مراجعه های دوره ای به صورت سالیانه جهت ترمیم مواد وجود دارد. در این جلسات همچنین اگر زردی و جرم گرفتگی بر روی کامپوزیت ایجاد شده باشد برطرف می گردد.
  • در لمینت باید دندان ها تراش بخورند و برای قالب گیری آماده شوند اما در مورد کامپوزیت نیاز به هیچ گونه تغییری بر روی دندان نیست و از این رو مشکلات کمتری برای دندان بوجود می آید.
  • سرعت انجام کامپوزیت از لمینت بالاتر است چرا که زمان برای آماده سازی قالب وجود ندارد.
  • هزینه انجام کامپوزیت نسبت به هزینه لمینت کمتر می باشد.

برای مشاهده توضیحات بیشتر و نظرات بیماران درباره تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان کلیک کنید.

عوامل تاثیر گذار بر روی نتیجه نهایی کامپوزیت دندان و لمینت

با پیشرفت تکنولوژی و دستیابی به مواد گوناگون، تنوع مواد کامپوزیتی و همچنین لمینت ها بسیار زیاد شده است. همین موضوع سبب شده است که انواع مختلفی از هر کدام در اختیار متخصصین و مراجعه کنندگان باشد. از انواع کامپوزیت ها می توان به مواردی چون ماکروفیل ها، میکروفیل ها، هیبرید، میکرو هیبرید و نانو هیبرید ها، نانو کامپوزیت و … اشاره کرد. از نظر کاربرد دندانپزشکی نیز کامپوزیت ها را به دو دسته اصلی یعنی کامپوزیت های قدامی ( مربوط به زیبایی و دندان های جلویی دهان) و کامپوزیت های خلفی ( برای دندان های انتهایی و با تحمل فشار بیشتر) تقسیم می شوند.

این تنوع و گستردگی در مواد یکی از عوامل اثر گذار بر نتیجه درمان می باشد. در روش هایی مانند کامپوزیت و لمینت، تجهیزات کلینیک در کنار تخصص و توانایی دندان پزشک از مهمترین دلایل رسیدن به بهترین نتیجه ممکن می باشند. پس برای انجام این کار حتما به بهترین مرکز لمینت و کامپوزیت باید مراجعه کنید.

مرکز لمینت و کامپوزیت دندان

بهترین مرکز لمینت و کامپوزیت دندان در شهریار و اندیشه

زمانی می توانیم  این ویژگی را به یک کلینیک نسبت بدهیم که هم از بهترین برند مواد که شامل شرکت های سازنده سوئیسی و کره ای می شود استفاده کند و هم اینکه بهترین متخصصین این حوزه در آن کلینیک فعالیت داشته باشند. کلینیک بابکان توانسته است  با بروز کردن تجهیزات دندانپزشکی خود، همراه با اهمیت دادن به مواد اولیه و پایه از بهترین برند های جهانی شرایط را برای متخصصین با تجربه و توانا فراهم نماید تا آنها با علم و دانش خود عالی ترین نتیجه ممکن را ایجاد کنند.

مقاومت کامپوزیت بیشتر است یا لمینت؟

در حالت کلی و شرایط استاندارد، لمینت دارای مقاومت بیشتری نسبت به کامپوزیت است. عواملی که باعث این افزایش مقاومت می شود هم شامل مواد سرامیکی لمینت است و هم اینکه فرآیند ساخت آن به صورت اختصاصی برای هر فرد خاص و متفاوت می باشد. دقیقا مطابق قالبی که گرفته شده است. مواردی که لمینت مقاومت بیشتری از خود بروز می دهد شامل ضربه دیدن، تغییر رنگ، خراب شدن و … می باشد.

کامپوزیت ها در مقابل تغییر رنگ ضعیف تر هستند و در صورت عدم مراقبت صحیح با مشکل تغییر رنگ در آنها مواجه خواهید بود که نیاز به انجام درمان های بعدی وجود خواهد داشت. مشکل بعدی که در کامپوزیت ها نسبت به لمینت ها زیاد ایجاد می شود، ترک خوردگی است. ترک خوردگی سبب می شود بعد از مدتی کامپوزیت به طور کامل بشکند و فرو بریزد.

پس اگر از بهترین نوع کامپوزیت استفاده شود ، باز هم نمی توان استحکامی در حد لمینت ایجاد کرد.

بعضا متخصصان به صورت ترکیبی از هر دو مورد استفاده می کنند. به این صورت که در دندان های جلویی به خاطر فشار کمتر و همچنین رنگ طبیعی تر برای لبخند، کامپوزیت به کار می رود و برای دندان های انتهایی به خاطر فشار بیشتر سرامیک به کار گرفته می شود.

مرکز لمینت و کامپوزیت دندان

چطور عمر مفید و ماندگاری کامپوزیت را افزایش دهیم؟

در کنار مواردی مانند کیفیت کار متخصص، کیفیت مواد کامپوزیتی و مواردی از این دست، نحوه مراقبت و نگهداری از کامپوزیت توسط فرد نیز، بر روی عمر مفید آن به مقدار زیادی اثر گذار می باشد. با رعایت نکاتی می توان هم به زیبایی این کامپوزیت ها کمک کرد و هم مانع ترک خوردن و شکسته شدن آنها شد. این نکات عبارتند از :

–        بهداشت دهان و دندان: به همان میزان که امور بهداشت دهان و دندان بر سلامتی دندان طبیعی اثر گذار است بر ماندگاری کامپوزیت نیز تاثیر دارد. با انجام نکات بهداشتی دهان هم از تغییر رنگ کامپوزیت ها جلوگیری کنید، هم اینکه به عمر مفید کارکردی آن بیافزایید. استفاده از مسواک و نخ دندان مهمترین مراقبت بهداشتی است.

–        عدم مصرف مواد غذایی سفت و رنگی : در روزهای اولیه بعد از انجام کامپوزیت از خوردن مواد غذایی رنگی تا حد امکان خودداری کنید و در ادامه سعی کنید مواد غذایی و خوراکی هایی که دارای سفتی و سختی متوسط و رو به بالا می باشند را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

–        در مورد دهان شویه های فلوراید مشکلی وجود ندارد و تحقیقات نشان می دهد عامل تغییر رنگ کامپوزیت نیستند. پس به درستی و کامل برای بهداشت دهان، از آنها استفاده کنید.

–        خمیردندان های بسیار قوی در زمینه سفید کنندگی را استفاده نکنید چرا که سطح کامپوزیت را ضعیف می کند.

–        عدم مصرف دخانیات : به تاثیر دخانیات بر روی سلامتی کلی فرد کاری نداریم، اما بعد از کامپوزیت، استفاده از سیگار و سایر دخانیات بر تغییر رنگ و ضعیف شدن کامپوزیت ها بسیار اثر گذار می باشد.

–        عدم استفاده از نوشابه و چای : نوشیدنی های اسیدی و قندی نه تنها به مواد کامپوزیت آسیب وارد می کنند بلکه احتمال خورندگی، ایجاد عفونت دندانی و … نیز وجود خواهد داشت. استفاده از نی برای نوشیدن مستقیم ان موارد تا حدودی میزان  مشکلات را کم می کند.

–        عدم ساییدن دندان ها به هم و فشار زیاد دو فک : گاهی بر اثر عادت یا شرایط عصبی و … ممکن است دندان ها را به یکدیگر فشار دهیم یا آنها را روی هم بکشیم، چنین اموری در خیلی موارد باعث ترک خوردگی و شکستگی کامپوزیت ها می شود.

–        استفاده از بهترین مواد کامپوزیتی : جدای مراقبت های شخصی، انتخاب بهترین و با کیفیت ترین مواد کامپوزیتی در ماندگاری آن تاثیر بسزایی دارد.

–        انتخاب متخصص و کلینیک معتبر : زمانی که می خواهید به انجام کامپوزیت  بپردازید باید با دقت و انجام تحقیقات مناسب، بهترین متخصص و کلینیک را انتخاب کرده تا از تجهیزات کلینیک و تجربه او برای بادوام تر بودن کامپوزیت استفاده کنید.

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟

در بسیاری از تبلیغات عنوان می شود که با انجام کامپوزیت برای همیشه از مشکلات دندان راحت شوید. باید بگوییم همیشه ای در کار نیست و چنین صحبتی در مورد مواد مصرفی، بیشتر بازاریابی است. کامپوزیت ها و لمینت ها با توجه  به کیفیت مواد اولیه و انجام مراقبت ها، می توانند بازدهی بیشتری داشته باشند که برای آنها حداکثر ۷ سال برآورد شده است. انجام معاینات بعدی، ترمیم ها و … نیز تاثیر گذار است.

فردی که قرار است کامپوزیت کند باید بداند که هزینه او بابت چه مدت تغییرات است و از چه زمانی نیاز است که مجدد برای ترمیم و ایجاد زیبایی دندان خود به متخصص مراجعه کند. بازه ۶ تا ۷ سال بیشترین گزارشات ثبت شده است و در مواردی که کمتر از این مقدار باشد، مراقبت ها ضعیف بوده یا مواد کیفیت بالا نداره و در نهایت شاید متخصص فرآیند کامپوزیت را به خوبی انجام نداده باشد.

مرکز لمینت و کامپوزیت دندان

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟

روش های درمانی  جدای اینکه با هدف متفاوت و کیفیت متفاوت ارائه می شوند، بخاطر شرایط متغیر افراد نیز اهمیت پیدا می کنند. چرا که یک روش موفق مانند لمینت نیز در خیلی موارد با محدودیت هایی روبرو می شود و امکان انجام آن برای افرادی وجود ندارد. حتی در مواردی نه تنها باعث رضایت نمی شود که مشکلاتی را نیز بوجود می آورد. می توان به دسته افراد زیر در این زمینه اشاره کرد :

–        افرادی که دندان قروچه دارند : چنین افرادی بخاطر عادات ناخواسته ای که دارند، به آستر لمینت فشار وارد می کنند و عامل ترک خوردن و شکسته شدن آن می گردند. لمینت شکسته شده نیز باید ترمیم شود وگرنه خطرناک می باشد.

–        افرادی که بهداشت دهان را رعایت نمی کنند : در صورتی که فرد مسواک نمیزند، به تمیزی دهان بعد از غذا و خوراکی اهمیت نمی دهد و … بهتر است لمینت انجام ندهد.

–        کسانی که غذاها و خوراکی های سفت مصرف می کنند: این برنامه غذایی حتی برای دندان طبیعی هم مضر است. شکستن پسته و فندق، فشار ناشی از جویدن غذای سفت، خوردن یخ، جویدن ناخن و … عوامل ایجاد آسیب بر روی لمینت هستند.

–        بیماران خاص : دندان های خراب و پوسیده که درمان نشده باشند، بافت عفونت کرده لثه، بیماری نرمی لثه، ضعیف بودن دندان ها و … از جمله این بیماری ها می باشند که مانع ایجاد لمینت مناسب می گردند.

در کنار این موارد، محیط زندگی، شرایط کاری و … نیز بر روی انجام لمینت و .. اثر گذار است. ورزشکارانی که در محیط های درگیر شونده فعالیت دارند مانند فوتبال، کشتی، بسکتبال و … باید به این نکته توجه کنند.

جلوگیری از ایجاد مشکلات دهان و دنـدان بعد از لمینت

در مورد اجرای فرآیند لمینت در صورت مراجعه به متخصص معتبر نگرانی وجود نخواهد داشت و در زمان انجام آن با مشکلی مواجه نمی شوید. اما در بهترین شرایط درمانی نیز وفق پذیری و سازگاری ممکن است برای برخی افراد بیشر طول بکشد. از طرفی ممکن است تحت تاثیر بیماری های لثه و دندان، مشکلات دهانی و … عوارض خود را نیز نشان دهد.

رعایت اصول غذایی، خوراکی ها و نوشیدنی ها در اولین قدم کمک زیادی برای کاهش ایجاد حساسیت می کند. حتی نوشیدنی های سالم مانند آب را نیز در دمای متعادل نه  خیلی داغ و نه خیلی سرد استفاده کنید. برنامه غذایی درست و حذف مواردی مانند چای داغ، نوشابه یخ و … طول عمر لمینت را بعضا تا چند برابر افزایش داده است.

مشاهده هرگونه تغییرات در دهان، بخصوص اطراف لثه ها یا احساس درد در ناحیه زیر لمینت و درون دندان ها را بلافاصله به متخصص خود گزارش دهید و جهت انجام معاینات، حضوری به کلینیک مراجعه نمایید.

انجام لمینت دنـدان به چه کسانی توصیه می گردد؟

مرکز لمینت و کامپوزیت دندان

این روش زیبایی و برطرف کننده عیوب ظاهری در موارد بسیار گسترده ای کار برد دارد. از ترمیم فواصل دندانی، شکستگی آنها، تغییر خط لثه و .. گرفته تا ایجاد یک لبخند زیبا و درخشان بر روی لبان افراد، دلایل مراجعه برای انجام لمینت است. برخی از مهمترین گزینه ها برای انجام لمینت شامل گروه های زیر می باشند:

–        تیرگی و زردی زیاد بر روی دندان ها : افرادی که با روش های مختلف نتوانسته اند رنگ دندان خود را تغییر دهند و بخاطر جنس دندان در مدت کوتاهی دوباره زرد می شوند، به راحتی می توانند با لمینت این مشکل را حل کنند.

–        کوتاه بودن عاج دندان در افراد: با انجام لمینت دندان ها بلند تر و زیباتر دیده می شوند و خط خنده قشنگی خواهند داشت.

–        زمانی که دندانها کج شده باشند.

–        عدم برابری دندان ها روی خط لبه و بالا و پایین بودن آنها

–        افرادی که دندان شکسته یا لب پریده دارند.

–        افرادی که دارای دندان ترک خورده هستند.

عمر متوسط لمینت دنـدان چقدر است؟

می توان گفت میانگین عمر لمینت دندان ها چیزی در حدود دو برابر عمر کامپوزیت ها می باشد. استحکام و قدرت لمینت نسبت به کامپوزیت باعث شده است که ماندگاری آنها تا ۱۵ سال نیز باقی بماند و به همین خاطر بسیار محبوب و پر طرفدار باشد.

به این نکته توجه کنید که در صورت انجام مراقبت های درست و اصولی امکان عملکرد مناسب برای لمینت در چند دهه نیز وجود دارد.

نظرات