اسامی بازیگران فیلم حوض نقاشی با نقش + داستان و بیوگرافی بازیگران

0

فیلم حوض نقاشی فیلم ایرانی به کارگردانی مازیار میری بوده و محصول سال ۱۳۹۱ است و در آن بازیگران ایرانی زیادی به ایفای نقش پرداختند. فیلم حوض نقاشی یکی از برجسته ترین آثار سینمای ایران است که جوایز جشنواره ها داخلی و بین المللی زیادی را تصاحب کرده است. فیلم حوض نقاشی برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر پخش شد و تاکنون در شبکه های مختلف سینما پخش شد است و حالا بار دیگر مجدد از شبکه نمایش روی آنتن خواهد رفت این فیلم در ژانر درام ، رمانتیک ساخته شده و شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدرعرفایی، سپهراد فرزامی، سیامک احصایی و الهام کردا در آن بازی کرده‌اند.

اسامی بازیگران فیلم حوض نقاشی

بازیگران حوض نقاشی عبارتند از :

  • شهاب حسینی در نقش رضا
  • نگار جواهریان در نقش مریم
  • فرشته صدرعرفایی در نقش مرضیه
  • سپهراد فرزامی در نقش سهیل
  • سیامک احصایی
  • الهام کردا
    و …

اسامی بازیگران فیلم حوض نقاشی با نقش + داستان و بیوگرافی بازیگران

درباره فیلم حوض نقاشی

فیلم حوض نقاشی محصول کشور ایران و در ژانر درام ، رمانتیک می‌باشد و به کارگردانی مازیار میری در سال ۱۳۹۲ ساخته شده است.

خلاصه داستان فیلم حوض نقاشی

خلاصه داستان فیلم حوض نقاشی

داستان فیلم درباره یک زن و شوهر کند ذهن است به اسم مریم و رضا که با آدم‌های دیگر فرق دارند، آن هم نه یک فرق ساده، بلکه بسیار بزرگ، آن‌ها هر دو دچار معلولیت ذهنی هستند و باید تلاش کنند تا به دیگران ثابت کنند این تفاوت بزرگ را با معجزه عشق حل کرده‌اند. ولی کنار پذیرفتن این تفاوت برای تنها پسرشان که بر خلاف آنها کاملا سالم و مثل بقیه آدم هاست، به اندازه ای سخت است که از خانه می‌گریزد…

 

بیوگرافی بازیکران فیلم حوض نقاشی

بیوگرافی بازیگران فیلم حوض نقاشی

بیوگرافی بازیکران فیلم حوض نقاشی

شهاب حسینی (رضا)

زادهٔ ۱۴ بهمن ۱۳۵۲) بازیگر ایرانی است. او در سال ۱۳۹۸ از سوی دولت فرانسه نشان لژیون دونور را کسب کرد.حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد.

داستان فیلم حوض نقاشی

فرشته صدرعرفایی (مرضیه)

متولد ۹ تیر سال ۱۳۴۱ در تهران) بازیگر، گوینده و عروسک گردان اهل ایران است.

فرشته صدرعرفایی، فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۵۲ با حضور در کلاس‌های تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش کودکان و نوجوانان شروع کرد. از سال ۱۳۶۲ کار خود را در سینما با بازی در نمایش تلویزیونی «ببری طوفان عظیم جنگل» شروع کرد و از آن زمان در ۱۸ مجموعهٔ تلویزیونی و فیلم سینمایی به‌عنوان گوینده و عروسک‌گردان حضور پیدا کرد. عرفایی در فیلم‌های متعددی به ایفای نقش پرداخته‌است. در عرصهٔ کارگردانی ۴ مجموعهٔ تلویزیونی به نام‌های «لی لی حوضک»، «گربه جله و آقاپسر»، «عید اومد بهار اومد» و «پلیس آسمانی» را ساخته‌است. همسر سابق او کامبوزیا پرتوی فیلمنامه‌نویس و کارگردان بود.

بیوگرافی سپهراد فرزامی بازیگر نقش سهیل در فیلم حوض نقاشی

سپهراد فرزامی (سهیل)

سپهراد فرزامی، بازیگر کودک سینما و تلویزیون ایران است که برای اولین بار در فیلم «حوض نقاشی» توانست خوش بدرخشد. او در آن فیلم نقش پسر شهاب حسینی و نگار جواهریان را بر عهده داشت. وی در دومین تجربه مهم سینمایی اش در فیلم «اروند» به کارگردانی پوریا آذربایجانی ایفای نقش کرد.

بیوگرافی نگار جواهریان بازیگر نقش مریم در فیلم حوض نقاشی

نگار جواهریان (مریم)

زادهٔ ۲۲ دی ۱۳۶۱) بازیگر ایرانی است. او برای فیلم طلا و مس (۱۳۸۸) برندهٔ جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنوارهٔ فیلم فجر شد. او برای فیلم حوض نقاشی (۱۳۹۱) بار دیگر نامزد دریافت این جایزه شد. جواهریان از سال ۱۳۹۵ با رامبد جوان، بازیگر و کارگردان ایرانی ازدواج کرده‌است و یک فرزند نیز دارد که در کانادا به دنیا آمده است.

عوامل فیلم

کارگردان مازیار میری
تهیه‌کننده منوچهر محمدی
مدیر فیلمبرداری محمد آلادپوش
فیلم‌نامه‌نویس حامد محمدی
آهنگساز سعید انصاری
موسیقی سعید انصاری
فیلم‌بردار محمد آلادپوش
تدوین‌گر محمدرضا مویینی

نظرات