بیوگرافی آیت الله عباسعلی سلیمانی و همسر و فرزندانش +‌علت ترور و سوابق زندگی

0

بیوگرافی آیت الله عباسعلی سلیمانی و همسر و فرزندانش +‌علت ترور و سوابق زندگی

زندگی شخصی و بیوگرافی آیت الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه بابلسر، نماینده ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان رهبری و همسرش, درگذشت و علت ترور و شهادت آیت الله عباسعلی سلیمانی و همسرش و فرزندان با عکس و زندگی شخصی و سوابق زندگی شخصی و سیاسی و خانواده اش را در سایت حرف تازه میخوانید

آیت الله عباسعلی سلیمانی کیست با علت ترور و فوت

آیت الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه بابلسر و نماینده مجلس خبرگان رهبری متولد ۳ خرداد ۱۳۲۶ سوادکوه استان مازندران در ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سن ۷۵ سالگی به ضرب گلوله افراد ناشناس ترور شد. آیت الله سلیمانی پیش از این امام جمعه کاشان و امام جمعه زاهدان بوده است.

بیوگرافی آیت الله عباسعلی سلیمانی

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی اسبوکلائی در ۳ خرداد ۱۳۲۶ در روستای امیر کلا از منطقه انور سوادکوه مازندران در یک خانواده مذهبی و کشاورز پای به عرصه وجود گذاشت. او اهل سوادکوه و اصالتا شمالی می باشد.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه بابلسر، عضو مجلس خبرگان، نماینده مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه کاشان و زاهدان بود. ایشان مدتی در شهرهای مختلف کشورمان به عنوان امام جمعه در کاشان و زاهدان و بابلسر خدمت کرده است. وی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ تا ۹ فروردین ۱۴۰۱ بود.

بیوگرافی آیت الله عباسعلی سلیمانی و همسر و فرزندانش

زندگینامه آیت الله عباسعلی سلیمانی

از همسر و فرزندان آیت الله سلیمانی خبری منتشر نشده است

سوابق

عباسعلی سلیمانی در خانواده‌ای متدین در سوادکوه بدنیا آمد. در سن ۵ سالگی به مکتب خانه رفت و در ۱۲ سالگی وارد حوزه علمیه قم شد بعد از مدتی به حوزه علمیه کوهستان رفت و برای تکمیل دروس علمیه به مشهد رفت، سپس در سال ۱۳۴۷ برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم بازگشت.

ایشان در کنار تحصیل، به تبلیغ و تدریس علوم دینی پرداخت و به شهرها و روستاهای مختلف سفر کرد.

در سابقه آیت الله سلیمانی نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه و نماینده ولی فقیه در شهر کاشان و زاهدان دیده میشود.

در سال ۱۳۴۶ به قم مشرف و در مدرسه علمیه خان که زیر نظر فرزند برومند آیةالله العظمی بروجردی قرار داشت، مستقر شد و برخی از دروسی را که در مشهد گذرانده بود به خاطر تفاوت در تدریس و کیفیت بالاتر تدریس قم، دوباره گذراند و از محضر آیات مصطفی اعتمادی (رسائل)، مشکینی (مکاسب)، فاضل لنکرانی و سبحانی (جلدین کفایة الاصول) فیض برد. همزمان از تفسیر آیةالله خزعلی و منظومه آیةالله محمدی گیلانی و آیةالله محمد یزدی و اسفار آیةالله جوادی آملی و دوره آموزش نویسندگی و آشنایی با قلم از مکتب آیةالله سبحانی و مصطفی زمانی مستفیض شد

در سال ۱۳۴۹ در سن ۲۳ سالگی در دروس خارج فقه و اصول آیات عظام میرزا هاشم آملی، گلپایگانی و وحید خراسانی شرکت کرد. همزمان اقتصاد در نهج البلاغه را از محضر آیةالله نوری همدانی و مباحث کلامی و اعتقادی را از محضر آیةالله مکارم شیرازی، مستفیض شد

بیوگرافی و علت ترور آیت الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه بابلسر + همسر و فرزندان

فعالیت ها پس از پیروزی انقلاب

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و شکل گیری سیستم قضایی کشور جهت تکمیل کادر قضایی در آزمون قضایی شرکت کرد و مقام اول را کسب کرد. در تاریخ ۱۷/۷/۱۳۵۹ به سمت امام جمعه بابلسر منصوب شده و یک سال بعد، مسئولیت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه مازندران را بر عهده گرفت، بعدها کل آموزش عالی مازندران و گلستان به او واگذار گردید

در سال ۱۳۸۰ سمت امامت جمعه زاهدان و نمایندگی مقام معظَّم رهبری در استان سیستان و بلوچستان و در سال ۱۳۸۲ مسئولیت نمایندگی معظَّم له در امور اهل سنت این استان به عهده آیت الله عباس علی سلیمانی گذاشته شد.

زندگینامه آیت الله عباسعلی سلیمانی و همسر و فرزندانش

امام جمعه سابق شهر زاهدان

سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه شهر زاهدان به مدت ۱۷ سال بود که در نهایت در تاریخ جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ از مردم سیستان و بلوچستان در نماز جمعه از منصب امامت جمعه این شهر خداحافظی کرد.

علت ترور آیت الله عباسعلی سلیمانی

در روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ آیت الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه بابلسر که برای انجام امور بانکی به یکی از بانک‌های بابلسر در محدوده میدان شهربانی بود. یکی از حاضران در بانک، با استفاده از اسلحه نگهبان شعبه، شروع به تیراندازی کرد که در جریان این تیراندازی عباسعلی سلیمانی مجروح و بر اثر شدت جراحات، به شهادت رسید. به گفته معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، فرد ضارب بازداشت شده‌است.

روح الله سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مازندران روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۲ گفت: آیت الله سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در حمله فردی ناشناس مورد سوء قصد قرار گرفت و جانباخت.

جزئیات شهادت

در ساعت ۱۲ روز چهارشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، عباسعلی سلیمانی برای انجام امور بانکی به یکی از بانک های بابلسر در محدوده میدان شهربانی مراجعه می کند. یکی از حاضران در بانک، با استفاده از اسلحه نگهبان شعبه، شروع به تیراندازی به سمت سایرین می‌کند که در جریان این تیراندازی عباسعلی سلیمانی مجروح شده و بر اثر شدت جراحات، به شهادت می رسد به گفته معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، فرد ضارب بازداشت شده است.

به نقل از خبرگزاری حوزه: فرزند آیت الله سلیمانی خبر سوءقصد به جان پدرش که منجر به ارتحال او شده است را تایید کرد و گفت: هنوز از جزئیات ماجرا اطلاع دقیقی ندارم و عازم بابلسر هستم.

ماجرای ترور آیت الله عباسعلی سلیمانی

مراسم تشیبع و خاکسپاری ایت الله سلیمانی

با دستور استاندار مازندران روزهای هفتم، هشتم و نهم اردیبهشت ماه در استان عزای عمومی اعلام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: در پی جان باختن شهادت گونه آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری به دستور استاندار سه روز عزای عمومی در مازندران اعلام شده است.

روح الله سلگی افزود: فردا عصر آیین وداع با پیکر مطهر آیت الله سلیمانی در استان برگزار خواهد شد و آیین تشییع و خاکسپاری نماینده فقید مجلس خبرگان رهبری روز جمعه در قم برگزار می شود. وی خاطر نشان کرد: با دستور استاندار مازندران روزهای هفتم، هشتم و نهم اردیبهشت ماه در استان عزای عمومی اعلام شده است.

مسئولیت‌ها و فعالیت‌ها

امامت جمعه بابلسر
مسئول نهاد رهبری در آموزش عالی مازندران
استاد حوزه و دانشگاه
عضو هیئت امنای دانشگاه سیستان و بلوچستان
عضو مجلس خبرگان رهبری
مسئول هیئت امنای دانشکده علوم قرآن زاهدان
عضو هیئت امنای دریانوردی چابهار
عضو هیئت مؤسس مرکز آموزش ضمن خدمت معلمان بابلسر
امام جمعه مازندران
نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان

تبلیغ معارف حقه الهیه از سال ۱۳۴۴ تا کنون در استان های مختلف کشور؛

امامت جمعه و عضو شورای ائمه جمعه استان مازندران از ۱۳۵۹ تا ۱۳۸۰؛

مسئول نهاد رهبری در مراکز آموزش عالی ملی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دانشگاه علوم پزشکی بابل و مجتمع دانشگاهی کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از سال های ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۵؛

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی منطقه ۳، شامل استان های گیلان، مازندران و گلستان در سال های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۰؛

عضو هیأت مؤسس دانشگاه غیرانتفاعی علوم و فنون مازندران و عضو هیأت امنای همین دانشگاه؛

عضو هیأت مؤسس مرکز آموزش ضمن خدمت معلمین بابلسر؛

امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان از سال ۱۳۸۰ تا کنون؛

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان از سال ۱۳۸۲ تاکنون؛

نماینده رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۶؛

عضو هیأت امنای دانشگاه علمی سیستان و بلوچستان؛

عضو هیأت امنای دانشگاه علوم دریایی چابهار؛

رئیس هیأت امنای دانشکده های علوم قرآنی زاهدان و زابل؛

عضو شورای عالی مجمع التقریب؛

مسئول مؤسسه آموزشی مذاهب اسلامی….

خدمات ارائه شده در بابلسر و مازندران

احداث المهدی با مساحت چهار هزار و دویست متر مربع؛

احداث حوزه علمیه امام هادی(ع) در سه طبقه با مساحت بیش از سه هزار متر مربع که متأسفانه بعد از انتقال بنده به زاهدان، بلااستفاده ماند؛

احداث هشت باب مدرسه به وسیله خیر بزرگواری به نام حاج غلام حسین مطهری زیر نظر این جانب؛

احداث پژوهشکده معلمان ضمن خدمت؛

احداث دانشگاه غیر انتفاعی علوم و فنون مازندران مستقر در بابل در جوار دیگر اعضای هیأت مؤسس و هیأت امناء….

خدمات ارائه شده در زاهدان

توسعه و تجهیز حوزه علمیه امام صادق(ع) و ترمیم و تجهیز کتابخانه آن و احداث چند باب واحد مسکونی جهت اسکان اساتید؛

تجهیز نسبی مصلای قدس و دیوارکشی عیدگاه المهدی؛

احداث ساختمان اداری نمایندگی ولی فقیه؛

حمایت و پی گیری جهت احداث ده باب مدرسه در مناطق مختلف استان، توسط افراد خیر مدرسه ساز؛

توسعه و ترمیم سالن اجتماعات دفتر….

نظرات