بیوگرافی سلیمان امین نادر (اژی امین) + ماجرای کشته شدن در اربیل و اژی امین کیست

0

بیوگرافی سلیمان امین نادر (اژی امین) + ماجرای کشته شدن در اربیل و اژی امین کیست

سلیمان امین نادر معروف به اژی امین فرمانده پیشمرگه‌های کرد در اربیل و معاون شورای امنیتی کردستان عراق می باشد. آژی امین مقام ارشد امنیتی کردستان اربیل و از همکاران بسیار مهم موساد در اقلیم کردستان می باشد که در حمله موشکی سپاه کشته شد. «اژی امین» مسئول سابق واحد اطلاعات امنیتی (زانیاری) در نهاد اتحادیه میهنی کردستان بوده که برخی از عملیات‌های تروریستی در داخل ایران را هدایت می کرد. در ادامه بیوگرافی اژی امین کیست همراه با عکس و سوابق وی مشاهده کنید:

بیوگرافی اژی امین + ماجرای کشته شدن در اربیل و عکس

بیوگرافی اژی امین

سلیمان امین نادر معروف به اژی امین، رئیس شورای عالی امنیتی حزب دموکرات کردستان عراق و فرمانده پیشمرگه‌های کرد در اربیل می باشد. او در حمله موشکی سپاه به اربیل کشته شده است. ترور شهید فخری زاده از جمله اقدامات تروریستی است که اژی امین در آن نقش داشته است.

سوابق

آژی امین با نام اصلی سلیمان امین نادر، معاون شورای امنیتی کردستان عراق و فرمانده پیشمرگه‌های کرد در اربیل می باشد. «اژی‌امین» از عناصر اصلی اقدامات تروریستی در ایران و همکار رسمی موساد می باشد. او سال هاست عضو نهاد اتحادیه میهنی کردستان بوده و مسئول سابق واحد اطلاعات امنیتی (زانیاری) می باشد. در سوابق وی همکاری با پیشمرگه های کرد عراق در اربیل دیده میشود.

بیوگرافی سلیمان امین نادر (اژی امین) + ماجرای کشته شدن در اربیل و عکس

ماجرای کشته شدن در اربیل

«آژی امین» از عناصر اصلی موساد در اربیل بود که در حمله سپاه به هلاکت رسید. به گزارش منابع محلی کردستان عراق می‌گویند آژی امین فرمانده اطلاعاتی سابق نیروهای پیشمرگه کرد و همکار استراتژیکی موساد در حملات موشکی سپاه در اربیل کشته شده است.
شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌وسیله موشک‌های نقطه‌زن و در یکی از پاسخ‌های خود به اقدامات تروریستی اخیر که در ایران و یا علیه منافع و فرماندهان ایرانی انجام شده بود، مقرّ موساد در اقلیم کردستان عراق و همچنین موقعیت برخی همکاران راهبردی موساد را به تلّی از خاک تبدیل کرد.

علی‌رغم گزارش‌ها از هلاکت او، اما برخی رسانه‌های اقلیم کردستان با صدور بیانیه‌ها و اخبار مکتوبی اعلام می‌کنند که او نمرده است، امّا مکتوب بودن تمام این اخبار و عدم انتشار هیچ‌گونه ویدیویی از او تا این لحظه، این گمانه را جدی‌تر می‌کند که او نیز احتمالاً به هلاکت رسیده است.

نظرات