بیوگرافی احمد ابوالقاسمی قاری قرآن برنامه محفل + همسر و فرزندان و سوابق

0

بیوگرافی احمد ابوالقاسمی قاری قرآن برنامه محفل + همسر و فرزندان و سوابق

بیوگرافی حاج احمد ابوالقاسمی

حاج احمد ابوالقاسمی : زاده بهمن ماه ۱۳۴۷ در تهران قاری قرآن است و در حال حاضر در برنامه محفل شبکه سه به عنوان کارشناس و داور فعالیت می کند او هم اکنون مدير مركز آموزش قرآن حرم حضرت عبدالعظيم حسنی (ع) می باشد. در ادامه به معرفی و بیوگرافی احمد ابوالقاسمی قاری قرآن و همسرش و فرزندانش و آثار قرآنی و سوابق شغلی و اینستاگرام وی می پردازیم. با ما همراه باشید.

بیوگرافی احمد ابوالقاسمی

زندگینامه احمد ابوالقاسمی و همسر و فرزندان

احمد ابوالقاسمی قاری و حافظ قرآن اهل ایران است . او از سال ۶۶ جلسات قرانی را راه اندازی کرده و در سال ۱۳۷۱ رتبه بین‌المللی قران را گرفته است. او همچنین مدير مركز آموزش قرآن حرم حضرت عبدالعظيم حسنی (ع) و رییس سابق رادیو قرآن می باشد و از جانبازان دفاع مقدس در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است، او از سال ۶۱ یعنی در ۱۳ سالگی‌اش وارد کلاس‌های قرآن شده است و به گفته خودش در مدت کوتاهی روان خوانی قرآن را یاد گرفته است. او فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد علوم قرانی است و دکتری رشته تلاوت را دارد و در حال حاضر در برنامه محفل شبکه ۳ در تلویزیون حضور دارد. احمد ابوالقاسمی پسر عموی محمد رضا ابوالقاسمی قاری بزرگ قرآن است.

بیوگرافی احمد ابوالقاسمی و همسر و فرزندان

خانواده

احمد ابوالقاسمی در خانواده کاملا مذهبی در جنوب غرب تهران چشم به جهان گشود. او یک خواهر و ۵ برادر دارد. پسر عمویش یکی از بزرگان و برجسته ترین قاریان قرآن می باشد.

احمد ابوالقاسمی کیست

سوابق

از کودکی وارد حوزه قرآنی شده و تلاوق قرآن را از دوران مدرسه آموخته است. احمد ابوالقاسمی از سال ۶۱ یعنی در ۱۳ سالگی‌ وارد کلاس‌های قرآن شده است و به گفته خودش در مدت کوتاهی روان خوانی قرآن را یاد گرفته است. مادرش مشوق اصلی‌اش در این مسیر بوده و، چون پسرعمویش یکی از قاریان برجسته کشوری محسوب می‌شده، مادرش دوست داشته تا او نیز مانند پسرعمویش این راه را انتخاب کند.
ابوالقاسمی طی این سال‌ها در ۳۶ کشور به عنوان قاری قرآن حضور داشته است و از دید خودش مهم‌ترین سفری که در این سال‌ها داشته است، سفر به کشور مصر است که این سفر را به دعوت سفیر این کشور رفته است. ابوالقاسمی در کارنامه کاری‌اش ریاست رادیو قرآن را نیز دارد.
در سال ۱۳۷۱ رتبه بین‌المللی قران را گرفته است، از سال ۸۱ کلاس‌های او در فرهنگسرای قران برگزار میشود و در همان سال‌ها حدود ۳۰۰ نفر، قران پژوه در کلاس‌هایش حضور داشتند.

سوابق احمد ابوالقاسمی

همسر احمد ابوالقاسمی + فرزندان حاج احمد ابوالقاسمی

ایشان سال ها پیش ازدواج کرده است. ثمره این ازدواج دو دختر می باشد.

حاج احمد اولین بار سال ۶۱ با دستکاری شناسنامه راهی جبهه شد او دو بار از ناحیه کتف و پا مجروح شد و اواخر جنگ در سال ۶۷ یک ترکش وارد ریه‌اش شد.

او درباره جانباری اس می گوید: من جانبازی‌ام را جایی ثبت نکردم تا اینکه برای مسابقات جانبازان یکی از دوستان به نام آقای خاکساری برای اینکه بتوانم شرکت کنم برای من جانبازی ۵ درصد ثبت کرد و من هم در مسابقات حاضر شدم و مقام اول را کسب کردم. با کسب این مقام به مسابقات کشوری راه پیدا کردم و از آنجا جواز حضور در مالزی را به دست آوردم و در مالزی هم به مقام اول رسیدم.

همسر احمد ابوالقاسمی + فرزندان حاج احمد ابوالقاسمی

انگشتر رهبری

در یکی از دیدار‌هایی که با رهبر داشته است، این قاری انگشتر رهبر را هدیه گرفته است و به گفته خودش بهترین هدیه زندگی‌اش است.

داور برنامه محفل

ایشان در برنامه تلویزیونی محفل شبکه سه که شب‌های ماه رمضان ۱۴۰۲ پخش می‌شود به عنوان داور و کارشناس حضور دارند

بخشی از گفتگو با حاج احمد ابوالقاسمی قاری قرآن را برای شما آماده کردیم

از سال ۵۶ وارد كلاس‌های آموزش قرآن شدم و در مدت كوتاهی روخوانی را ياد گرفتم. البته ورود من به اين مسير چندان با علاقه وانگيزه هم نبود و درابتدا اصرار وعلاقه مادرم باعث شد تا در اين جلسات شركت كنم. چون پسرعموی من استاد«محمد رضا ابوالقاسمی» نيز از قاريان ممتاز آن زمان بودند، مادرم خيلی دوست داشتند تا يكی از پسرانشان مثل ايشان قاری قرآن باشند.
بعد از اين‌كه يكی دو هفته در كلاس‌های استاد «رضا شهدادی» شركت كردم، برخورد خوب ايشان و محيط دوستانه‌ای كه آن‌جا بود باعث شد تا بحث روخوانی را تكميل كنم.

سال ۶۱ جذب كلاس‌های قرائت استاد «جابر جليلی» شدم كه شايد ايشان استاد معروفی نبودند اما زحمات زيادی برای من كشيدند.
حدود چهار پنج سال در جلسات ايشان فقط قرائت‌ها را گوش می‌دادم اما اصلاً جرأت خواندن حتی يك آيه را نيز نداشتم، هرچه استاد به من اصرار می‌كرد نمی‌خواندم تا اين‌كه يك‌روز قسم خوردم كه هرطور شده بايد بخوانم. فردای آن‌روز وقتی برای اولين‌بار درعمرم درحضور چند نفر قرآن را با قرائت خواندم، با تشويق و تعجب استادم مواجه شدم. ايشان از آمادگی من خيلی تعجب كرده بودند و تصور می‌كردند قبل از كلاس ايشان، كلاس ديگری می‌رفتم.

ابتدا باید تقلید نمود

از همين مسأله برای گفتن يك‌نكته آموزشی استفاده می‌كنم و به اساتيد می‌گويم كه هركسی در جلسات شما اظهار كرد كه من نمی‌توانم بخوانم، اتفاقاً كه می‌تواند؛ چون كسی‌كه هوش موسيقيائی خوبی دارد نقاط ضعفش را بهتر می‌فهمد، به همين دليل از خواندن واهمه دارد، اما كسی‌كه فكر می‌كند می‌تواند بخواند، همين فكر غلط، نشانه‌ی عدم استعداد او است.

صفحه اینستاگرام

احمد ابوالقاسمی | قاری قرآن (@abolghasemiahmad)

شرکت در جلسات مختلف

بعد از تشويق‌های استادم، به قدری اين موضوع برای من جالب شد كه از آن‌روز به بعد كسی مرا در خانه پيدا نمی‌كرد. آدرس تمام جلساتی كه اطراف منزلمان برگزار می‌شد را پيدا كردم تا جائی كه بعد از گذشت۲،۳ ماه، ۸ جلسه می‌رفتم. ازقبل مغرب آن‌جا نوبت می‌گرفتم تا اولين نفر بخوانم و به جلسه بعدی كه كيلومترها فاصله داشت برسم. هيچ شبی نبود كه جلسه‌ای باشد و من آن‌جا نباشم

استاد احمد ابوالقاسمی، یكی از افرادی است كه در طی بیش از ۳ دهه فعالیت در این عرصه و سفر به ۳۴ كشور دنیا، دارای خاطرات به یاد ماندنی فراوانی است. او یكی از قاریانی است كه در محافل تلاوتش به خاطره‌گویی می‌پردازد تا از هر كدام از آنان درسی را برای عموم مردم و به خصوص نسل جوان بیان كند.

عکس های احمد ابوالقاسمی قاری قرآن

داوران برنامه محفل، احمد ابوالقاسمی

تلاوت های احمد ابوالقاسمی

نظرات