بیوگرافی و عکس های محسن رضایی و همسرش معصومه خدنگ + خانواده

0

بیوگرافی محسن رضایی و همسر و فرزندانش مطلبی است که ما امروز قصد داریم به آن بپرداریم و شما را با زندگی شخصی و سیاسی و سوابق و خانواده و تعداد فرزندان و شغل فزندان و دامادها و عروس و سوابق یکی از چهره های مهم سیاسی و نظامی ایران به همراه عکس ها و تصاویر شخصی کمتر دیده شده آشنا کنیم.

بیوگرافی محسن رضایی و همسر و فرزندانش + معرفی خانواده و شغل همسر و فرزندان

بیوگرافی محسن رضایی

محسن رضایی میرقائد متولد ۱۸ شهریور ۱۳۳۳ در شهر مسجد سلیمان می باشد. او از چهره های سرشناس و مشهور نظامی و سیاسی ایران است که در حال حاضر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام می باشد.

زندگینامه محسن رضایی

محسن رضایی میرقائد متولد سال ۱۳۳۳ در مسجد سلیمان است.

تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در مسجد سلیمان گذراند و دوران دبیرستان را در هنرستان صنعتی شرکت نفت در اهواز خواند و بعد از مهاجرت به تهران ، در کنار فعالیت های سیاسی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی رشته اقتصاد و در دانشگاه تهران به پایان رساند و مدرک دکترای اقتصاد خود را در سال ۱۳۷۹ و از دانشگاه تهران، دریافت نمود.

بیوگرافی و عکس های محسن رضایی و همسرش معصومه خدنگ + خانواده

خانواده

در مسجد سلیمان به دنیا امده و برادر وی امیدوار رضایی نیز به مدت ۱۶ سال در دوره‌های پنجم، ششم، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی، به عنوان نماینده مسجدسلیمان، لالی و هفتکل از استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی حضور داشت.

بیشتر اعضای خانواده و فامیل و بستگانش همه یا نظامی و پاسدار بوده یا به نوعی دیگر در جنگ حضور داشته‌اند و اگر کسی هم سابقه‌ی حضور در جبهه‌های جنگ با عراق را ندارد به علت کم سن و سالی بوده و نه پرهیز از حضور.

مبارزات سیاسی و زندان

مبارزات سیاسی خود را از دهه پنجاه آغاز کرد و توسط نیروهای ساواک دستگیر شد.

او از همان دوران دانشجویی نیز سر پر شوری داشت و بعد از مهاجرت به تهران در سال ۱۳۵۳ هم‌چنان به فعالیت‌های سیاسی خود بر علیه رژیم پهلوی ادامه داد

رضایی یکی از افرادی بود که در زمان ورود امام خمینی (ره) به تهران در ۱۲ بهمن سال ۵۷، مسئولیت حفاظت از جان ایشان را برعهده داشت.

در سال ۱۳۵۲ توسط ساواک اهواز دستگیر شد و مدت ۶ ماه را در زندان اهواز سپری نمود. وی در زندان با گروهی از مخالفان پادشاهی پهلوی از شهرهای خرمشهر، دزفول و تهران آشنا شد، که این آشناهایی‌ها منجر به تشکیل یک گروه چریکی با مشارکت اسماعیل دقایقی، عبدالله ساکی، فریدون مرتضایی و غلامرضا قمیشی، تحت نام جمعیت منصورون گردید.

زندگینامه سردار محسن رضایی

همسر محسن رضایی کیست

محسن رضایی در سال ۱۳۵۳ وقتی ۲۰ ساله بود با معصومه خدنگ ازدواج کرد که آشنایی آنها توسط همسر امام جماعت مسجد جامع نارمک شکل گرفت

ثمره این زندگی ۵ فرزند به ترتیب احمد ، سارا ، علی ، زهرا و مهدیه می باشد.

معصومه خدنگ همسر دکتر رضایی هم اکنون مدیریت موسسه خیریه الحمد رضایی را بر عهده دارد

عکس دختر و همسر و پسران دکتر محسن رضایی

عکس همسر و فرزندان محسن رضایی,عکس سارا و علی رضا و احمد فرزندان رضایی

فرزندان محسن رضایی

محسن رضایی دارای پنج فرزند به نام های احمد، سارا، علی، زهرا، مهدیه است. احمد پسرش ارشدش در سال ۱۳۹۰ در هتلی در دبی به طرز مشکوکی درگذشت

فرزند دیگر محسن رضایی، علی رضائی میرقائد همسر هدی طباطبایی و پدر تنها نبیره روح‌الله خمینی (محمد بنیامین رضایی) می‌باشد، که در حال حاضر معاون اطلاع‌رسانی، پروژهش و امور بین‌الملل دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌باشد.

سید محمد مهدی احمدی همسر زهرا رضایی اسا و سارا رضایی دومین فرزند دکتر محسن رضایی است که در پایان جنگ یازده سال داشته است. سارا کارشناس تغذیه از دانشگاه شهید بهشتی و کارشناس ارشد اقتصاد دانشگاه آزاد از خوراسگان اصفهان است

سارا رضایی با احمد برادر بزرگش – با اختلاف سنی یکسال و نیم -با علی – ۲ سال و نیم – و دو خواهر دیگرش – با اختلاف ۶ و ۱۳ سال سن – بوده است.

فوت احمد رضایی پسر محسن رضایی

احمد رضایی، فرزند ارشد وی، در اولین دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی به ایالات متحده آمریکا پناهنده شد و در ۲۲ آبان ۱۳۹۰ اعلام شد احمد رضایی میرقائد، در هتل گلوریا در شهر دبی به طرز مشکوکی درگذشته‌است.

عکس احمد پسر ارشد دکتر رضایی

بیوگرافی و علت فوت احمد پسر محسن رضایی

از موسسان سپاه پاسداران

محسن رضایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در تاسیس سپاه پاسداران، نقشی اساسی و تعیین کننده ایفا نمود.

در حال حاضر علاوه بر تصدی دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دانشگاه امام حسین (ع) نیز مشغول به تدریس است

ایشان در همان ابتدای پیروزی انقلاب، در کنار یک هیئت ۱۲ نفره، اقدام به تدوین اساس‌نامه سپاه پاسداران نمود و یک سال بعد نیز، واحد اطلاعات سپاه را راه‌اندازی کرد.

بیوگرافی محسن رضایی

دوران فرماندهی کل سپاه پاسداران

رضایی در سال ۱۳۶۰ و با فرمان امام خمینی، به عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران منصوب شد و تا سال ۱۳۷۶ و به مدت ۱۶ سال، در پست فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، باقی ماند. او پنجمین فرمانده کل سپاه بعد از جواد منصوری، عباس دوزدوزانی، مرتضی رضایی و عباس آقازمانی بود.

از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های محسن رضایی در زمان فرماندهی سپاه پاسداران، می‌توان به تاسیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و دانشگاه امام حسین (ع) اشاره کرد. عملیات کربلای ۴ و ۵ که به آزادسازی بیش از ۱۵۰ کیلومتر از خاک مقدس کشورمان از دست نیروهای بعثی انجامید، اشاره کرد.

بعد از کناره‌گیری از فرماندهی کل سپاه پاسداران در سال ۱۳۷۶، محسن رضایی فعالیت‌های نظامی را به صورت کامل کنار گذاشت و تنها به دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخت

سوابق نظامی و سیاسی محسن رضایی

نامزدی در در چند دوره انتخابات ریاست جمهوری

محسن رضایی چندین بار برای تصدی ریاست قوه مجریه جمهوری اسلامی ایران، تلاش کرده است.

برای اولین بار و در سال ۱۳۸۴ بود که آقای رضایی، برای نهمین انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کاندیداتوری کردند. البته ایشان در این دوره و تنها چند روز مانده بر برگزاری انتخابات، انصراف خود را رسما اعلام کرد.

۴ سال بعد و در سال ۱۳۸۸ نیز محسن رضایی یکی از ۴ کاندیدای نهایی و تایید صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری بود. رضایی در آن دوره در رده سوم قرار گرفت

در سال ۱۳۹۲ نیز نماش در میان کاندیداهای نهایی ریاست جمهوری قرار گرفت. در این دوره که حسن روحانی در یک رقابت بسیار نزدیک با محمد باقر قالیباف، برنده انتخابات شد، رضایی در رده چهارم قرار گرفت

محسن رضایی

محسن رضایی و انتخابات ۱۴۰۰

محسن رضایی سیاستمدار اصولگرا، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو جبهه ایستادگی ایران اسلامی ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور در وزارت کشور، در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

محسن رضایی و عملیات کربلای ۴ و عملیات کربلای ۵

یکی از چالش‌های مدیریتی محسن رضایی در دوران فرماندهی جنگ، عملیات کربلای ۴ و ۵ است؛ محسن رضایی و بعضی از فرماندهان مانند محمد کوثری، عملیات کربلای ۴ و ۵ را بهم پیوسته می‌دانند در مجموع آن را نسبتاً موفق می‌دانند چرا که این دو عملیات به آزادسازی ۱۵۰ کیلومتر مربع خاک کشور، تصرف جزایر مهم بوآرین، فیاض، ام‌الطویل، تصرف شهرک دوعیجی، رودخانه دوعیجی، نهر جاسم و قسمتی از جاده شلمچه بصره منجر گردید.

دامادهای محسن رضایی

 

دیگر اقدامات در سپاه

تأسیس دانشگاه امام حسین

تأسیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا

تأسیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله

تأسیس نیروهای سه‌گانه سپاه (نیروی زمینی، هوایی و دریایی سپاه پاسداران)

پیج اینستاگرام محسن رضایی

صفحه رسمی محسن رضایی در اینستاگرام با نشانی rezaee_ir  فعال است.

زندگینامه محسن رضایی و همسرش معصومه خدنگ + مجله اینترنتی حرف تازه

نظرات