بیوگرافی اکبر قولی رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا + علت فوت ناگهانی و سوابق

0

اکبر قولی, دیپلمات و رایزن فرهنگی سابق ایران در ایتالیا و معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی متولد دهه ۴۰ اهل ایران بود که در ۲۳ آبان ۱۴۰۰ درگذشت. علت مرگ و فوت ناگهانی اکبر قولی توسط رسانه ها مشخص شد و او بر اثر درد معده شدید به طور ناگهانی درگذشت. در ادامه بیوگرافی اکبر قولی و همسرش و فرزندانش همراه با زندگینامه اکبر قولی از شروع مهندسی کامپیوتر و مدیریت و رزمنده دفاع مقدس تا رایزن ایران در ایتالیا و معاونت و سوابق شخصی و خانوادگی اکبر قولی ویکی پدیا و ماجرا و علت فوت و درگذشت اکبر قولی و مراسم خاکسپاری و تشییع وی را در مجله حرف تازه دریافت کنید.

بیوگرافی اکبر قولی رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا + علت فوت ناگهانی و سوابق

بیوگرافی اکبر قولی

اکبر قولی, دیپلمات و رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا و معاون توسعه روابط بین المللی فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی متولد دهه ۴۰ اهل ایران بود که در ۲۳ آبان ۱۴۰۰ درگذشت. قولی از جانبازان دفاع مقدس بود و یک پایش را در عملیات کربلای ۴ و ۵ از دست داده بود.

همسر و فرزندان اکبر قولی

از زندگی شخصی و همسر و فرزندان و خانواده ایشان خبری منتشر نشده است.

تحصیلات

اکبر قولی که دارای مدرک تحصیلی مهندسی کامپیوتر و مدیریت می باشد، سابقه ۳ دوره مأموریت فرهنگی در ایتالیا به عنوان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را در کارنامه خود دارد.

همسر و فرزندان اکبر قولی

سوابق

اکبر قولی رایزن فرهنگی جمهوري اسلامي ایران در ایتالیا، سه دوره در فواصل زمانی مختلف در رم حضور داشته است. نخستین حضور او در رم به سال ۱۳۸۰ باز می‌‌گردد. وی در این مدت تا حدودی به زبان ایتالیایی تسلط یافته است. فعالیت‌های او در ایتالیا به گسترش همکاری‌های دانشگاهی؛ فعالیت‌های فرهنگی-هنری و انتشاراتی و معرفی ایران اسلامی اختصاص دارد.

وی از ابتدای تأسیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به عنوان نیروی رسمی همکاری خود را با سازمان آغاز کرد. در سال‌های ۸۳ – ۸۰ در نخستین مأموریت، به عنوان کارشناس فرهنگی در ایتالیا حضور یافت و با به پایان رسیدن دوره مأموریتش، یک سال و نیم سرپرست رایزنی فرهنگی در ایتالیا بود. او در سال‌های ۹۵ – ۸۷ به عنوان رایزن فرهنگی ج.ا.ایران در ایتالیا بود.

همچنین بیینید: بیوگرافی حسن عظیمی بازیگر و همسر و فرزندانش + عکس ها و علت اصلی فوت

علت فوت و درگذشت اکبر قولی

اکبرقولی معاون توسعه روابط بین المللی فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درگذشت.

سلمان رستمی از همکاران مرحوم قولی گفت: مرحوم قولی امروز چند جلسه کاری داشت و پس از اتمام کار وقتی به منزل رفت از درد معده شکایت داشت که متأسفانه در منزل حالش بد شد و به رحمت خدا رفت.

مرحوم قولی سابقه سه دوره رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا را در کارنامه کاری خود داشت و به زبان ایتالیایی کاملاً مسلط بود.

وی که از جانبازان جنگ تحمیلی بود از همان بدو تأسیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به استخدام این سازمان درآمد و به خدمت مشغول شد.

بسیاری دوران رایزنی او در ایتالیا را به عنوان دوره‌ای درخشان از فعالیت فرهنگی ایرانیان در خارج از کشور یاد می‌کنند.

علت فوت و درگذشت ناگهانی اکبر قولی

پیام تسلیت ابوذر ابراهیمی ترکمان

پیام تسلیت رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات به مناسبت درگذشت اکبرقولی

ابوذر ابراهیمی ترکمان در پیامی، درگذشت ناگهانی معاون توسعه روابط بین‌المللی این سازمان را تسلیت گفت و در پیامی نوشت:

انالله وانا الیه راجعون

ارتحال ناباورانه برادر عزیز جانباز جناب آقای اکبر قولی، معاون توسعه روابط بین‌المللی سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی، همه ما را به سوگ نشاند.

این برادر عزیز سال‌ها در دوران دفاع مقدس در راه اسلام و انقلاب جان برکف، جهاد کرد و پس از جنگ نیز در دفاع از میهن عزیزمان در کسوت رایزن فرهنگی و مدیریت سازمانی، تلاش‌های مأجوری داشت. اینجانب ارتحال شهادت‌گونه این برادر و همکار عزیز را به خانواده محترم ایشان، همسر و فرزندان آن مرحوم و همه همکاران ارجمند در سازمان تسلیت عرض می‌کنم و برای آن عزیز، رحمت و غفران الهی مسئلت می‌کنم./ ابوذر ابراهیمی ترکمان

نظرات